{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Vægttab - råd søges {{forumTopicSubject}}

Hej kompente hestefolk.

Jeg rider denne fantastiske fjordhest Musti, som har en hænge mave(alt hendes fedt sidder dernede, man kan mærke hende ribben når man kører hen over siden). Hun vejer ungefähr 100-150kg for meget.

Det skal hun rigtig gerne have tabt.

Men hvordan får jeg bedst maven væk?

Hun går i løsdrift, men hø ad lib i slowfeeder, god stor fold med plads til leg og bevægelse.
Bliver gerne redet 3-4 gange i ugen, nogle gange ikke helt så meget alt efter arbejdstider (jeg har spurgt ejer om en part mere, så hun kan blive redet oftere).
Jeg laver alt fra gymnastik spring, bom arbejde, spring, dressur, trækture, longering osv.

Men mangler virkelig nogle råd, til at få det fedt væk. Hjælp mig gerne venner.

Hun er hunderæd for at ride ud på tur, men jeg kan få hende med afsted, hvis jeg trækker og har den anden pony i stalden, med ved siden af. Men det bliver ikke rigtig til nogle lange ture alligevel smiley

Kom med råd, til hvad der kan hjælpe.

Hendes grovfoder er horselux easy, til overvægtige heste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægttab - råd søges
  • #1   1. maj 2016 Tænker måske at spare lidt på halmen i løsdriften, og så måske bare rides oftere(: har ikke så meget erfaring med forskellige foder typer osv.

  • #2   1. maj 2016 Ville tage foderet væk, og så bare give grovfoder og vitaminer..
    I løsdriften, er der græs om sommeren? I så fald er det svært at komme en fjordheste vom til livs, hvis de får en rimelig indtag af græs i løbet af sommeren..

    Måden det sidder, lyder lidt som om det kunne være halmvom.. Så ville måske findet et alternativ til strøelsen..


  • #3   1. maj 2016 Er hun tjekket for orm ??

  • #4   1. maj 2016 Hun er tjekket for orm. Og har ingen.

    Dyrlægen har sagt at vi ikke må tage hendes foder, da hun havde tendens til noget sygdom, hvis hun ikke fik hendes foder.

    Der er græs om sommeren ja smiley


  • #5   1. maj 2016 Mere ridning. Vi har først fået min parts vægt ned efter at vi øgede hendes træning til 6x om ugen istedet for 3x ugentligt. Oven i det får hun ikke længere grovfoder ad libitum, men 8kg fordelt på 3x om dagen. Det har hjulpet ekstremt meget, og hun er efterhånden rigtig fin at se på smiley

  • #6   1. maj 2016 Og når det er en hængemave du gerne vil have væk, vil jeg anbefale en masse galop, da dette aktivere deres mavemuskler. Du vil ofte kunne bemærke at en hest ser meget mere opstrammet ud efter en god galop (både bane og tur). Så generelt galoparbejde i fornuftigt tempo. smiley

Kommentér på:
Vægttab - råd søges

Annonce