{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Gjordkrampe eller ondt {{forumTopicSubject}}

Har virkelig et problem,
Efter jeg ikke har haft tid til at ride hesten i 14 dage måtte jeg hellere komme i gang. Så i går aftes tog jeg ud for at ride, men det blev bestemt ikke som jeg havde håbet på.

Chapliz plejer aldrig at lave noget ballade, men har en lille smule tendens til at spænde op de første 5 minutter. Men i går gik det helt galt.

Jeg spænder gjorden som jeg plejer går over i ridehallen og sætter mig op. Med Det samme kan jeg mærke hun spænder, så jeg slipper tøjterne og lader hende skridte hendes eget tempo. Da jeg ligger til hende og vil dreje sparker hun ud efter mine ben og blev virkelig forskrækket, hun piskede rundt med halen mest til venstre siden. Og var stiv i hele kroppen. Så jeg tænkte at vi skulle skridte og bøje godt til begge sider og trave en lille smule, men hun forsat med at være træls, hun tog hovedet op og gik i mod biddet, hun lagde ørere hver gange jeg tænkte på at røre hende med mine ben. Så tænkte jeg at nu satte jeg frem i trav. Og der fik jeg så et buk spring, og en løbe tur der ville noget. Med hovedet højt og ørene lagt tilbage. Tog hurtigt ned i skridt igen. Og hoppede af for at se hende i longe, i skridt og trav var der ikke noget, men til begge sider da hun skulle lave galop ansporing sprang hun frem og hoppede to skridt inden hun kom i galop, og så gik hun også fint der, så sætte jeg mig på hende igen, og kunne nu bøje hende til begge sider, men stadigvæk i mens hun sparkede lidt efter mine bene og piskede med halen, og så opgav jeg,
De skal lige siges hun blev klippet i søndag, så tænkte hun måske bare er mege over følsom nu? Og hun har fået ordnet tænder, og for en måned siden havde hun osteopat ude, og det "eneste" hun havde at sige var at den var låst i nakken, venstre skulder og skævt kryds, men ikke noget alarmere som ikke kunne rettes,

Jeg er virkelig i vildrede for da jeg sidst red hende var hun sød og rar og lavede slet ingen ting,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gjordkrampe eller ondt
  • #1   22. okt 2013 ej hvor mærkeligt jeg havde den samme oplevelse med min pony i lørdags, hun ville dog hele tiden ned og ligge og spændte i helle højre side og løftede bagbenet op med maven, så vi ringede efter vores smed, som sagde hun havde forstrækket sit ben, men hun haltede på ingen måde så jeg er også i tvivl om det var gjord krampe, for hun er TOTAL rengående og løber rundt på folden.. smiley

  • #2   22. okt 2013 min pony, var fin i starten igår og gik normalt, men så da jeg skulle i galop lavede hun bukke spring.
    det virkelig underligt for hun har lige haft massør for en uge siden


  • #3   22. okt 2013 efter at hesten har stået stille i 14 dage kan kan den godt have ændret facon.. jeg tænker helt sikkert at det er sadelen der ikke ligger som den skal .. jeg har lignende oplevelse med min inden jeg fik ny sadel .. Hun var stiv som et bræt når jeg satte mig op og efter et par skridt bukkede hun. efter et stykke tid i skridt kunne hun godt slappe af men når jeg begyndte at trave så var der ballade igen med buk og jeg kunne slet ikke ligge benene til hende uden hun sparkede ud efter dem .. Det kan godt være at man ikke umiddelbart kan se at sadelen ligger forkert men de kan godt reagere på den alligevel ..

  • #4   22. okt 2013 Glemte at sige at har liget fået ny sadel ved sadel mager som er tilpasset smiley

  • #5   22. okt 2013 Ville sige sadlen smiley
    Det kan godt være at der lige har været sadelmager osv, men hvis den har stået stille i 2 uger så kan den let ha ændret muskler osv.

    Husk på at hesten kan bedre sige om det ligger rigtigt end en sadelmager!. smiley


  • #6   22. okt 2013 Prøv at tage en tur uden sadel og se om det hjælper smiley

  • #7   22. okt 2013 Altså hesten har ingen muskler, hverken før, ved eller efter sadelmageren har været der, men ved det virkelig ikke,

Kommentér på:
Gjordkrampe eller ondt

Annonce