{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

B-og A-rytter i dressur? Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Hvordan bliver man B- og A-rytter i dressur på pony?

Min underviser nævnte for mig i dag, at hun godt kunne se mig, som B-rytter til sommer, hvis stævnerne åbner snart.

Men hvad skal der egentlig til? Altså hvilke programmer, hvilke procenter osv.

PS! Min pony er en 1´er, hvis det altså er relevant i dressur smiley

Kommentarer på:  B-og A-rytter i dressur? Hvordan?
  • #1   24. jan Dette har jeg kopiret fra Sportsrideklubben Thisted, håber det kan hjælpe dig smiley

A-Stævne
    Det er et internationalt-stævne (FEI) hvor man skal have opnået A-status, man skal have rytterlicens og være iklædt reglementeret udstyr.

B-Stævne
    Det er et nationalt-stævne (DK) hvor man skal have opnået B-status, man skal have rytterlicens, være iklædt reglementeret udstyr og kunne ride en PRI for kat 1 og kat 2 ponyer, for kat 3 ponyer er det LA4 og for hest MB1

C-Stævne
    Det er et distrikt-stævne hvor man skal have rytterlicens, være iklædt reglementeret udstyr og skulle kunne ride en LB på pony og en LA på hest

• #2   24. jan Kopieret fra dressurreglemtet, som kan findes på forbundets hjemmeside:
    "Både pony og rytter skal sammen eller hver for sig i minimum sværhedsgrad 5 ved C-stævner eller B-stævner:
    - enten mindst 3 gange have opnået mindst 66 %
    - eller mindst 1 gang have opnået mindst 69 %. Kun klasser redet på A- bane er kvalificerende til B-stævner."

Kommentér på:
B-og A-rytter i dressur? Hvordan?

x