{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsgørende træning??
  • #1   1. aug 2015 Hver eneste gang min hest rides starter og slutter med det..
    og det er alt mellem 4-6gange i ugen..

    rider masser af volter, først med løse tøjler og derefter samler ham godt op, samt, det lyder lidt voldsomt men er det ikke når man ser det, trækker ham rundt i en lille bitte cirkel, hvor han nærmest er en banen, samtidig med han sænker hovedet godt ned..
    (holder kun i den ene tøjle, og trækker den godt ud til siden, har indvendige ben på, og sørger for volten ikke bliver for stor med udvendige ben, og så ellers bar sørger for at den er ekstremt stillet indad)
    Det har gavnet min hest rigtig meget da han har haft en del problemer med at spænde især i sin højre side, og det løsner ham rigtig godt op..

    Og så traver vi af for løse tøjler og sænket hoved.. og så laver vi også sidebevægelser, alt dette gør vi hver eneste gang vi rider ham


  • #2   1. aug 2015 Jeg startet og slutter også altid med Løsgørende arbejde.. Men ca 1-2 gange i ugen er det det eneste jeg laver.
    Rider store volter hvor jeg stiller og bøjer hesten både ind og ud i volten, sørger for den går lidt dybere end normalt og ligger også nogle sidebevægelser ind:-)


  • #4   1. aug 2015 Laver løsgørende arbejde 6-7 dage om ugen. (hver gang vi rider) Hvis ikke han er ordentlig varm i musklerne brænder han simpelthen sammen i hovedet. Vi lave volter hvor han søger godt ned, Temposkift og mange overgange, versader, schenkelvigninger og meget små slangegange. smiley

  • #5   1. aug 2015 Tusind tak for jeres gode råd! Så er jeg da ikke helt galt på den smiley

  • #7   1. aug 2015 Rider det hver dag. Både for at varme op og kolde lidt ned. smiley Jeg rider kun løsgøring 3-4 dage i ugen. Det er en god ide at holde hesten afspændt. smiley Min pony kan godt finde på at løbe væk fra mit ben hvis jeg vil flytte ham så jeg laver altid noget med ham så han ikke kan gøre det. Jeg bruger hele ridebanen. Og rider ikke hele vejen rundt på banen uden at have lavet noget. Så han altid har focus på mig. Og MASSER af temposkift med din vagt og ikke brug tøjlerne!

    Nogen heste skal brug masser af tid med løsgøring andre kan godt holde ud med bare at gøre det 1-2 gange i ugen. Man skal bare huske på at hesten bliver også øm og kan godt bruge en god løsgøring dag efter en hård træning. smiley


  • #8   2. aug 2015 Jeg rider løsgørende 3-4 gange ugentligt, det er en masse frem og ned ridning. Sidebevægelser, overgange, temposkift osv. Jeg rider også løsgørende dressur i skoven, der gør jeg også det samme, som på banen. smiley

  • #9   2. aug 2015 I det løsgørende gør jeg ligesom de fleste andre, men jeg er også flittig bruger af bom-arbejde i mens, hvor hesten kan placere hovedet, hvor de har brug for det for at finde deres egen balance og så kan man jo variere det på 10000 måder smiley

Kommentér på:
Løsgørende træning??

Annonce