{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højre galop
  • #1   14. jan 2012 Michelle: En hest er ikke "røv dum"....99% af alle fejl er fra sadlen og op efter. Hvilken hjælp giver du hesten, når du gerne vil have den til at springe an i højre galop?

  • #2   14. jan 2012 Stil den til udvendige. Når du laver et anspring bruger hesten den invendige skulder for at komme i den rigtige galop. Det er svært at få den aktiveret når den er stillet til indvendige for så er der ikke helt så meget skulderfrihed. Ved at stille den til udvendige er der optimal skulderfrihed og det bliver nemmere at springe i rigtig galop. Gør det evt på en langside, der er det lettere at stille til udvendige.
    Lidt efter lidt kan du begynde at stille den til indvendige i anspringene i takt med at den bliver mere stabil i højre-galoppen smiley


  • #3   14. jan 2012 line P hvis du sad på hende ville du forstå det.

  • #4   14. jan 2012 Michelle: Nej, en hest er ikke røv dum...det er den aldrig. Der er jo en grund til, at den gør som den gør. Forkerte anspring er altid rytterfejl, med mindre, der er noget fyssk galt med hesten. Hesten går jo ikke rundt og gør ting forkert med vilje....sådan er heste ikke.

    Måske kan du få din underviser til at hjælpe dig med at forstå anspringshjælpen rigtigt?


  • #5   14. jan 2012 line nu kender du ik hesten. hun har udsat mig for de grimmeste ting man kan prøv så som bli sparket ned

  • #6   14. jan 2012 Line P - Hvor er *synes godt om* knappen dog ??

  • #7   14. jan 2012 Line P skal bruge en tryg godt om knap nu!

    Michelle: Tror du mangler lige forståelse for hvordan det er en hest tænker og opføre sig. For du skal jo lige tænke på at dens hjerne ikke er større end en appelsin, så der er altså ikke plads til at den kan tænke"Føj hvor er hende der bare dum, nu vil jeg være rigtig ond mod hende, og udsætte hende for en masse farlige ting HAHA" Sådan tænker din hest altså ikke der er altid en grund til at din hest gør som den gør.
    På en måde er det jo også fint hvis du lader alt din vrede gå ud over hg, bare så længe det ikke går ud og din hest!


  • #8   14. jan 2012 Puha, jeg tør ikke tælle hvor mange af diverse tæer og fingre jeg har haft brækket på grund af Magic.

    For at arbejdet med sin hest skal gå godt, tror jeg man bliver nød til at forstå meningen i hvorfor hesten reagere som den gør og derefter acceptere at hesten reagerer på signaler man selv giver - altså at man selv er skyld i de reaktioner man får fra hesten. Hvis man ikke accepterer egne fejl, så bliver det en hård og sej kamp for at få den hest man ønsker :o)


  • #9   14. jan 2012 Line P syntes got om

  • #10   14. jan 2012 Jamen dog, har du nogensinde forsøgt at sætte dig i hestens sted??
    Hesten er ikke røvdum, spasser, eller andet. Hesten forsøger ikke med vilje at gøre dig utilfreds, den gør ikke det modsatte af hvad du siger, fordi den ahr lyst. Du gode gud, ved da virkelig ikke hvad du er for et hestemenneske.
    - Gør som de andre siger, stil til udvendige, og læg udvendige ben tilbage, evt. også indvendige lidt frem, så den ikke misforstår dine signaler.
    Uanset hvad, så prøv dog at forstå din hest.


  • #11   14. jan 2012 det vil sige i mener det ok hun sparker folk ned

  • #12   14. jan 2012 Mishelle
    du skriver intet om hun sparker ikke negativt ment


  • #13   14. jan 2012 bølle skriver jeg midt i ca at hun har sparket mig ned os i to omgange. hun er så sindsyg i longe at folk ik mer tør hjælpe med det

  • #14   14. jan 2012 Selvfølgelig er det ikke ok, men du må forstå at der er en grund til at hun gør det, det er dit job som ejer, at finde grunden, og hjælpe hende med at komme over det.

