{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
292 visninger | Oprettet:

Bange for bolde {{forumTopicSubject}}

Hej hg. Jeg vil rigtig gerne lære mine heste at spille fodbold og lære den ikke at være bange for en bold. Men det er de altså alle sammen...desværre. Nogle der har en god ide til hvordan man kan få hesten til ikke at være bange for bolden. Har fået dem til at snuse til den, men når jeg så triller den forsigtigt og langsomt hen til dem, løber de hurtigt væk ...
Nogle der har ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for bolde
  • #1   17. sep 2014 Tag dem i træktov, evt få en anden til at holde hesten, så tager du bolden i hænderne og tager den hen mod hesten fra siden, når den så prøver at gå væk så følger du efter med bolden, lige så snart den stopper og står stille fjerner du bolden, roser og gir en godbid.
    Heste de lære fra pres, man holder et pres indtil de gør det man vil ha og så fjerner mam presset, i dettet tilfælde er preset bare en bold. Og på denne måde finder den ud at at det ikke nytter at prøve at flygte da bolden ik forsvinder af det, den forsvinder først når den står stille.
    Og du skal vente til den stopper af sig selv, det kan kræve tålmodighed nogle gange, du må ikne stoppe den med træktovet, det er kun til for den ikke kan løbe helt væk og dermed få succes med det. Når den selv vælger at stoppe får den større bekreftelse fra sig selv om det var det rigtige valg at stå stille, fordi den overlevede. Hver den for lov at flygte og komme væk fra bolden tænker den, puha jeg overlevede så var det godt jeg flygtede..

    Senere kan du røre den med bolde, trille den rundt om den og hoppe med den osv..

    En anden ting er at ligge bolden på jorden at ha hesten i træktov a og så prøver du at få den til at gå ind i den, den må gerne snuse til den også, du skal bare blive ved med at trække den mod bolden, og når den prøver at gå uden om flytter du dig så i igen har balden mellem jer..


  • #2   17. sep 2014 Okay! Det lyder super godt! Tak! Det prøver jeg imorgen så smiley

  • #3   17. sep 2014 mine har haft en almindelig fodbold liggende på folden - så blev de vant til den
    nogen har en i boksen.

    jeg har selv også prøvet med en stor fodbold, men den tør jeg ikke lade dem lege med. min vallak var ved at falde over den, så han var helt ned på hovedet at ligge


  • #4   17. sep 2014
    Klikkertræning :o) Har lært min og røre den, så kunne jeg stille og roligt trille den få cm også længere og længere. Om end vi ikke har trænet så meget at den kan få for fulde hammer.


  • #5   18. sep 2014 Det er en god ide at starte med at trille bolden VÆK fra hesten og få hesten til at følge efter. Hesten vil ofte være mere tryg ved ting der bevæger sig væk fra den fremfor ting der bevæger sig imod den el rundt om den.. Når hesten så er begyndt at blive nysgerrig/afslappet kan man gå videre med den øvrige træning.

  • #6   18. sep 2014 Tak smiley prøver det idag!

Kommentér på:
Bange for bolde

Annonce