{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Tips til sadler søges! {{forumTopicSubject}}

Hej hg. Sidder lidt og kigger på sadler til min bedstevenindes kommende hest. Hun har part på ham nu, og regner med at skulle købe ham i næste måned.
Der følger intet udstyr med. Så vi snakker om han skal have en bomsaddel - kombineret.

Han er vallak, 5-6 år og 173. Rimelig kompakt hest, ikke spinkelt bygget men heller ikke stor. Rimelig muskuløs.
Hun søger efter en saddel, som er i god kvalitet og skal holde længe, man skal både kunne springe og ride dressur i den. (derfor kombineret hihi) bommen skal helst ikke være for hård.
Hvilke sadler har i og kan anbefale? og til hvilken type hest? gerne links! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til sadler søges!
  • #1   5. feb 2013 Jeg rider dressur, så jeg har jo mest viden indenfor dét .. MEN jeg har haft en Passier PSL før - det er en kombi sadel, som fås i 2 udgaver; dressur og spring. Den var jeg glad for. Jeg solgte den kun, fordi jeg ville ride dressur, og derfor ville jeg gerne have en sadel med mere støtte. Så jeg har nu en Passier Optimum.

    Jeg sværger til Passier - de laver nogle rigtig gode sadler, der holder rigtig længe!
    Jeg kan ikke lide Wintec - det lyder rigtig smart, at man selv kan udskifte kopfjern, men mine erfaringer siger, at det tit ikke er en god nok tilpasning. Så vil jeg hellere give penge for en rigtig god sadel, som der kan tilpasses lige præcis til min hest.


  • #3   5. feb 2013 Det er helt sikkert en smagssag. Jeg siger ikke, at sadlerne fra Wintec er dårlige - jeg mener bare at Passier er bedre. Hvilket den også burde, da deres sadler er noget dyere end Wintecs ..

  • #4   5. feb 2013 Har ikke så meget forstand på kombisadler, men vi har en kieffer kombisadel til at hænge, den har jeg altid været SUPER glad for, ved dog ikke med bummen, om den er blød eller hvad:i

  • #6   6. feb 2013 Få en sadelmager ud og be ham eller hende om at tage et lille udvalg af forskellige sadler med. Hvis prisen ikke må være i den høje ende, så plejer en sadelmager at ligge inde med en masse brugte sadler også, i den lidt lavere pris klasse. Så kan din veninde jo bare sige hun kun er interesseret i brugt og billigt.
    Men undersøg her på nettet hvem der er af sadelmagere tæt på jer og deres priser hvis de har hjemmeside.
    For man kommer hurtigt galt af sted uanset hvilken sadel du køber, uden en sadelmager ved siden.
    Det er trist at skulle ende med en hest der får ryg problemer.

    Det er mit råd smiley


Kommentér på:
Tips til sadler søges!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce