{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

vil pludselig ikke springe?? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen..

Jeg har sprunget 1 gang om ugen på min dejlige pony Diadem, i et langt stykke tid, men nu vil hen pludselig slet ikke springe?, har stopper op lige før springet og hopper til side, ligemeget hvor meget jeg støtter, presser og får ham lige på?

Har i nogle ideer?,
OBS! han er tjekket for smerter, hvilket ikke gav resultat så han har ikke smerter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil pludselig ikke springe??
  • #1   25. jun 2013 Måske skulle du holde en pause fra spring?

  • #2   25. jun 2013 har holdt en pause i 14 dage nu, og vil gerne i gang igen.

  • #3   25. jun 2013 Hvis hesten er tjekket for alle slags smerter, også røntgen (det kan være noget i benene) så skal du se på dig selv, så sidder fejlen nemlig på hesten smiley

  • #4   25. jun 2013 Forståeligt.. Har han haft en dårlig oplevelse med det måske?

    Hvis det var mig, ville jeg nok starte med at trave over nogle bomme også bygge videre derfra, da det lyder som om han er blevet bange for det.


  • #5   25. jun 2013 røgten har den dog ikke været igennem, men dyrlægen, massør osv har været ude og se på ham, og hun sagde at jeg skulle prøve fra bunden imorgen

  • #6   25. jun 2013 aldrig haft en dårlig oplevelse, Vi har lagt og springe 1 meter bane uden problemer, og nu vil han slet ikke over 20 cm smiley

  • #7   25. jun 2013 Min dyrelæge osv sagde også der intet var med min, jeg skiftede dyrelæge som røntgede og sørme ikke om han havde et brud på benet. Han haltede ikke engang, så det havde ingen set komme smiley

  • #8   25. jun 2013 14 dags pause er jo ingen ting...

    Lad os antage den ikke fejler noget, så ville jeg sige lav i stedet
    det ponyen er go til. Hvorfor tvinge den til at springe hvis den ikke vil.
    Jeg overtog en tidligere spring pony, som også sagde nej tak til at lege spring hest, så red jeg dressur på den i et halv år, og så ville den spring igen. Men jeg viste den ingen forhindringer i 6 måneder, tilgengæld gik den fra LC1 dressur til LA2 , så det var jo ikke så skidt med den pause at det ikke var godt for noget.

    Jeg ville stoppe med at springe i en periode.
    - Syndes det er vigtig man acceptere ens hest valg, når den nu viser tydelige
    tegn på at den ikke ønsker at springe.


  • #9   25. jun 2013 Hvis du vil have at din pony for lysten igen hjælper det ikke at du kun tænker på hvad du har lyst til...

    14 dage er ikke lang tid... En hest kan sagtens blive springtræt... Rid en masse lange gode ture i det gode vejr, og knyt jeres bånd på ny smiley derefter start op med enkelte SMÅ hop engang imellem, og så se om lysten vender tilbage smiley


  • #10   25. jun 2013 Den har måske fået for mange dårlige spring, en hest har et uvist antal af dårlige spring den kan tage før den siger fra. Måske du har nået grænsen. Jeg ville nok starte helt stille op, med meget små spring som den kan gå over hvis det er, sådan at den får lysten tilbage, og så hele tiden vær sikker på at i ikke får dårlige spring.

    Aldrig rid hen til et spring og sig at afstanden ikke passer, du må få den til at passe. Hvis du kan se at der blive lige lovlig kort, jamen så rid den tilbage, og omvendt. Rid den frem hvis det passer bedre.
    Og så skal du helst ikke tælle galopspring mens du rider hen til springet, det gør bare at du ikke når at tænke over at ændre afstanden før det er for sent, og det gør også at det bliver for usikkert, i stedet for bare at ride og så tilpasse afstanden efter om i rider kort eller langt smiley


  • #11   25. jun 2013 har du skiftet smed evt ?
    hvis sømmene er for stramme gør det ondt i forbene.

    måske siger din pony fra, og slet ikke er til spring overhovedet også er det synd at presse den til at springe hvis den ikke har det i sig.
    sælg og køb en springpony i stedet for at tvinge den .

    mange heste sigerfra på et tidspunkt.


  • #12   25. jun 2013 Jeg kan se du er fra Tranbjerg, det er ikke langt fra Mårslet. Find nogle der kender skoven omkring moesgård godt.
    Så i stedet for at springe, så rid en masse ture i terrænet derude, så kan du evt. springe nogle af alle de spring der står i skoven.

    Du kan også komme ud og ride jagter, mange ponyer der er blevet springtrætte vågner op igen når de kommer ud og springer i flok, og den nye energi bliver overført til springbanen.

    Du kan skrive en besked, hvis du vil have hjælp til at finde nogle at ride med, kender en del jagtryttere i området, som ved hvor alle springene er, da det er dem der har lagt dem ud.


Kommentér på:
vil pludselig ikke springe??

Annonce