{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Løber efter galop {{forumTopicSubject}}

Hej
Det er sådan at jeg har et problem med den hest jeg er begyndt at ride. Det går fint i starten når vi skridter og traver. Det går også fint når vi slår over til galop, han løber ikke i galoppen og går fint samlet. Men så snart vi slår tilbage i trav eller skridt kommer problemet. Han løber nemlig, eller det er lidt svært at forklare, men skal prøve så godt jeg kan. Når vi slår ned i trav løber han meget stærkt, men søger godt ned. Men han løber meget stærkt og det er som om han venter på signalet til galop. Jeg prøver at lave nogle halve parader, men det er svært at komme til at sidde godt tilbage i sædet, så han kan stoppes uden jeg kun behøver at bruge tøjlen, når han bare japper afsted. I skridt er det sådan at han hele tiden prøver at lave anspring når jeg har samling på ham, og han søger væk fra hovslaget og tager hovedet ind mod midten. Så snart jeg prøver på at rette ham lige ud og presse ham ind ad med schenklen, laver han anspringet. Hvis jeg slipper tøjlen helt derimod, går han fint og afslappet, men så snart jeg samler tøjlen op begynder han at løbe. Har på fornemmelsen det bare er en dårlig vane fra tidligere rytter, så kunne godt tænke mig at vide hvad jeres råd er? Hvad kan jeg gøre eller lave af øvelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber efter galop
  • #1   30. mar 2017 Når han ikke løber i trav inden, og går afslappet, så ville jeg lave et anspring, og tage ned i skridt efter et galoptrin. Derefter parade hver gang han løber bagefter - konsekvent, hver! Gang. Når han ikke længere løber efter anspring kan du lægge flere galoptrin på. Håber du får problemet løst smiley

  • #2   30. mar 2017 Hvad sker der hvis du slipper tøjlerne halvt? Jeg er nysgerrig, fordi du skriver at han slapper af, når du slipper HELT, men hvordan reagere han, hvis du slipper 5 cm., 10 cm., eller 20 cm.: er der forskel eller løber han stadig?

  • #3   30. mar 2017
    Sådan en har jeg også. Hun er pisse hurtig til at opfange tingene.

    Min erfaring er; gentag aldrig øvelserne samme sted. Lad være med at sæt i galop i hjørnet hver gang ( kan være svært hvis man har en hest der ikke er så langt i uddannelsen ).

    Skridt forbi "det" hjørne hvor hesten vil spænde op og ignorer hvis hesten gør noget, bare red den ned i tempoet igen. Min kan i skridt nærmest stå helt stille i en piaffe fordi hun bliver så spændt, fordi hun forventer galop om lidt.

    Der udover; lad være med at få hesten til at forbinde opsamlede tøjler med galop. Det gør mange heste på tur. Der har de lært at lange løse tøjler er skridt og samlede tøjler/korte tøjler er galop.
    Så træn også, at man godt kan både trave og galopere for lange tøjler, ligesom man kan skridte for samlede tøjler.

    Varier generelt træningen mest muligt :o)


Kommentér på:
Løber efter galop

Annonce