{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Tilkørsel af pony {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer om min shetlænder skal lære at trække en vogn, da han ikke egner sig til at ride (han smider folk af) og jeg tror han keder sig lidt ved bare at gå på fold.

Hvordan vænner man bedst ponyen til sådan noget?
Starter man med en kælk?
Eller smider man bare seletøjet på og så ser hvordan det går?

Han er ca. 13 år gammel og som sagt shetlænder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkørsel af pony
  • #1   20. dec 2012 du skal helt sikkert bruge noget hjælp fra en med forstand på det smiley

    nej det er et længerevarende projekt, der er ikke noget der hedder "bare"

    det skal gå langsomt, den skal blive tryg ved seletøjet, og lære at være styrbar for lange liner, og først derefter præsenterer man den for at trække noget (fx. en palle, et dæk mm) og så kommer man til vognen

    men hvis du ikke ved noget om kørsel, så skal du have noget hjælp, for ellers kan det gå frygtelig galt


  • #2   20. dec 2012 altså først skal du vende ham til selen og derefter gå en masse for lange liner. og alt efter hvor sød han er og styre bare kan du spænde noget efter gerne have en der går med hami starten men du går bagved med linerne og styre.

    på dem jeg har kørt til og er lært af trav træner er der ikke noget med man spænder noget efter før vogn og har jeg heller aldrig gjord på de 5 jeg har tilkørt smiley


  • #3   20. dec 2012 Okay. Mange tak for jeres svar. Tror helt sikkert det er noget jeg kan bruge smiley

  • #4   20. dec 2012 Hej Sonja, jeg har selv tilkørt min shetlandspony, og vidste heller ikke en dyt om kørsel af heste.. smiley
    jeg gav hende først sele på, og gik med hende i lange liner.. da hun var helt tryg ved det, tog jeg en gammel barnevogn, som jeg trak bag ved hende, så hun blev vant til der var noget der larmede bagved.. til sidst spændte jeg vognen på og trak hende lidt, da min far kom og så det spurgte han om det ikke var meningen jeg skulle sidde der oppe, i stedet for at gå ved siden af.. Så jeg satte mig op, hvor han trak de første 100 meter med mig, og derefter kørte jeg selv smiley


  • #5   20. dec 2012 Hej.

    Det tog os 3 uger så kørte vi på vej med vores mini shetter.
    Hun tog selen i stiv arm og så gik det rask der ud af min datter kørte på marken med hende efter 25 dage og minien var 12år og min datter 8 år.
    vores mini kan bare IKKE kører med klapper så bliver hun bange
    vi kører bøde med kælk og vogn i trafikken uden klapper
    hun eeeeeeeelsker at kører på Mc drive.
    Jeg skal lige sige at hun også kan rides og er 2000% trafiksikker. hun har været med 1 spor i en th bus.
    held og lykke.


Kommentér på:
Tilkørsel af pony

Annonce