{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Træning af unghest {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg har en dejlig unghest på 1 år som er meget lærenem og håndterlig. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal lave af øvelser med ham som styrker fx. Bånd til menneske og hest eller "farlige" ting.

Vi øver trafik med ham og er igang med at lære at han skal stoppe på min stemme og det er han god til. På forhånd tak for svar:-) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af unghest
  • #1   31. okt 2016 Det er jo bare at starte et sted.

    Lære ham alle de øvelser han skal kunne fra ryggen. lige så stille og roligt.

    gå, stå bak, ryg forpart, ryg bagpart, så sidepass, shenkelvininger versader traversader osv.


  • #2   31. okt 2016 Mange forskellige meninger, men kan den trækkes med, stå båndet og løfte ben. Altså general omgang synes jeg de skal have lov at gå på marken og lege til de er 3. Altså lade dem være børn og lege uden mennesket absolut skal træne dem. Det synes jeg personligt er bedst.
    Hvis du skal træne den, lære den at gå i trailer fx. Alt træning bør være under 10 min.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   31. okt 2016 introducer ham for alt hvad der er at introducere ham for - som du ved ikke er for meget for ham, men som stadig kan udvikle ham.

    lær ham at stå i alle andre situationer, hvor andre ting er mere interesante.


  • #5   31. okt 2016 Det er nogle rigtig gode svar, vil nok lade ham blive barn og hygge om ham og øve alle de basale ting:)

  • #7   31. okt 2016 jeg går ture på vejen. Og ellers lære de det basale, som at stå, skridt, bak og trav for hånd (men det er i forhold til show) løfte alle 4 ben.
    den på 2 har også haft bid i, og jeg har haft hende ude et par enkelte gange i lange liner, med henblik på at køre hende til næste år.


  • #8   31. okt 2016 et han kan være alene. ved ikke om han kan det, men det er så træls at stå med en hest der ikke kan smiley
    selvfølgelig ikke i langt tid opgrund af hans alder smiley


  • #9   1. nov 2016 thomine det første jeg lærte ham er at løfte ben og han er rigtig dygtig til det. Han syntes altid det er så spændende når der er andre folk hos ham. Han har været i "bad" to gange her i sommers og han klarede det så fint. Han kan selfølgelig bakke på kommando og stå nogenlunde stille på staldgangen også i forhold til smed osv smiley men syntes det er nogle rigtig gode ting at blive ved med og gentage smiley tak for svaret.

  • #10   1. nov 2016 Du skal være velkommen til at kigge på Tindur sit galleri, der står der meget ift. Hvad vi har trænet op igennem årene smiley
    Men trailer, blive vasket med vand, trafik og at kunne være sig selv. Er noget jeg ser på som noget meget meget vigtigt..
    Desværre kan Tindur ikke trailer (endnu) smiley

    Mvh TT


  • #11   1. nov 2016 Team Tindur: tak det vil jeg gøre, og følger også med i forvejen med alt hvad du ligger op. Piratos (unghesten) ja han blev nødt til at køre i trailer for kun 2 gang i hans liv da han skulle akut på dyrhospitalet i Taastrup og han gik op i traileren lige med det samme dog med lidt hjælp med foder smiley

  • #12   1. nov 2016 Ej hvor sødt af dig smiley så dejligt han gik op selv smiley bare husk at komme ud at køre efter noget hyggeligt noget så trailer ikke = negative oplevelser. smiley f.eks bare ud for at græsse smiley

    Mvh TT



  • #13   1. nov 2016 Jeps det skal vi også gøre, problemet er bare at jeg ikke har min egen trailer men havde også tænkt at skulle til stranden til næste sommer eller ud til et hyggeligt sted smiley smiley

Kommentér på:
Træning af unghest

Annonce