{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvarmning
  • #2   30. mar 2013 Jeg skridter varm 15 min. hvor jeg sørger for at hesten skridter godt fremad så den bruger sig rigtigt smiley Imens laver jeg lidt volter og lidt schenkelvigninger for at få hesten løsnet op smiley Så traver jeg lidt for heeeelt lange tøjler så den kan få lov til at strække sig inden man begynder arbejdet smiley

  • #3   30. mar 2013 Nu rider jeg western xD

    loncere 5-10 min i skridt og lidt trav.

    laver store og små volter 8-taller slangegane, bag - og forparts flex i skridt.
    Så laver jeg løsgørende galop arbejde i store og små volter.

    og så begynder arbejdet, bruger ca ½time på opvarmning


  • #4   30. mar 2013 10 min. skridt. Trav i løse tøjler i 5 min. (for at varme halsen op). og så trave en masse volter og 8-taller, i 5-10 min., for at få løsgjort hesten smiley og så skridte 5 min, for afslappede tøjler. og så trave 3-5 min, og så galopere i 15-20 min. (inkl. trav overgange og volte skift og øvelser osv.) og så trave af i 5 min. for løse tøjler, og så skridte af i 10 min. smiley Men.. det kun ca. tal, for det er meget forskelligt smiley

  • #5   30. mar 2013 For en trænet hest: 5 minutters skridt for lange eller trækning med hesten.
    10 minutters opvarmning i skridt og trav i letridning, og samler hesten ind henad vejen. Jeg laver overgange, schenkelvigninger og versader for at bløde hesten op.
    15 minutters intensiv træning med de øvelser som er hårde og svære. Hvis hvis det er op til stævne øver jeg os programmet.
    5 minutters til at trave af og strække hesten ud.
    5-10 minutters skridten af - Hvis vejret er dårligt bliver jeg i ridehuset. Ellers er det godt at skridte lidt udenfor.

    Hvis det er en trænet hest rider jeg omkring 45 minutters dressur, afhængig af hestens uddannelsesniveau, helt unge heste nøjes jeg med at ride max 30 minutter smiley


  • #6   30. mar 2013 Tusinde tak for besvarelserne, det er altid godt med noget nyt smiley

  • #7   30. mar 2013 Jeg er efter et par års test af forskellige fremgangsmåder nået frem til, at følgende dur bedst til Laura:

    Trækker hende i skridt ca 8 minutter (den tid, det tager at ryge en smøg ;-))
    Sidder op, skridter ca 5 min.
    Tager tæppe af, spænder gjord, handsker på.
    ca 3-4 min skridt, hvor Laura strækker hovedet helt ned til jorden (hun gør det af sig selv)
    5-15 min skridt med lidt mere kontakt på tøjlen, schenkelvigninger, parader, halve parader for sædet. Lille afkortning af tempoet, fremadridning igen. En smule versade og travers.
    Ca 3-4 min trav i letridning i lang ramme. Når hun virker klar, nedsidning, dog stadig i lang ramme.
    Så samler jeg hende stille og roligt gennem halve parader, schenkelvigninger, overgange, parader, versader og traverser. Det tager som regel ca 20 min. Hun får skridtpauser indimellem, når hun trænger til det.....

    Dvs det tager mig ca 40 min at varme op. Jeg rider hende ca 20 min i samlet arbejde efter opvarmningen..... Stiger af hende, når hun skal skridtes af, ca 10 min. Så en normal ridetime er på lidt over en time alt inkl.....


  • #8   30. mar 2013 Jeg skridter varm i 20 minutter på tur, samler når jeg kommer på banen og skridter yderligere 7-10 minutter, hvor jeg laver schenkelvigninger, versader samt andre løsgørende øvelser i skridt. Derefter traver jeg ca 20 minutter hvor min hest går frem og ned samtidig med at jeg laver løsgørende øvelser (versader, schenkelvigninger, rider frem og tilbage osv) Der efter 10 minutters gallop hvor den stadig bliver redet frem og ned, og med løsgørende øvelser, inden jeg begynder at kræve mere.

Kommentér på:
Opvarmning

Annonce