{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Træning af ungheste {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge HG´er

Jeg er begyndt at træne med en 4 års unghest.

Vi laver rigtig meget jordarbejde, og vi har lært at bakke, gå til siden, skridte og trave på kommando.

Vi har leget lidt med plastik, hvor den fik plaktisket over sig. Vi har leget lidt med spande.

Vi har trænet, at den skulle bakke igennem et 8 tal.

Vi har også trænet tingene på tur, hvor der ingen biler kom.

Hun har været ude at gå sin første tur i går, hvor hun intet sagde til bilerne, hun kiggede kun lidt på postkasserne og skiltene, men ligeså snart jeg gik hen og rørte tingene, turde hun komme nærmere og undersøge det.

Hun er meget stille og rolig unghest, men hun kan være vågen til sidst.

Det er første gang jeg har med en unghest at gøre, så vil høre hvad der vil være smart at træne.

Jeg har lagt mærke til, at når vi løber på banen, har hun lidt svært ved at holde takten og balancerne i hjørnerne, så tænker lidt, at der skal trænes balancetrænining, så hvis i har nogle gode balance øvelser, må i meget komme med dem! smiley

Håber i vil hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af ungheste
  • #2   6. jun 2014 Longering da det er for mig ihvertfald den nemmeste måde at lære dem frem og stop signalet fra jorden. Desuden er det også lidt nemmere når der kommer rytter på at den kan blive longeret. Men altså vi har jo alle sammen vores egne metoder. smiley

  • #3   6. jun 2014 Det sidste år (snart) har jeg trænet min i at få opbygget rygmuskler sådan at han er klar til tilridningen i August. Dette har foregået i frem og ned hvor vi først træner lige udretning og over bomme, og så i longe hvor vi traver og træner galopanspring. Her er fokusset på rigtig trædning og bøjning og vi øver også øgning af tempo/temposkift. Dette træner vi to gange ugentlig og så går vi ture og træner trafik m.m. den sidste dag. Nogle gange løsspringes han smiley Har dog haft ham fra han var 7mdr. og siden da har vi trænet blafrende plastik og gå over og under den. Forpart vending. At vaskes, Kysse på kommando, at skridte og trave på kommando, at parkeres m.m. smiley

    Mvh TT


  • #5   6. jun 2014 DRAGVIK prøv at poppe balloner:P

  • #6   6. jun 2014 Balancen kommer automatisk og bliver bedre og bedre når du begynder at ride på den. Behøver du ikke at træne inden, det kommer med tiden smiley

  • #7   6. jun 2014 Tak for alle svarene, i er til stor hjælp smiley

Kommentér på:
Træning af ungheste

Annonce