{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest snubler
  • #1   15. maj 2013 Måske den har lidt ondt! smiley
    Prøv og få den tjekket?

    min gamle pony snublede os i en periode, og det var fordi hun var låst i skulderen!


  • #2   15. maj 2013 Ja det kan jo skyldes flere ting.
    Forkert beskæring, dårlig balance, en låsning, en skade.
    Har du prøvet at snakke med din dyrlæge om det eller fået en kiropraktor til at undersøge hesten?


  • #3   15. maj 2013 få en kiropraktor til at kigge på den smiley

  • #4   15. maj 2013 Få en dyrlæge på smiley
    Min veninde's hest snublede meget, og der viste det sig at den havde slidgigt.


  • #5   15. maj 2013 Havde også en hest der konstant snublede - han blev tjekket fra den ene ende til den anden, uden at finde en eneste anmærkning.
    Jeg skulle bare ride ham mere frem, og træne en masse bom arbejde.


  • #6   15. maj 2013 det kan også være fordi den ikke har særlig meget bærring pga. balance smiley

  • #7   15. maj 2013 Prøv at træn lidt bomtræning først, så han lærer at løfte fusserne smiley Og ellers rid godt frem, og lad være med at ride med heeeeeelt løse tøjler, så du er hurtig til at "gribe" ham, hvis han snubler.

    Hvis det ikke virker, så prøv kiropraktor eller doktor dyr smiley


  • #8   15. maj 2013 kan også være en ganske simpel fejl i måde du lægger din sadel

  • #10   15. maj 2013 ok tak for hjælpen


  • #11   15. maj 2013 Enten kan det (som mange andre siger) være fordi hesten har ondt eller at den måske bare er skæv i kroppen.
    Min mors hest snublede dog også over ting i en periode, men det viste sig altid når hun blev anspændt / nervøs. Så havde hun ikke længere fokus på sine ben, men kiggede alle andre steder hen og bene gik bare uden at hun helt vidste hvor hen.
    Hvis dette er tilfældet, altså at din hest er nervøs hver gang, så er det bare om at træne den. Når den spænder op, så stopper du den eller får den til at sænke hovedet til den er rolig. Man kan evt. lære sin hest en komando såsom 'ned' for at den skal sænke hovedet, da heste i naturen kun holder hovedet lavt i rolige situationer, og derved bliver hesten automatisk rolig når hovedet er lavt smiley


  • #12   15. maj 2013 Men lige en ting, hesten snubler IKKE bare fordi man har lange tøjler. Hvad så med hesten som lever naturligt? Kan den så ikke gå fordi der ikke sidder en rytter og viser hvor den skal gå?
    Jeg giver altid min hest længere tøjler på ujevne stykker så han selv kan mærke hvor der er bedst at gå. Han har benene på jorden, mens jeg kun har øjnene i luften. Det virker altid for mig. Han har en evne til at komme tør over selv det største og glatteste mudderhul, hvis bare han selv vælger vejen.


  • #13   15. maj 2013 Det kan være "Wobblers Syndrome." Normalt er jeg ikke sådan en som mener at man skal ringe til dyrlægen hver gang ens hest opfører sig en smule anderledes, men lige snublende heste syntes jeg at man skal tage ret så seriøst da det kan være rigtig farligt hvis sådan et stort dyr falder.

  • #15   15. maj 2013 Mente at det ikke kun er fordi man slipper tøjlerne. At slippe tøjlerne er jo ikke ensbetydende med at hesten så falder på snuden smiley

  • #16   15. maj 2013 Min gjorde det os rigtig meget til at starte med, det var simpelthen pga. dårlig form og dårlig balance+ der var lige kommet ny flis på ridebanen der gjorde at han ømmede sig/trak benet op hvis han lige fik et stykke i hoven og dette gjorde også han det føltes som om han snublede.

    efter en masse ridning i bakkede tærren, undervisning og ridning på banen er det blevet meget bedre, dog mangler han lige at få sko på før det er helt perfekt smiley


  • #17   15. maj 2013 kender ikke noget til hesten men har hørt at hvis det er en gammel spring pony/hest kan de godt komme til at snuble:) Ps. ved ikke om det er rigtig:)

  • #18   15. maj 2013 Min søsters snublede også meget - fik en kiropraktor på hende og det viste sig at hun var meget smal fortil og derfor havde svært ved at balancere sig selv.

    Det vidste sig også at hesten af denne grund havde sat mange muskler forkert i forparten og dette forstærkede hestens snubleri.

    Hesten blev behandlet 3 gange med kort mellemrum og skal sikkert havde kiropraktor lidt oftere end andre heste - men hellere det end at hesten "ældes før tid" fordi den bruger sin krop forkert smiley


  • #21   15. maj 2013 Min hest snublede også rigtig rigtig meget.. Men der gik for længe til vi gjorde noget ved det.. Vi troede hun havde dårlig balance, men da hun en dag stod med stort hævet forben, fik vi dyrlægen på. Hun stod 4 uger skadet, og så var hun frisk igen... Et halvt år efter, stod hun lige pludselig med dobbelt så hævet forbenigen. Og igen blev hun tjekket af en dyrlæge, og de fik tjekket hende godt og grundigt. De fandt frem til hun havde en skade i forbenet, at hendes ene sene var mindre end den i det andet forben. Der skulle gå 4 måneder, og hun kom sig desværre aldrig. Vi fik hende desværre aflivet d. 20 december.

    Jeg vil helt sikkert rådgive dig til at få fat i en dyrlæge, og få hende tjekket GRUNDIGT ! Det kan være mange ting, men lad det b e s t e m t ikke din hest stå med det og tro det er balance ! Selvom der er 50% chance for det kan være balancen!
    Jeg håber I finder ud af det, og held og lykke med din hest smiley


  • #22   15. maj 2013 Dette kan skyldes for meget ridning på jævnt og fast underlag.
    En hest har nærmest en sans og fornemmelse for hvor de placere fødderne, og bliver denne evne ikke holdt vedlige på ujævne underlag forsvinder den.
    Men den kan trænes og findes igen ved noget bom-træning og tærren ridning:-)


Kommentér på:
min hest snubler

Annonce