  • #15   14. jan 2012
    Nej, det er ikke okay. Men hesten har højest sandsynligt sine gode grunde. Indlært adfærd, instinkt, smerte osv. - og ikke bare fordi den er dum, stædig osv.

    Hvorfor har du en hest, hvis den bare er en dum møg krikke?


  • #16   14. jan 2012 Jamen for hulen, så må du da arbejde med hende, lærer hende hvad hun må, skal og ikke må, og ikke skal! Der er en grund til det, din hest er ikke ond! - Find grunden og hjælp din hest, istedet for at msiforstå den fuldstændigt.

  • #17   14. jan 2012 har forsøgt alle de råd folk har ku kom med så som lukke det halve af ridehallen af så hun ik kan stikke af lad hende tuller rundt i longen så hun ku gå i eget tempo

  • #18   14. jan 2012
    Måske du skulle få en ud, med erfaring i hesteadfærd nu det lyder så alvorligt :)?


  • #19   14. jan 2012 Michelle- ja man må sige at det er da virkelig også lige de bedste råd du har fået. Det er sørme lige noget der hjælper på det du beskriver. Jeg håber at du kan forstå ironien i det jeg skriver!
    Må sige at du udviser meget lidt forståelse for heste og deres måde at forstå og udvise ting på.

    Nå men nogle spørgsmål til dig:
    Hvor længe har du redet?
    Har du en underviser? Kan se du søger en?
    Hvor længe har du haft hesten?


  • #20   14. jan 2012 Kan også se at du skriver at hesten har haft mange forskellige på ryggen. Det kan skabe forvirring hos hesten og kan være grund til mange af problemerne

  • #21   14. jan 2012 Tror den er gal med rytteren hvis hun ikke kan se at hesten muligvis har brug for kiropraktor så den KAN springe an.

  • #22   14. jan 2012 hun har haft både kiropraktor og massør og er tjekket fra top til tå det eneste de ku finde var ansager på røntgen er et lille overben på det ene bagben

  • #23   14. jan 2012 Hold da op!!! Jeg var lige inde og kigge på din præsentation.
    Der fik jeg mig godt nok en overraskelse. Troede kun det var børn under 10 år som kunne have sådan en mangel på hesteforståelse og vilje til at modtage gode råd.

    Må give k A, Line P - Enghavegaard og Krikken ( nu som fuldendt hippie ) mfl. helt ret i hvad de skriver.

    Det lyder desværre som om tingene er gledet dig helt af hænde og du er ganske enkelt nød til at betale dig fra noget professionel hjælp.
    Desuden er det en god ide at du selv begynder at studere noget heste adfærd og få sat dig ind i hvad du har med at gøre.

    Lyt til de gode råd folk kommer med her!


  • #24   14. jan 2012 Ja og det er ikke med til højre galoppen. Men stadig så er jeg ret sikker på hesten ikke gør det med vilje og at den er spasserdum.

  • #25   14. jan 2012 jeg hører sku efter hvad folk skriver. men ser om en fra staden i morgen lige kan ligge videoen ind af hvordan hun eksploderer i en longe fra skridte og trave rundt stille til ik gå roligt mer

  • #26   14. jan 2012 er du sikker på dig og din pony er et godt match? måske du skulle finde den en rytter som den kommunikerede bedre med og du skulle finde en pony du kommunikere bedre med...

    dette er ikke en kritik, nogle passer bare ikke sammen og sådan er det


  • #27   14. jan 2012 hun er ik en pony hun er en hest

  • #28   14. jan 2012 okay så sæt hest ind hvor der står pony...

  • #29   14. jan 2012 Kan kun sige FÅ NOGET UNDERVISNING af en der ved hvordan man håndter en hest der i dit hoved er "dum" smiley
    Hvis der er en af parterne der er dum i mellem hest og rytter - så er det rytteren basta.

    Tænk over det og få noget undervisning.


