{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stof til eftertanke
  • #1   18. jul 2014 Dette billede

    profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   18. jul 2014 At det er stor forskel..

  • #3   18. jul 2014 Synes ikke rigtig det kan sammenlignes. smiley

  • #4   18. jul 2014 Hehe hvad er det man siger?

    "overdrivelse fremmer forståelse" ikke? smiley


  • #7   19. jul 2014 Tina: Hvad er der forkert i en mundkurv til heste?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   19. jul 2014 Tina j: kender du ikke til mundkurve der sidder korrekt, og gør at hesten både kan indtage vand ig græs i små mængder - men mongol at mave holdes igang..

    Tror du snakker for at skabe en debat på et emne hvor du overdriver i det ekstreme..


  • #10   19. jul 2014 Det er ikke langt fra virkeligheden. Bemærk at der står tvangs samler hesten. Her mener man selvfølgelig at man binder hesten ind, uden opvarmning eller smidigheds træning, og så et næsebånd på, så hesten ikke kan åbne munden i smerte. I western regi er næsebånd strengt forbudt.

  • #12   19. jul 2014 bruges hjælpetøjler forkert er det et skrækkeligt middel, MEN indspændinger kan bruges som ledende UDEN at rykke og tvinge hesten i holdning.

    Til Tina så er mundkurv IKKE mishandling! Jeg har to der går med mundkurv og en opstalder som også gør..
    De går ikke med mundkurven 24/7, men går med den ca. halv tid. De kommer også på jordfold hvor de går helt uden.
    Men når de har mundkurven på, så får de spist en del alligevel, de drikker uden problemer, de selvfølgelig ikke nusse hinanden rigtigt, men de er sociale med hinanden.
    De kan godt klø sig selv, for det bruger de mundkurven til.
    Ja de 3 jeg har på marken er overhovedet ikke påvirket af at have den på..
    Nej det er måske ikke den ideelle løsning, det ville da være at have dem på jordfold, lukke dem en time på græs og så op igen. Men Det ville især den ene have det meget værre med end at gå med mundkurven.
    Den anden bliver ualmindelig sur på de andre når de går på jordfolden, så han ville skulle gå alene.
    Den sidste ville være ligeglad,men hun går så ogs bare gennem hegnet hvis det passer hende.
    Ja altså for mig er mundkurven den bedste løsning for alle 3 heste.
    Ingen af mine heste skal gå på fold alene og det vil den sidste som kan tåle tonsvis af græs så komme til når de andre er på jordfolden.
    Ja her er der altså ingen hverken heste eller ejere som har noget imod mundkurven.

    Jeg ville da ønske det ikke var nødvendigt, men hellere mundkurv end overfed og syg hest!
    Og da 3 af hestene faktisk ikke laver dagens gode gerning, ja så blir de fede!
    (shetter/miniature, islænder og DV)
    Når de har gået på jordfolden stikker de selv hovedet ned i mundkurven fordi de så må komme på græs.
    Og er DV'eren utilfreds med noget gør hun det ikke - uanset belønningen. så ergo er hun ikk utilfreds med mundkurv.


  • #14   19. jul 2014 så burde du nok komme og se nogle heste som ikke er generede af den overhovedet.

  • #16   20. jul 2014 mundkurv giver heste mulighed for at nyde græsset, som ellers ville være farligt for deres helbred,,, nej det er ikke optimalt, men at have en forfangen, ems, eller overvægtig hest er ikke noget man bare lige ordner, hvor gerne man end vil,, og at græsse er nok en af de mest naturlige beskæftigelser for en hest, og hvis mundkurven kan give hesten den mulighed så er det da langt bedre end at den skal stå på jordfold

Kommentér på:
Stof til eftertanke

Annonce