{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

Jeg stresser op i galloppen i dressur. {{forumTopicSubject}}

Min overskrift er formuleret på den måde fordi det er mig der har et problem og jeg ved ikke hvordan jeg kan få det løst. Min hest er lige fyldt 5 år.

Når jeg skal galopere på min hest i dressur kommer jeg til at stresse op og det resultere i at han kaster med hovedet og laver reje hop de 3 første skridt, flader han i trav kommer jeg til nærmest per instinkt at losse til ham, hvilket jo overhovedet ikke hjælper, I spring og i skoven kan han gå en fin afslappet gallop, og der er der ingen problemer med at han også stresser op, jeg har en underviser men jeg føler faktisk at lige galoppen er blevet værrer, fordi hun forlanger så meget af mig som rytter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg stresser op i galloppen i dressur.
  • #1   16. maj 2014
    Så få en anden underviser?

    Du kan sagtens have fået det mønster fordi du har en masse forventninger og føler dig presset. Derfor losser du til dyret for ikke at tabe ansigt hvis han falder i trav, da det jo vidner om at man har en hest der ikke er i balance.


  • #2   16. maj 2014 Jeg har også overvejet det, men jeg ville se det som et nederlag da det jo fungere helt fint når vi laver noget andet, jeg stresser også op når jeg rider dressur alene. smiley

  • #3   16. maj 2014 Find en anden underviser eller fortæl at du synes at hun forlanger for meget af dig smiley

  • #4   16. maj 2014
    Og lige netop den tankegang giver en ond cirkel.
    Det er ikke et nederlag at finde en anden underviser, det er en god ting at kunne erkende at noget ikke fungere.

    At det også sker alene kan jo netop være fordi du igen føler at pres fra din underviser, du har det konstant i baghovedet og er bange for et nederlag og for at i er dårlig til næste træning.


  • #5   16. maj 2014 Måske, traven går rigtig godt, men hun mener jeg ikke øver det nok alene, og det der for mere bliver en øvelse han skal udfører end en gangart. smiley

  • #6   16. maj 2014 Jeg har også engang været utryg ved galoppen. Det er dog kun i skoven nu. Men altså... for mig hjalp det at sidde og synge eller høre musik, når jeg trænede. Hvis det er balancen hos hesten den er gal med, så longer ham evt.
    Er det snare din balance, som ikke er ret god, så spørg din underviser om han/hun ikke vil tage dig og din hest i longe. Så slipper du for at skulle styre, og du kan også få din underviser til at hjælpe dig med at holde hesten igang smiley


  • #7   16. maj 2014 Hvis du føler at din underviser ligge for meget præs på dig eller hvis du føler dig utryk ved din underviser F.eks hvis du er nervøs for du ikke har øvet eller gjor det godt nok alene så kan du evt finde en ny underviser det har jeg selv gjort et par gange pga jeg ikke følte mig tryk ved at spørge underviseren om noget eller bare ikke følte at det var der mig og min hest skulle få undervisning (hvis det f.eks gik forliger ved den underviser) så du skal ikke føle det er et nederlag det kan måske blive meget bedre (det har det i hvertfald for mig) håber du forstod det smiley

  • #8   16. maj 2014 Det lyder for mig at løsningen er som de andre siger at få en ny underviser, og som du formulerer det synes jeg også du ligger op til det, nogle gange er det bare dejligt at få sine ideer 'godkendt' af andre selvom man godt ved at det er det der skal til smiley
    held og lykke fremover, håber dig og din hest kommer langt og får styr på galoppen smiley


  • #9   16. maj 2014
    Så føler du dig jo også presset hvis hun siger sådan, hvorfor du måske blive lidt utålmodighed og hidsig - at han ikke skal falde i trav, fordi i dælme skal øve.


Kommentér på:
Jeg stresser op i galloppen i dressur.

Annonce