{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Stærkere bånd {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

I sommers, da mig og min skønne pony kun kunne træne i grime, hyggede vi os rigtig meget, orkede ikke at ride, men gik ture uden udstyr, og lavede meget den det "knytte bånd" øvelse i starten... vi kunne gå alle steder uden udstyr, selv ikke bilerne var noget problem når jeg gik vedsiden af ham. Der var også en sommerdag hvor jeg kom ud til ham, hvor han lå ned, og vi lå og hyggede på folden. Vi lærte også et par tricks for hyggens skyld.

Men nu er min søde lille pony blevet flyttet, og har nu haltet i 2 måneder. I starten da jeg heletiden blev ked af det over at han heletiden haltede, og det ikke blev bedre, mugede jeg kun ud hos ham, og gav ham en gulerod på folden. Men nu gik det lige op for mig, hvor meget der sådan er gået tabt imens han har stået halt.

Så jeg har striglet med ham, og nusset ham de sidste par dage. I begyndte de andre heste at gå foran ham, når jeg kaldte på ham, så rendte han i fulde fart foran dem, for at komme først.. Så sødt! Men nu behøver de andre ikke engang forsøge at komme før ham, nu kommer han i fulde fart så snart han ser mig, han er fantastisk. Men jeg tør ikke lave særlig meget med ham ligenu pga. hans halten... Og han er blevet meget afhængi af andre heste, så der skal en del til før jeg får hans opmærksomhed i stalden, fordi de andre går ude. Han tér sig som en lille hingst, der er 10 år yngre end han egentligt er. Men han er blevet MEGET MEGET gladere ved at komme derud.
I den anden stald gik han ikke på fold med de andre, da han før er blevet sparket, og har brækket noget på bagbenet, vi ville ikke tage den chance med ham, han er jo en meget dygtig dressurpony udover det normale... Men nu tog vi chancen, han har rigtig fået lov til at være hest. For første gang i et år er han begyndt at gå ude med flere andre heste. I starten var der lidt sparken og sådan, men nu stod han faktisk og nussede med en af de andre heste, rigtig dejligt at se.

Men er der ikke andet for, for at jeg kan få lidt mere af hans opmærksomhed i stalden, at jeg bare nusser en masse med ham? Han vil rigtig gerne med ind og strigles og hygges om, men han vil jo gerne have sine venner med :o) Jeg kunne i starten få opmærksomhed med et æble, men det er heldigvis allerede blevet bedre bare med nussen et godt sted. SÅ skal der sørme nusses igen (;

Spørgsmålet igen:
- Er der ikke andet man kan lave for at styrke båndet lidt igen? Når han jo halter, og måske helst skal stå stille.

- Jo vi er igang med at finde ud af hvorfor han halter, men det var ikke lige det emnet handlede om :o)
Gider forresten ingen grimme kommentare om at han gik alene på fold.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stærkere bånd
Kommentér på:
Stærkere bånd

Annonce