{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Ældre hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Hvad synes I om, at man køber en ældre tilredet hest (15-20 år), og man så vil lære den noget, som den måske aldrig er blevet præsenteret for før? Jeg vil nemlig gerne ride uden udstyr (evt m bidløs trense) og det kan jo godt kræve lidt af en hest sådan psykisk, at den skal lære nogle helt andre signaler under rytter.Og kan en 15-20 årig hest være for gammel til helt nye udfordringer?

ENDNU ET SPØRGSMÅL!
Hvis vi nu går ud fra, at hesten er 15-20 år og har stået stille i nogle år, ville det så være forsvarligt at starte hesten op igen?

Der er én, der har sagt, at heste aldrig bliver for gamle til at lære. Men jeg vil bare gerne høre andres mening smiley
I skal selvfølgelig gå ud fra, at det er en frisk hest, som har mange gode år i sig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre hest?
  • #1   23. feb 2014 Ja selvfølgelig! Intet er umuligt hvis man har viljen til det smiley

  • #2   23. feb 2014 Heste bliver aldrig for gamle til at lære smiley

  • #3   23. feb 2014 Jeg er af samme mening, hesten bliver aldrig for gammel smiley
    Jeg købte Maggie som 16 årig, og så godt som slagte hest. Hun fik en 'ny start' og rider i dag 100% bidløst og træner efter HMS principper. Hun er nu 24 år gammel.

    Så alt kan lykkes, men det kræver nogle gange lidt tålmodighed...


  • #4   23. feb 2014 En hest bliver som sagt aldrig for gammel til at lære! Du kan komme langt med en ældre hest, hvis du har tålmodigheden til det smiley

  • #5   23. feb 2014 En hest bliver aldrig for gammel til at lære..Spørgsmålet er jo bare hvad den skal lære da jeg synes at noget er de for gamle til at pludselig skal udsættes for.. Men at ride bidløst kan du da sagtens lære den..Det tager måske bare lidt længere tid smiley Jeg ville finde ud af hvilke signaler hesten præcist reagerer på..Så når du smider feks. rebgrimen på så gør først det ønskede signal og li bagefter det "almindelige signal..Efterhånden som du mærker den reagerer på det nye signal så fjern det gamle... Og husk godbidder og masse ROS smiley

  • #6   23. feb 2014 Altså jeg har en hest på 21 år. (fik den da den var 18) Og den har også lært en masse selvom den er ældre. Hvis den har stået stille i noget tid så bare tag skridt efter skridt smiley

  • #7   23. feb 2014 Tak for alle svarene! Dejligt at høre, at I er så enige omkring det smiley

  • #8   23. feb 2014 Mine er erfaringer at, en hest bliver aldrig for gammel til at lærer noget nyt. smiley
    Bare man giver sig tiden til det man ønsker at opnå skal det nok opnå det, så længe man har tålmodigheden med sig. smiley


  • #9   23. feb 2014 Jeg stoppede med at ride min tidligere part for 3 år siden. Jeg er nu igen startet op den, den er 18 nu, den har for tykke luftrør hvilket har gjort at vi i denne omgang også er gået over til bidløs, så som så mange andre siger, nej den vil ikke være for gammel. Til gengæld er de ofte nogle skide gode begynder heste da de jo oftest har været ude og se verden smiley

  • #10   23. feb 2014 Men spørgsmålet er måske også lidt om den så kan være for gammel til at skulle skifte hjem? Altså hvis nu dens 'hverdag' bliver lavet fuldstændig om og den skal omgås med helt nye heste og mennesker smiley

  • #11   23. feb 2014 Det vil jeg sige at kommer an på hesten! Men mener bestemt at du så skal være sikker på at du giver den det sidste hjem! smiley

  • #12   23. feb 2014 nej da, det syntes jeg ikke! smiley
    Min nabo lånte en hest da den var 15 som hygge børne hest. Den levede hos hende til den blev aflivet som 40 årig smiley
    Der kan jo være alverdens gode år i sådan en endnu smiley


  • #13   23. feb 2014 Man skal ikke tænke så meget på deres alder men på hvor godt de har det fysisk. Nogle er halv ødelagte og skidte som 5 års og andre er toptunet som 25 års.

    Min egen blev først præsenteret for bisløs ridning i en alder af 17. Jeg købte ham desuden som 12 års der ikke havde gået andet en lc og startede så med M klasser nogle år senere.

    At de står stille ser jeg heller ikke det slemme i, så længe man starter roligt ud igen. Man skal bare se på den individuelle hest og ikke tallet smiley


  • #14   25. feb 2014 Da min hest var 29 lærte jeg den små tricks som at smile, kysse, bakke og bøje. + så lærte jeg den også at ride bidløs smiley

Kommentér på:
Ældre hest?

Annonce