{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
490 visninger | Oprettet:

bid hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Da jeg har nogle problemer i mine arme og nogle gange ikke så mange krafter i dem (rider prmært med benene), men da min ene hest godt kan være lidt stærk (tung) fortil har jeg læst lidt om nogle bid

Et 3-delt bid der ligesom låser sig når hesten bliver tung fortil så jeg ikke skal bruge så mange krafter, men kan ikke huske hvad det heder kan i hjælpe

eller nogle med nogle andre forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bid hjælp søges
  • #1   30. jun 2016 Har den fået tjekket tænder, så dette er en udelukket grund?

    Ellers vil jeg kigge på noget 2-delt eller udelt m. tungefrihed, ikke stærkere - hvad med stopsignal? smiley


  • #2   30. jun 2016 han for ordnet tænder hvert halve år så dette er udelukket smiley han er gennem søgt af alt og alle fra hoved til røv så dette er også udelukket smiley

    bidet skal være 3 delt da hun eller ikke fungere smiley stop signalet fungere fint og du kan stoppe ham for små signaler;) undttaget i nogle situationer og det er der mine krafter står af


  • #3   30. jun 2016 Har du prøvet flere forskellige typer bid, siden andet end 3-delt er udelukket?
    - Men ellers ville jeg anbefale dig at kigge på Neue Schule smiley


  • #4   30. jun 2016 ja vi har prøvet to-delt hvor han stejler bare der bliver taget meget let i tøjlen og udelt er for "skarpt" for ham på den måde det ligger i hans mund smiley

  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #5   1. jul 2016 Prøv et myler kombinationsbid, det indvirker på mange punkter og er et rigtigt godt bid med effekt UDEN at hesten blir påvirket kun i munden. Har selv brugt mit med stor succes

    Se evt optimalsadel.dk som har restlagersalg, der kan du måske finde et til god pris


  • #6   1. jul 2016 Måske en dygtig underviser kan hjælpe dig?
    Jeg havde selv lignende problem med min hest, fik ordnet tænder og havde kiropraktor - ligelidt hjalp det. Jeg begyndte at kigge efter nyt bid, tænkte, at det jeg red med måske ikke passede ordentligt inde i munden på hesten. Jeg begyndte så også at ride hos en dygtig underviser - og det viste sig, at det var rytterfejl. Jeg må indrømme, at jeg ikke engang havde overvejet muligheden. Men nu er hesten blød som smør. Det er ikke sikkert, at det er det samme for dig, men vi ryttere er tit for dårlige til at se på og vedkende os, om fejlen kan være i hjælperne. smiley


  • #7   1. jul 2016 Er det det her? http://www.horze.dk/trensebid/sprenger-max-control-tredelt-bid-rustfrit-stål/13195.html

    Hvis det er, så har jeg selv redet med det i en kort periode til min der også gerne ville "hænge" sig på tøjlen. Nu bærer min hest sig selv meget bedre og min veninde bruger biddet til hendes hest der har lidt det samme problem, hendes er også blevet meget bedre og bærer også sig selv meget bedre er blevet meget mere stabil fortil smiley


  • #8   1. jul 2016 har underviser, og det er kun i nogle situationer vis han lige for taget for hårdt i tøjlen svigter mine krafter også må jeg stoppe med at ride i nogle minutter, så det er nu ikke en rytter fejl eller jo det er det jo men ikke noget man kan gøre noget ved da det er en sygdom i mine arme smiley

Kommentér på:
bid hjælp søges

Annonce