{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

2 spørgsmål !;-). {{forumTopicSubject}}

Hej :-).
Jeg har lige to spørgsmål !;-),

1)
Min hest, eller den jeg rider på til undervisning, er også pony med små ryttere, og søger åbenbart ind på midten. for at sige det som det er, er det RØV iri.
Når man starter med at ride hende ind på volter stopper hun fuldkommen op, og man er ved at ryge af.. Hun kan også finde på at gøre det i galop, bare hvor hun sætter ned i skridt..
Jeg har prøvet ALT men hun er en sur røv.. Hvad kan evt. hjælpe?:-).

2) Så kommer vi så til shetlænderen!
Vi har så godt en venskab at hun på folden kommer hen til mig. Hun bliver aldrig redet, da hun smider rytteren af og ikke kan li' ridehuset. Men jeg vil jo gerne også kunne arbejde i ridehuset! Hun sparker hvis jeg longere.. Men hvordan kan jeg gøre sådan at hun forbinder ridehuset med noget godt?:-).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 spørgsmål !;-).
  • #1   25. jan 2012 De er begge rideskole ponyer, ja.
    Men tænker på om jeg kan gøre noget?:-).
    Det virker altid at have en pisk lagt til bag parten, når vi laver de første par volter !:-).


  • #2   25. jan 2012 1: rid vidre og tag kampen op. Som Christina siger er det bare det er der den "skal" stoppe og stå. Og den har sikkert fundet ud af at hvis den gør det nok antal gange så for den til sidst lov.. så tag kampen op og rid videre.. du kan evt. og flytte det sted du står op og af, til et andet sted på banen..

    2: jeg tror bare at det er frækhed.. bare bliv ved, så skal det nok komme. Og det med at den sparker ud efter dig er stort sted ligemeget, hvis du står korrekt med longen.. men igen, når den sparker sig fra, driv på den eller sig nej!

    ved begge problemer skal du bare kæmpe videre indtil du har vundet kampen.. og det kan godt ske at du skal kæmpe med hestene de næste 20 gange, men det giver pote i sidste ende (:

    Håber at det var til lidt hjælp (:


  • #3   25. jan 2012 nr. 1 lyder somom den har fundet en måde at "undgå ridning" på, og det er ikke gode tegn. Hvor lang tid har den været rideskolehest? De lever jo ofte en tilværelse med mange timer i ridehuset, både med gode og mindre gode ryttere....sådan et liv er nok ikke altid en dans på roser....og så er det jo meget normalt at de begynder på sådan noget.

    Nr. 2 forbinder jo netop også ridehuset med noget ubehageligt......

    Det du kan gøre er at lave noget andet med dem, træk hyggelige ture uden rytter, "leg" med dem inde i ridehuset samt giv dem meget ros og få dem til at indse at ridehus ikke altid er lig med ubehag/ ridning.


  • #4   25. jan 2012 har ikke nogle gode ideer til det første, men evt. kunne du fodre shetlænderen i ridehuset så den forbandt det med noget godt, du skal nok bare ikke vænne den til at den altid får mad der smiley

  • #5   25. jan 2012 Tak for svar !:-).
    Kan godt bruge hjælpen!:-).
    Molly (Nr.1) Har stået rideskole hest, siden hun var stabil til det. Hun går maks. 2 timer om dagen, og bliver ikke redet vær dag.


  • #6   25. jan 2012 Vil også søge lidt hjælp med evt. longe med Trunte !:-D
    Hendes ejer kan få hende til alt. Ikke på den dårlige måde !:-P.


Kommentér på:
2 spørgsmål !;-).

Annonce