{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid og unghest
  • #1   10. feb 2015 Det bid jeg regner med den skal gå med fremover..
    Normalt bare et to delt eller tre delt..

    Men full check bidene er gode til ungheste, da stængerne hjælper med at dreje hesten, da de lægger pres på siden af hovedet..


  • #2   10. feb 2015 jeg havde overvejet et fullcheck til min smiley men endte med et 3 delt muffebid smiley

    præcis som Sanne skriver, valgte jeg også et som jeg regnede med at den også skal bruge fremover smiley


  • #3   10. feb 2015 Vi har brugt et normalt 3 delt muffebid og det har fungeret rigtig godt til vores islænder smiley

  • #4   10. feb 2015 Jeg købte et udelt muffebid til min unghest som han fik på helt i starten - da han var rolig på det fik han ponyens full-cheek på som jeg har trænet lidt med fra jorden. Skal have fundet et bid som er udelt og har full-cheek effekt til ham inden han skal rides med bid, men starter bidløst så har tid nok smiley

    Jeg valgte det udelte for at gives mest muligt ro og full-cheeket da jeg øvede lidt styring fra jorden for at hjælpe ham bedst muligt. Synes det har fungeret fint og han tager pænt imod biddet og er rolig med det samme han får det i munden smiley


  • #5   10. feb 2015 Min går med tredelt Baucher bid, vi har om nogen været igennem "bid-helvede" - var igennem 8 bid fra marts 2014 - august 2014!

    Og vi var igennem både HS og Myler, og også de billige bid, todelte, tredelte, med tungefrihed, uden tungefrihed, løse ringe, D-ringe, ja en hel masse forskellige.

    Men så købte jeg et Royal Steel tredelt Baucher bid - og dét var bare perfekt for hende smiley

    Og kender mange med ungheste - eller bare heste generelt - hvor de har været utroligt glade for Baucher biddet smiley


  • #6   10. feb 2015 Full check ville være godt for ungheste som andre også skriver.

    Men alt i alt handler det jo om hvodan din hest er.

    Jeg har valgt en 3-delt D-rings bid og det acceptere min pony rigtig godt, da det er blødt i munden og støtter i siden således at unghesten får den støtte og hjælp til at have bidet i munden og det ikke kommer rundt og når du tager i tøjlen giver et let tryk og dermed et tegn på hesten skal dreje


  • #7   10. feb 2015 2 - eller 3 delt traditionelt bid, eller d-rings bid. Det er 3 stabile bid de fleste heste fungere udmærket på. Man kan altid skifte jo bedre hesten præsentation bliver, eller hvis den ikke fungere på bidende som ikke ses særlig ofte. smiley

  • #10   10. feb 2015 Bruger et todelt fullcheck, da alle mine heste har haft god erfaring med det. Det er relativt roligt (min nuværende skal nok have et der er roligere når vi når så langt. Der kunne jeg godt tænke mig at prøve det nye Danish guard bid.), også giver det rigtig god støtte til hesten når den feks skal dreje. Har ikke planer om at skulle skifte senere hen - fungerer den på fullcheck så holder jeg hende gerne på fullcheck resten af hendes liv smiley

  • #11   10. feb 2015 Carina: et baucher er ikke skarpt smiley det ligger meget rolig, og bliver nærmest løftet når man tager i det, derfor lægger det ikke så meget pres på laderne og tungen. Og fordi det er hængt op og tøjlerne sidder i de store bidringe, er der ikke nogen vægtstangs effekt smiley
    Så det er egentligt et meget "venligt" bid hvis man kan sige det sådan smiley


  • #12   11. feb 2015 Et bid der IKKE er delt, altså et stang bid smiley
    Da jeg har erfaret at maaange ungeheste skal have noget som ligger roligt og som de ikke skal forholde sig til, så enten Myler bid, udelt bid med parerstænger, rockin n' snaffle eller gummistang smiley


Kommentér på:
Bid og unghest

Annonce