{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Christina l
Christina l
Tilmeldt:
22. feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hoppe sur under ridning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en hoppe på 12 år, som er blevet meget sur under ridning.
Hun vil ikke gå frem uden og sparke ud.
Hun ikke sur andre steder kun når hun skal frem eller når jeg rider ud og hun ik vil.
Hun er tjekket i ryg af dyrelæge.

Håber i kan hjælpe mig, og måske give mig noget som jeg kan få hende tjekket for.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoppe sur under ridning
  • #1   22. maj 2017 Hvad med at få en behandler ud? Kiropraktor/Osteopat.. smiley

    Mvh TT


  • Christina l
    Christina l Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   22. maj 2017 Hun har haft kiropraktor ud og for det reglmæssigt.
    Hvad er en osteopat? Og hvad gør de?


  • #3   22. maj 2017 De gør det samme som en kiropraktor men er blidere da de manipulerer med hestens egen krop til at låse sig selv op i stedet for at knække op. smiley men hvis kiropraktoren ikke mente der var behov for yderligere behandlinger e.l. Så ville jeg få en fysioterapeut ud for at kigge på hvordan hesten bevæger sig således at der kan opdages uhensigtsmæssige bevægelsesmønstre og træning for at komme væk fra disse smiley
    Min behandler er både fysioterapeut og Osteopat. Så når hun kommer får jeg det hele med smiley

    Mvh TT


  • #4   22. maj 2017 Og jeg regner selvfølgelig med at der intet var at komme efter ift ryg og skuldre så det ikke kan være en forkert sadel?! smiley

    Mvh TT


  • Christina l
    Christina l Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   22. maj 2017 Mange tak for svaret TT smiley
    Det må jeg prøve smiley


  • Christina l
    Christina l Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   22. maj 2017 Nej Ryg og sadel var det jeg fik tjekket allerførst smiley hun havde lidt ondt i ryggen, men det er helt væk nu smiley

  • #7   22. maj 2017 Hvis hesten har haft ondt i ryggen ifb med forkert sadel og rytter på så går der normalt nogle uger før hesten er sig selv igen da hesten stadig går og tror det skal gøre ondt så den reagerer negativt selvom alt er okay en lille stund efter smiley så hvis det er indenfor de sidste par dage du har fået den fikset så burde du give den lidt tid smiley

    Mvh TT


  • Christina l
    Christina l Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   22. maj 2017 Prøver og give hende mere tid smiley
    Og mange tak for hjælpen smiley


  • #9   22. maj 2017 Er hun på græs og virker oppustet? Er hun i brunst? smiley

    Min hoppe bliver SÅ sur når jeg beder hende gå frem (trykke let med schenklerne) eller bare røre hende på maven (hele maven, ikke kun gjordlejet. Både fremme og tilbage, under og på siden) om sommeren, selvom sadlen er tilpasset. Hun bliver simpelthen så oppustet, selv af en minimal mængde græs og hø ad lib. at hun synes det gør ondt. Det afhjælper vi med YSY i foderet dagligt, så er der ingen problemer. smiley


  • #10   22. maj 2017 jeg ville få en dyrlæge ud for at tjekke for mavesår hvis jeg var dig smiley

  • Christina l
    Christina l Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   22. maj 2017 Hun er blevet tjekket for mave sår og der var ikke noget smiley vi har ikke så meget græs lige nu, da hun ikke er kommet på sommergræs endnu.
    Men hun virker lidt oppustet, prøver og købe noget YSY og give hende, for det lyder meget som det samme som din smiley
    Så tusind tak for hjælpen smiley


  • #12   22. maj 2017 Det var så lidt. Vend hende langsomt til YSY i foderet, for det er de færreste heste der gider spise det. Min hoppe får det iblandet en lille bitte smule mash fra Hippolyt, der dufter rigtig godt af urter, og som hun er rigtig glad for. Hun starter på 1/3 af en ske (skeen følger med spanden) og bliver over ca 14 dage sat langsomt op, så hun ender på 1 ske om dagen. smiley
    Hvis din hoppe kan tåle at få en normal potion mash (min er en tyksak smiley ) kan du nok godt starte med næsten en hel ske smiley

    Min går heller ikke på særlig meget græs, for det er der ikke vildt meget af på folden det meste af tiden, men det er nok til hun bliver ubehageligt oppustet alligevel smiley


  • #13   22. maj 2017
    Min blev sur, sparkede, bukkede og stejlede hvis jeg klemte til hende - kunne fint gå frem bare med stemmen, men blev sur hvis jeg brugte ben.

    Hun har fået konstateret blødende mavesår via gastroskopi.


  • #14   23. maj 2017 Har du haft sadelmager for nylig? smiley

Kommentér på:
Hoppe sur under ridning

Annonce