{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Slap af, og sjovere øvelser. {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 spørgsmål, hvis i kan klare det hg xb.

1: Er der nogen idéer tilhvordan jeg bedre får frida til at slappe af når jeg rider? både i spring og dressur? jeg rider selv så afslappet så muligt, snakker roligt til hende, og høre sommetider músik, men det hjælper ikke?
Men de sidste par dage jeg har redet, har jeg varmet lidt mere op end normalt, flere øvelser osv. så er hun mere afslappet i starten når jeg traver, men så bliver hun ligesom anspændt igen. nogen idéer?

2: Jeg varmer som sagt mere op for tiden, men er lidt træt af at ride volter slangegang og skråt igennem. er der ikke andet lidt mere spændende jeg kan lave når jeg varmer op? OBS: hun kan ikke traversader osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slap af, og sjovere øvelser.
  • #3   4. apr 2008 Sanne: Hun skal ikke til at lære nye ting nu, hun er ikke afslappet nok, og at hun ikke er afslappet gør også at hun hurtig bliver usamarbejdsvillig.

  • #4   4. apr 2008 1.
    Rid i lidt under tempo ... Det kan aldrig blive afslappet hvis hun <b>løber</b> der ud af.. Det kan godt være at det ikke er dressurisk-korrekt (whaaat ? ved ikke hvad jeg ellers skal skrive) men du får en mere afslappet hest.


  • #5   4. apr 2008 har du overvejet om hun har ondt i ryggen hvis nu hun går og spænder sig så meget op ?
    ikke fordi jeg siger hun har, men det kan være en mulighed, elelr hendes tænder, nogle reagere voldsomt på det (:


  • #6   4. apr 2008 Allimac go Ynor: jeg arbejder lige netop med tempo. Hun løber nemlig meget, og for at få hende til at gå langsommere skal hun slappe bare Liiiidt mere af;)

    Sofie: Det burde hun ikke have;).
    Jeg har selv overvejet begge dele, og har flere gange haft trykket på hendes ryg, og fået andre fra stalden til at bedømme det. Hun får altid strukket sine muskler efter ridning, for ellers ved jeg at hun kan gå hen og blive øm, da hun er begyndt at bruge nye muskler så det er jeg hele tiden opmærksom på. Sadlen ligger også som den skal, og der er ingen problemer når jeg sadler op. altså somdu ved at nogen heste reagere voldsomt på sadlen fordi de forbinder den med smerte sådan er det ikke.
    Hendes tænder er helt fine, har undersøgt det. Hun går også lige så dan hvis jeg rider hende i grime;)


  • #8   4. apr 2008 Sanne: Det er mig der vudere at hun ikke skal lære nye ting ligenu, de andre ting her skal vi have på plads først.

Kommentér på:
Slap af, og sjovere øvelser.

Annonce