{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

søger tips til træning af islænder i skoven {{forumTopicSubject}}

Som overskriften savner jeg lidt tips, til hvad jeg kan træne i skoven på min isbuk henover vinteren. smiley
Jeg har brugt tiden fra i sommers på at få undervisning hver fjortens dag på min 22 årige hoppe, som har stået stille i knap 2 år ( jeg startede som part på hende i sommers og er derefter blevet ejer nu her smiley )
Hun er meget grisepas bundet, så vi har brugt stortset tiden på ridebane, ved at træne skridt og trav som er blevet væsentlig forbedret.
Skridten har vi øvet meget slangegange, volter, tilbagetrædning, versade, schenkelvigning, bagpartsvendning.
Trav har jeg fokuseret på, hjælpe hende til at holde balancen på kortsiderne, hvor hun i starten stivede sig og faldt sammen og endte gik i grisepas.
I starten havde hun en virkelig dårlig side bare i skridten, men nu her, kan man ik ane hendes dårlige side mere.
Langsom henover månederne viser hun ren tølt fra overgangen fra trav mod skridt og omvendt, hvor hun i starten grisepassede.
For tre uger siden ved undervisning, var en af øvelserne at træne hendes grisepas over mod tølt, at ride hende på volte og dreje hendes mås ud af volten, så hun rides sidelæns på for at bryde den totaktet gangart og prøve tilbyde hende enten ligeudretning på volte el på langside og for at se om hun kunne holde firetakten, hvilket hun kunne få meter.
Jeg savner virkelig at ride på bane og øve videre, men det desværre er ridebanen for våd og tung, til det ik kan lade sig gøre.
I skoven kan vi kun holde os på de store stier som er max 1-2 m bred, da alt andet er ren smat ride i.
Når vi rider tur, så øver vi schenkelvigning, bøjning til den ene og anden side, tilbagetrædning og lidt slangegang (alt i skridt) for at løsne op, forinden en god opvarmning på 20-25 min og derefter gangarts skift i mellem,skridt, trav og galop.
Hun er så småt begyndt ind i mellem at komme med en firtakt hen mod tølt i skoven og kan holde den nogen få meter inden, hun ryger i grisepas og forsøger at sætte farten op, men her tages hun ned i skridt.
Iforgårs tog hun røven på mig og tøltede 30 m inden jeg satte hende i skridt, var skide stolt ( selvom I sikkert tænker 30 m er jo ik meget, men det er det for hende, som kun har kun holde firtakt nogle få meter de sidste måneder smiley ) er glad for at ens træning endelig begynder så småt at bære frugt og bliver sku stolt over de små forbedringer smiley

Jeg savner tips til flere løsgørende øvelser i skridt som vi kan bruge i skoven men også gerne løsgørende øvelser til at træne grisepas mer væk, når nu vi tuller rundt i skoven de næste mdr smiley dog vil der bare være dage, hvor vi bare hygger i skoven som vi plejer, for at hun ik skal blive træt af træning og sørger for at veksle en del fra gang til gang. så kom glædeligt med jeres tips og erfaring med at træne grisepas væk smiley
Og hvor mdr-år i har brugt på at træne grisepas væk smiley


Jeg skal ha undervisning snart igen og kan låne ridehus for en 50'er, men tænker at tag undervisning i skoven, ved at underviseren låner en hest fra mit opstaldningsted, da jeg pt her om vinteren er nødt til at benytte skoven som et træningssted og derfor mer oplagt at tag undervisning derude over vinteren smiley

Glæder mig til høre fra jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger tips til træning af islænder i skoven
  • #1   19. nov 2017 Jeg synes at det lyder somom du er nået langt.

    Giv dig selv skulderklap!

    Og så er det en genial ide at tage underviser derud hvor du selv kan være resten af tiden.

    Brug evt diverse islænder Facebook grupper, dem er der godt gang i


  • #2   19. nov 2017 Doktor who- tak for input smiley er også sikker på, at en dag at hun er blevet stærk nok til at kunne gå en ren tølt med tiden. Men har ik travlt, for mig er det vigtigt at hun rides rigtigt i alle gangarter (pånær pas).
    Men er sku noget imponeret over min 22 årige knallert som hende, er så frisk og sund, stadig frisk på at tag en river i skoven og kan løbe fra de andre når hun får lov-lol smiley hun er som en 4 årig i hovedet og tager gerne røven på en i træning smiley men glæder mig til foråret, så man kan bruge banen igen til bl.a caveletti og longering

    Er desværre ikke FB bruger smiley men kan nok låne mandens profil ind i mellem smiley er der nogen bestemte sider, du påtænker?



  • #3   19. nov 2017 Øhm, jeg har kun flirtet med islænder en måneds tid.
    Søg på alt med islænder og spørg hvilke grupper de kender og anbefaler?

    Jeg er ikke sikker på, at mine links er de perfekte?


  • #4   19. nov 2017 Helt i orden, jeg må prøve at lure på FB smiley er du blevet bidt af ispinde, så? smiley synes de er sjove, da de har 1-2 gear mere end andre heste smiley og så de kan bruges til alt, også dressur- det synes jeg er fedt smiley

  • #5   19. nov 2017 Jeg synes at de er fascinerende.
    Små pelsklumper, nuttet indpakning gemmer stor kraft.

    Men jeg tror at jeg primært vil ride western fremover. Det har jeg let ved


Kommentér på:
søger tips til træning af islænder i skoven

Annonce