{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget er 'let arbejde'?
  • #1   28. nov 2011 Op til LA niveau i dressur og spring er let. M er moderat

  • #2   28. nov 2011 er det ang. foder du forholder det til eller hvordan..

  • #3   28. nov 2011 Ja det er angående foder smiley

    Jeg tænker på anvisningen for, hvor meget hesten skal have. Som regel står der bare angivet fodermængder ved en hest let, moderat og hårdt arbejde. Så tænkte jeg bare hvor grænsen ligesom går...


  • #4   28. nov 2011 det er jo med hvor meget den bliver redet, altså den kan jo blive redet hverdag i en time koncenteret.så er det jo hårdt, en halv time hygge hver anden dag er jo let smiley så ja lidt af hvert er jo moderat..

  • #5   28. nov 2011 Jeg vil vove den påstand at langt de fleste heste og ponyer der rides på hobbyplan med stævner i dressur eller sping i ny og næ - hobbyplan mener jeg omkring 6 gange om ugen af ca. 1 time. Bør fodres som vedligehold hvis de vægtmæssigt kan tåle det. Bliver de for runde så væk med krybbefoder og give vitaminer/mineraler og godt grovfoder, taber de huld kan man så skrue op for fodermængden eller give grovfoder ad libitum.

  • #6   28. nov 2011 Okay. Hvilken 'kategori' ville i så sætte en hest i, der bliver redet 4-5 gange om ugen i tre kvarter til en time (mest dressur men også spring)? Jeg ville tro det var et sted mellem let og moderat, eller hvad?

  • #7   28. nov 2011 ja det vil jeg sige vedligehold også en masse hø frem for kraftfoder..

  • #8   28. nov 2011 Rigtig dejlig hest du har og nu er der jo stor forskel på at fodre en varmblod i armejde og en nøjsom pony. Arbejdsmængdemæssigt tror jeg vores pony laver mere arbejde end din varmblod, men din har et helt andet energibehov for at holde huld.

    Men som skrevet længere oppe så ville jeg kun starte let ud med foder, masser af godt grovfoder og så regulere hvis der var behov for mere energi eller bedre huld. Drøn svært og hårdt arbejde når der kommer for meget på der skal af igen smiley


  • #10   28. nov 2011 Okay tak smiley

  • #11   29. nov 2011 Jeg tror de færreste heste redet af amatører kommer i nærheden af hårdt arbejde. Og det er nok kun dem der rides og trænes meget intensivt der nærmer sig moderat.
    Man skal også huske, at hvis du fodrer for hårdt bruger hesten mere energi på at forbrænde foderet, end den får ud af at spise det, hvilket medfører at den vil tabe sig. Hvis du så stopper mere foder i den kører den onde cirkel. Vi kender nok alle en historie om en eller anden hest der fik 12 kg foder om dagen og alligevel tabte sig...

    Det bedste er at fodre med øjnene og evt give lidt ekstra de dage du har redet meget.

    Mvh TImians mor


  • #12   29. nov 2011 Det niveau jeg angav i begyndelsen af tråden er fra den store foderbog og min dyrlæge er enig i definitionen, så som de andre skriver, så vil jeg sige vedligehold til let arbejde.

Kommentér på:
Hvor meget er 'let arbejde'?

Annonce