  • #30   15. jan 2012 Som jeg ser (læser) det, er det 2 ting, som jeg mener er væsentlige for dig at tænke på: Har hesten smerter ? Er du usikker/bange for hesten?
    For mig at høre, mangler du SÅ meget forståelse for hesten, og gør man det, ender det ofte som du beskriver, og det kan ende helt galt. Hesten respekterer dig ikke, og forstår muligvis ikke dine signaler, når du rider.
    Smerter fra hestens side kan også få den til at opføre sig som den gør. Særligt hvis hesten har smerter i ryggen, gør det ekstra ondt at skulle galopere på en bestemt volte. Nu ved jeg ikke, hvor længe du har haft hesten, men den er jo ikke ligefrem ung, og har den været velredet før du fin den, burde den have tjek på anspring, hvis den får de rette signaler.


  • #31   15. jan 2012 Hmm tja.. Nu kender jeg selv hesten, og har også redet på den et par gange, og ja den galop har altid været et problem.. Mit eget indtryk af hende, er at der har været for mange forskellige ryttere oppe på hende.. Dem jeg så også har set ride hende har ikke fået den galop rettet. Så hesten har fået lov at anspringe forkert og aldrig rettet på plads igen.. Når man så går ind og retter på den, så vil den gå i modstand..

    Michelle du er NØDT til at få noget prof undervisning.. Du er ikke dygtig nok selv til at kunne klare problemet.. Cazandra siger hel klart fra... Det har hun alle dage gjort.. Ved ikke hvordan stefanie red hende, men har HELE hesten været igennem røngten??


  • #32   15. jan 2012 Jeg kan godt forstå michelles frustration.. Hesten ER ikke nem at anspringe.. Det kan lade sig gøre, men der ligger MASSER af arbejde i hesten.. Den er signal forvirret..'

    Ang det i longen, så har hesten simpelthen fået taget "magten"' det kræver igen et stort stykke arbejde af dig michelle, og du skal kunne turde at sætte dig igennem.. Måske en dygtig horsmanship træner kan hjælpe dig med at lære hestens sprog og dens frustration..


  • #33   15. jan 2012 Det er muligt, du har ret Stine...MEN det gør stadig ikke hesten til hverken en spasser eller "røv dum".... Den er derimod forvirret og mangler korrekt uddannelse og håndtering af kompetent person, der kan vise den, hvad der forventes af den.....Undervisning af en prof eller virkelig dygtig og erfaren person må være vejen frem.



  • #34   15. jan 2012 Nej det har du ret i Kirsti.. smiley Hesten gør det ikke for at være dum. Men fordi noget er galt.. Også må der undersøges om det fordi der er noget galt med den, eller om det kun er spørsgmål om korrekt uddannelse og mental træning af hesten også. Hesten reagere meget voldsom, når man retter på den. Og det kan godt undre mig, hesten burde blive undersøgt og blive røngten fotograferet hele kroppen..

    Men uanset hvad så kan Michelle ikke selv ride sig ud af problemet, hun skal have noget ordenligt hjælp til at forstå hvad det er hesten reagere så kraftigt imod.


  • #35   15. jan 2012 Først og fremmest kan du hvert fald ikke hjælpe din hest før du forstår, at den ikke gør det for at drille dig (Heste kender ikke denne følelse). Du er nødt til at se det fra en hestens vinkel og forstå dens svagheder og problemer. Og man er desuden også nødt til at kigge på sig selv, for det meste er det rytteren der laver fejl, medmindre hesten har ondt i kroppen.

  • #36   15. jan 2012 hun har nærmest før været elevhest. troede det var ryggen men der kan der ik findes nået bidet er skiftet tænder ordnet

  • #37   15. jan 2012 Selvom den har været elev hest næsten, så er det ikke det samme som at i passer sammen. Jeg ville overveje det stærkt. Få en underviser til at vurdere dig

  • #38   15. jan 2012 Du kan ikke vide med sikkerhed, om der er noget galt med ryggen, hvis ikke den er røntgen-fotograferet. Så hvis den ikke er det, kunne det være en god idé.

  • #39   15. jan 2012 den er røngent fotograferet af det hele

  • #40   15. jan 2012 Ej undskyld jeg siger det men tror du ikk du skulle finde et andet hjem til din hest?
    Beklager hvis det støder dig at jeg skriver sådan. Men tror vist det er bedst for alle parter. I fungere jo tydeligvis ikke sammen.


Kommentér på:
højre galop

Annonce