{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

Tilkørsel af pony {{forumTopicSubject}}

Hej alle :)

Jeg har været så heldig at min mor har byttet en sadel som ikke lagde optimalt på min ponys ryg, til en sukly til to personer! Er så super glad for det.

Men ja, nu til sagen.
Vi skal jo gerne have ham kørt til. Han er en meget lærenem og rolig pony som ikke bliver bange for særlig meget.

Hvor skal vi starte? Hvordan ville I gøre? Nogle gode råd? smiley

Mange hilsner Eliza & Niño smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkørsel af pony
  • #1   10. maj 2014 Følger lige med

  • #2   10. maj 2014 Start med longering med 2 tøjler og stille op roligt arbejd kommandoer som du kan bruge bag ham. Når han reagere fra siden, så prøv bag ham. Når han kan det 100 % så spænd en palle med nogle snore man hurtigt kan få af og træn først du går bagved pallen og bagefter hvor du står på pallen smiley

  • #3   10. maj 2014 Når han kan det, så prøv med vognen (ikke sæt dig op!!!) og når han går fint imens du går bagved, så sæt dig op og lad en gå ved siden af ham foran smiley

  • #4   10. maj 2014 Sarah Emilie *NSE* - Så man stille og roligt arbejder sig op smiley Det var også det jeg havde tænkt, vidste bare ikke hvordan smiley Mange tak for rådene, dem vil jeg tage med mig.

  • #5   10. maj 2014 Ellers så skriv en pb, hvis der er noget du bliver i tvivl om smiley

  • #6   12. maj 2014 Aldrig aldrig lade hesten få rundt med vogn uden kusk. Sker der noget har du ikke en kinamands chance for at gøre noget når der ikke er nogen på vognen.

    Jeg vil istedet anbefale at du kontakter det nærmeste køreselskab. Nogen har forspændingskurser, hvis ikke der er sådan noget i nærheden, kan de med sikkerhed henvise til en kusk der kan hjælpe. Kørsel er ikke ufarligt, og det er jo ikke kun hesten der skal lære det, men osse dig der skal have lært alt fra seletilpasning til kørsel. Så få nu hjælp ved erfaren kusk, så får i meget mere glæde af kørslen.


  • #7   12. maj 2014 Lad være med at begynde at tilkøre hesten selv - det kan SÅ let ende galt.
    Du skriver på din profil at du bor i østjylland, så her er et link til Østjysk Køreselskabs hjemmeside: www.oeks.dk
    Desværre kommer du for sent til at være med til deres forspændingskursus, men det kan jo være at du kan finde anden hjælp i foreningen.

    Vil du selv gå i gang med forberedelserne, så vil jeg anbefale dig at kigge her: http://www.russ-park.dk/8861883 - der er mange gode tips.

    Men jeg vil stemme i med Michelle: LAD VÆRE med selv at forsøge at spænde hesten for. Den har MANGE flere kræfter end du/I har, og det kan så let gå galt.
    Og det går bare meget mere galt med en vogn end med en sadel. Hvis man bliver smidt af en hest og den løber hjem, så kan man fange den ind, sætte sig op og ride afsted igen. Hvis man forulykker med en vogn, så risikerer man at hesten er ødelagt for livstid.


  • #8   13. maj 2014 Mange tak, kan godt se hvor farligt det kan være smiley Kender en som har været med til en masse shows og lignende. Tror jeg vil kontakte ham smiley Niño har lært at dreje, stoppe og bakke for lange liner smiley Det var den måde vi indlærte signalerne på da vi skulle tilride ham smiley Vil helt klart tage jeres råd og erfaringer til mig smiley

Kommentér på:
Tilkørsel af pony

Annonce