{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest snubler
  • #1   30. jul 2012 Det gjorde min unghest også, han fik forsko på og så gjorde han det ikke mere

  • #2   30. jul 2012 Nej, meen det kan have noget at gøre den beskæringen smiley

  • #3   30. jul 2012 min pony gør det også.. det hjalp og sætte lidt tempo på eller øve bom på jorden træning

  • #4   30. jul 2012 ja, beskæringen vil jeg også sige smiley

  • #5   30. jul 2012 Min vallak små snubler også i ridehus pga. bunden er tung og mega ujævn smiley

  • #7   30. jul 2012 En hest der ofte snubler på sine forben, har næsten altid et problem med overrulningen og dermed beskæringen. Flade dragter og lang tå = snubleri. Sørg for at få hesten beskåret, så den står høj i dragten og tåen er så kort som muligt.

    Hjælper det ikke, så ville jeg være mere bekymret. Smubleri ses også i forbindelse med aflastning og når hesten "passer på" og går forsigtigt. Hesten med hovsenebensbetændelse og andre lidelser bagtil i hoven, lander tå først, hvorfor de ofte vil snuble.


  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #8   30. jul 2012 Ka : den har døjet meget med sur stråle, men ikke været halt. Kan det have betydning. Har i øvrigt ogå en revne i hoven, men smeden sagde at det ikke betød noget. Jeg har selv tænkt om det skyldes mangel på vitaminer eller sådan noget, men har helt ærligt ikke fortand på det.

  • #9   30. jul 2012 Dorthe R: Hmm, ja måske. Hvis du forestiller dig en ømhed bagerst i hoven og at hesten gerne vil aflaste og skåne området, er det nærliggende at hesten sætter tået først i jorden. Gør den det, så er risikoen for at snuble stor. Min erfaring er, at sur stråle både kan give halthed og "stikkende" gang, fordi hesten passer på. Om det er derfor din hest snubler, er svært at svare på. Revne i hoven? Tja, det kan være alt lige fra en alvorlig hornkløft til en helt overfladisk revne i det yderste lag af hornvæggen. du skriver ikke nærmere om den, så det tør jeg ikke sige noget om.

  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #10   30. jul 2012 Er det smed eller dyrlæge der kan se hvad der evt er galt?

  • #11   30. jul 2012
    Hvis hesten går i sine egne tanker og eget tempo ( typisk på tur og i skridt ) så kan de godt glemme at flytte forhoven også snubler man altså når baghoven kommer og træder på..


  • #12   30. jul 2012 Dorthe R: Sur stråle er smedens arbejde. Han skærer så meget af det rådne stråle væk som muligt - og så er det din opgave at færdigbehandle det. Dvs tørre forhold og en daglig ihærdig behandling med fx blåsten og vat. Og ja, jeg ville bestemt tale med smeden om, at hesten snubler og snakke om muligheden for kortere tå og højere dragter. Langt de fleste heste snubler ikk gentagne gange med mindre, der er noget i vejen....

  • #14   30. jul 2012 Snublen var optakten til min ponys langvarige halthed. Vidste bare ikke dengang at det kunne ha noget med sagen at gøre. Nåede at snuble med mig på så vi styrtede. Ville klart få dyrlæge/kiropraktor til at kigge på den. Min havde fine hove.

  • #15   30. jul 2012 Jeps! Snubleri er i langt langt de fleste tilfælde enten dårlig beskæring med lang tå/flad dragt eller et mere alvorligt problem i bentøjet.

  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #16   31. jul 2012 Han har næsten lige haft smed og da jeg nævnte det for smeden var det ikke rigtig noget han tog notits af, men jeg vil få ham til at beskære ham anderledes næste gang for at se om det har en betydning. Tak for svarene.

  • #17   1. aug 2012 typisk er det hvis de er blevet lange i tåen smiley

  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #18   1. aug 2012 Min er ok med smed. Men snubler alligevel, red i går og han snublede 3 gange.

Kommentér på:
Min hest snubler

Annonce