{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.655 visninger | Oprettet:

min hest snubler {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en ældre hoppe på 16 der elsker at komme ud og lave noget, jeg rider en del i terræn, når jeg traver på en skovsti, så snubler hun meget nemt, er der nogen af jer der ved om man kan afhjælpe det på nogen måde? Jeg syntes det er lidt træls og synd for hende, men hun virker på en måde ukoncentreret om hvor hun sætter fusserne, der er jo så meget andet spædende ting at kigge på ude i verden. Kunne jo være fedt, hvis det kunne trænes væk, eller få hende redet mere på bagparten, men er der nogen der har ideer eller erfaringer med dette så skriv meget gerne.

Lisbeth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest snubler
  • #1   10. sep 2009 det gjorde min hoppe os. jeg begyndte a træne hendes balance også er det blevet væsenligt mindre,
    det sker stadig men det er langt fra hvor det startede smiley

    vi havde også dyrelæge ude og han sagde a der ikke var noget galt med hesten ^^


  • #2   10. sep 2009 Har hun sko på?? For min veninde havde en hest der gjordt det sammen, og det var simpelhen fordi den havde for små sko på.

  • #3   10. sep 2009 det kan nemt værer sadlen der ligger for langt fremme

  • #4   10. sep 2009 Ja hun har 4 sko på og har for nylig ca. 14 dage siden fået nye sko, hun har fået et nr. større end da jeg købte hende, men jeg vil helt klart prøve at tale med min smed om det næste gang hun skal ha nye futter på.

    Hvilke øvelser laver du for at træne balance bom øvelser eller hvad?


  • #5   10. sep 2009 tjek evt om hovene er lige lange, har en veninde der havde en hest der snublede, fordi den ene hov var længere end den anden.

  • #6   10. sep 2009 har du ikke et billed så vi kan se hvordan den hest ser ud og hvordan din sadel ligger

  • #7   10. sep 2009 Ja hovene er lige lange, har lige haft smed jo og han er super dygtig så tror nærmere det nok som mange af jer skriver er balancen der skal trænes hvor stor afstand ligger i mellem trav bomme? skal da vist ha købt nogle, og sadlen ligger, hvor den skal så der er god plads til at bruge skulderen for hesten.

  • #8   10. sep 2009 et godt eks. på hvor langt en sadel skal tilbage før hele skulderen er fri min hest snublede også meget men da jeg rykkede min sadel 3-5 cm tilbage gik det over http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=82975

  • #9   10. sep 2009 okay mange tror bare den ligger rigtig ikke fordi jeg er ekspert men jeg blev da en del klogere af at få det vist af en prof

  • #10   10. sep 2009 Har ikke fået taget billeder af hende endnu, total for dårligt ja ved det godt, men skal altså også snart have det gjort, du har linket til din hest's profil, hvad vil du have mig til at se efter der? Det forstod jeg ik lige helt.

    okay jeg må prøve mig frem med travbomme.


  • #11   10. sep 2009 har du haft en dyrlæge ude? det kan være tidlige tegn på spat eller slidgigt... det fik jeg at vide da min fik konstateret slitage i bagbenene....

  • #12   10. sep 2009 Det er forben hun snubler på så ja det kan muligvis være slidgigt hun har, men det er ik så meget på bane som i terræn, og nogle dage mere end andre så jeg syntes det er lidt svært at finde et mønster i det. men vil da tale med min dyrlæge om det, når jeg får besøg af hende, til vacc. her inde så længe.

  • #13   11. sep 2009 Slidgigt i kodeleddet viser sig næsten altid ved at hesten snubler meget. Få dyrlægen til at lave en bøjeprøve i kodeleddet og se. Her er det ofte meget nemt at se om hesten viser halthed jo. Det kan oftes behandels med ledvæske, eller smertestillende, samt holdes ved lige ved rolig ridning.

    Så synes du skal tage det alvorligt og få dyrlægen til at se på det. Det er ikke normalt at en hest snubler.


  • #14   11. sep 2009
    Øv ridning over bomme :o).

    Maja snubler også når hun går og sover + når hun ganske enkelt er snot DUM. Hesten kommer gående mod en kæmpe jordbunke der er til at få øje på, selv jeg har set den lang tid i forvejen. Hvad gør dyret? Vader lige ind i den og falder over den.
    Har flere eksmpeler på at hun bare vader der ud af uden egentligt at se hvor hun træder, åbenbart ikke noget hun tænker over at man snubler lidt nu og da.



  • #15   12. sep 2009 Tusind tak for jeres indlæg, hvor er det dejligt med så mange gode forslag til hvad jeg kan prøve, jeg skal have dyrlægen ud og kigge på hende og høre hvad hun evt, tror det kan være. men ja hun er også en lidt uopmærkspm hest, da der er ofte er sjovere ting at kigge på i terræn end hvor man sætter sine fødder, hun gør det ikke på dressur banen men når jeg rider i terræn er hun lidt slem til det.

Kommentér på:
min hest snubler

Annonce