{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stof til eftertanke
  • #1   21. mar 2017 Fold er en glimerende og god ting for hesten. Bare ikke hvis den fryser eller får tæv, eller intet og tygge i ;).

    Jeg tror alle kan blive enige om at foldtid er godt. De der fravælger det eller kkke har hesten ude 10 timer, gør det sjældent uden man har haft tanker om det. Inkl mig selv smiley


  • #2   21. mar 2017 Synes det er en fin artikel - men jeg har også hest i løsdrift. Jeg er sikker på, at det er rigtigt hvad der står, men det kunne have været godt med noget, der bakkede hendes påstand op..
    Jeg tvivler dog på, uanset inddraget forskning eller ej - at artiklen vil ændre noget som helst - desværre!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   21. mar 2017 jeg forventede nok noget mere dybdegående, nu hvor den er skrevet af en dyrlæge.
    - jeg tvivler ikke på hendes ord, og det er bestemt noget der skal lægges meget mere fokus på.

    Men det havde været rart med noget konkret som faktisk kunne løfte hendes ord. smiley


  • #4   21. mar 2017 Som de andre siger er det jo overhovedet ikke forkert.
    Men nu kendte jeg også en hest, engang som bare stod og ventede ved leddet på at komme ind når den havde været "sine" 3 timer ude. (Som den altså mente var nok)
    Kom der andre heste i nærheden blev de jaget væk så han kunne stå på sin plet, klar til at komme ind engang sidst på eftermiddagen.

    Se det var en hest der elskede sin boks. smiley

    Så syntes at man skal "gøre sit bedste" for hvad der er muligt for hesten og hvad der ligesom passer til hesten.
    Mange af de steder hvor der ikke er foldtid nok. Har de som ofte Walker og skridtmaskiner. Ikke at det kan erstatte fold på nogen som helst måde. Men det kan kompensere lidt for det.

    Her hvor jeg er, som elev går hestene i paddocke. Og det gruede jeg også lidt for, da jeg kommer for store flokke lækre folde.
    Men ja, Walkeren, en god times gåtur i skoven eller en tur løs i ridehuset eller ridebanen et par gange om ugen gør meget for min hest. Og så går han også dobbelt så længe ude, som alle de andre heste. Så jeg vil mene, jeg gør hvad der er at gøre. For at kompensere og stadigvæk opfylde min hests behov for bevægelse og masser af "frisk luft" så han trives.

    Og kan fortælle at han ikke viser nogen form for begyndende eller stereotyp adfærd. Så det må jo være tilstrækkeligt det, jeg gør for ham. smiley


Kommentér på:
Stof til eftertanke

Annonce