{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

Intet skulderparti. {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk. Er det mig der er galt på den eller hvad? Jeg mener ikke, at et passoa system kan bruges til, at træne skulder muskler op? Det er da kun til ryg & bagparti? (:
- Jeg står med en pony som både er for tyk og er MEGET højrøvet og alle sadler glider frem på hende. Hun har absolut intet skulderparti. Dyrlæge og sadelmager siger at der skal trænes skulder muskler, også skal hun af med sin mave, som er på vej væk. Gjorden glider frem og kan tage sadlen med sig fordi hun er højrøvet og intet skulderparti har. Nogle råder mig til at bruge passoa system, men virker det overhovedet til skuldrene? Det mener jeg ikke, også er jeg ikke helt vild med indspændinger. Så håber på, at nogle af jer måske har været i samme situation og kender til det?
- Jeg ved godt, at min pony er for tyk. Bare hun ser et græs strå så tager hun nærmest 100 kilo på smiley Så det behøver I ikke nævne. Tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intet skulderparti.
  • #1   19. dec 2014 Jeg mener slet ikke den slags kan træne noget som helst positivt. Har aldrig set den blive brugt uden den snørrede alt ind.

  • #2   19. dec 2014 Jeg er heller ikke fan af indspæninger på nogen som helst måde. Men mener da bestemt ikke at en passoa kan træner skulder muskler (:

  • #3   19. dec 2014 Den skal nok tabe sig en del først, som du selv skriver. Når heste er så tønde-tykke, så er det svært med sadler.
    Hvorfor ikke longere den uden indspændinger? Det er ret simpelt faktisk - man kan godt tænke det ligesom mennesker smiley
    Har vi mennesker lidt for meget på maven, så er det klart at vi skal træne musklerne der. Når vi træner mave og ryg, så bliver vi stang lækre: vi taber os om livet, får en bedre holdning og balance og vi vil bevæge os mere kontrolleret eller "rent". Det er det samme med heste.
    Jeg vil foreslå dig at læse lidt om "bow string"-teorien (det er ofte på engelsk), som jeg desværre ikke selv har læst så meget om endnu, men det er super interessant, hvis man har lyst til at sætte sig ind i lidt biomekanik .
    (link fjernet)

    Ligesom med mennesker, så bliver hesten sindssygt stærk, når der trænes mave/ryg på den, og man kan ikke træne maven uden ryg og omvendt smiley


  • #4   19. dec 2014 Pointen er, at jeg ville fokusere mere på maven og ryggen og ikke på skulderpartiet, for det kommer af sig selv, da hesten fra naturens side vil gå med mest vægt på forparten.
    Har den desuden fået en ny foderplan? Kommer den på fold hele dagen og er folden stor nok (og mudderfri nok) til at den kan løbe og bevæge sig?


  • #5   19. dec 2014 Mit gæt ville være, at det manglende skulderparti nok ligger og gemmer sig inden under fedtet ;)! Ser du på tynge heste, er de ofte megetmere markeret end i tyk tilstand, så bare kom igang med slankningen, så dukker skuldrene nok op på et tidspunkt smiley

  • #6   19. dec 2014 Tak for jeres svar (: vi skal igang med genoptræning, så alt går i lidt roligt tempo. Af foder får hun PAVO Care for life. Blandet med Sankt Hippolyt Equi Gard. Også får hun frøgræs og to kilo wrap om aften. Der er fem kilo wrap med i prisen og alle de andre heste får fem kilo, så hun får lidt for ikke at blive snydt. Hun går på en stor fold hvor der lidt mudder i indgangen. Der er stadig græs på folden (:

  • #7   19. dec 2014 Jeg kan evt. Tage billede af hende idag så I kan se hvad snakker om (:

Kommentér på:
Intet skulderparti.

Annonce