{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Hun 'putter' sig virkelig meget under ridning. {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Når jeg rider på Lucky, skal der virkelig intet til at hun krøller sig sammen bag biddet og putter sig. Altså vi taler her, at hvis jeg bare ligeså forsigtig tager i tøjlen for at hun skal gå til biddet, så krøller hun sig sammen og går nærmest i Rollkür position. Så lyder det nok som om at jeg sidder og hiver og slider i tøjlen, men det gør jeg virkelig ikke, jeg har kun lige kontakt til tøjlen. Men jeg gider jo ikke have at hun putter sig, så derfor når hun gør det, for jeg hende til at løfte hovedet op og ud igen. Altså så hun nu går i normal stilling med hovedet, som hvis hun rendte rundt på folden. Altså en afslappet stilling.
Når hun så går som jeg vil have det, altså i holdning men med næsen forrest, så roser jeg hende rigtig meget.
- Hun har nok ikke nok muskler til at bære sig selv endnu, da hun har holdt en lang pause. Men det er ikke mere end 2-3 minutter at jeg forlanger at hun går i holdning..

Men når jeg så vil have hende til at gå afslappet med hovedet i den der 'fold-position' igen, går der virkelig lang tid før hun retter sig ud igen og jeg slipper altså tøjlen helt, så hun burde jo søge ud igen. Det gør hun bare ikke. Jeg ved ikke hvordan jeg skal få hende til det. At presse hende lidt fremad, med schenklerne hjælper ikke, så sætter hun bare i trav stadig med hovedet krøllet sammen.. Nogle gange så læner jeg mig frem og tage en hånd ind under hendes mule og så presser den forsigtigt frem, så er det ligesom at hun opdager at hun gerne må gå ud med hovedet og gør det?
Hvordan kan jeg lære hende at søge frem når jeg slipper tøjlen?

Desuden så åbner hun munden hele tiden, gumler og gaber og ser ud som om hun virkelig mistrives med bidet. Hvis hun bare for lov til at gå i den der 'Fold-position' med hovedet så gør hun intet, men så snart jeg tager det mindste i tøjlen, så begynder hun at åbne munden osv. Jeg har ikke noget næsebånd på hende og vil heller ikke bruge det smiley
- Tænker meget på om hun har ondt i munden/tænderne og få en hestetandlæge ud.. Men det er mine forældre vist meget imod da de ikke tror at heste skal have tandlæge.. Så dem skal jeg have overtalt først, da jeg kun er 14 og ikke rigtig kan gøre noget uden mine forældre.
Ellers havde jeg tænkt mig at hun måske kunne fungere på et bidløst hovedtøj? Men alligevel, så ved jeg ikke om jeg vil kunne styre hende med et bidløst. Har prøvet og ride hende i grimen (Jeg VED at der er en kæmpe forskel men det var lige hvad jeg havde) og der render hun bare rundt og gider ikke at dreje..

Åh gud, det blev langt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun 'putter' sig virkelig meget under ridning.
  • #1   4. jun 2011 det lyder meget som det chiara gjorde da jeg for 1,5 år siden prøvede kort at putte bid på hende igen - det var til et forsøg min veninde lavede
    hun gik fuldstændig i rollkur og man kunne ikke drive hende fra positionen
    nu ved jeg tilfældigvis at chiara ikke kan fordrage biddet og vil gøre alt for at undgå at mærke trykket

    jeg vil sige at din hest enten ikke har forstået biddet/dine signaler og derfor undgår dem eller at du måske skal lede efter et andet bid - eller ride bidløst

    du kan evt lave nogle øvelser fra jorden. bed hende søge ned fra jorden - det er nemmere for dig at være tydelig i dine signaler her - og slip så straks hun søger ned, så hun derved slipper for trykket fra biddet

    men det jeg mest vil råde dig til er at få noget undervisning af en akademisk underviser da de er utrolige gode til at få hesten til at acceptere biddet på en mege rolig måde og de bruger så lidt tøjle som muligt i deres træning - hvilket det lyder som om din hest har brug for


  • #3   4. jun 2011 Tak for svaret smiley
    - Jeg vil forsøge mig fra jorden i dag og så må jeg se hvordan hun reagere der smiley

    Der er desværre ingen akademiske undervisere i området, jeg har søgt og søgt men intet resultat..


  • #4   4. jun 2011 Pernica; Jeg har et tredelt bid smiley

  • #5   4. jun 2011 Prøv med 2delt bid!:D

  • #6   4. jun 2011 * Team Flying Horses * • Hvil i fred • ©
    - Det havde hun før, men det tredelte fungere bedre til hende smiley


  • #7   4. jun 2011 rid godt fremad hele tiden og lig hende lang od dyb og så langsomt opad i holdning

  • #8   4. jun 2011 Trine smiley
    - Det skal jeg prøve, men jeg er bange for at hun alligevel vil krølle sig sammen, for hvis jeg prøver at få hende op af, skal der ikke meget til før hun gør det igen.. Men tak for rådet smiley


  • #10   4. jun 2011
    Hvordan samler du hesten/får den til bidet?
    Bruger du tøjlerne dvs. piller, tager og arbejder i dem?

    Hvis ja, så kan det nemt være derfor.

    Hesten har jo lært af dig at hvis du tager i tøjlerne betyder det buk nakken. Heste er lidt dumme dyr, så derfor vil de gøre alt or at slippe for presset i munden.
    Hesten skal derfor tilbage til at lære, det betyder det ikke dvs. lange løse tøjler det næste stykke tid, genvinde tillid til bidet og lære at bidet kun betyder stop.

    Udover det, så ja få tjekket tænderne.



  • #11   4. jun 2011 Tak for svarene, der er meget jeg kan bruge smiley


Kommentér på:
Hun 'putter' sig virkelig meget under ridning.

Annonce