{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Breeding New Forest mål / Zuchtziel NF {{forumTopicSubject}}

Für die Zucht des New Forest Pony in Deutschland gilt folgendes Zuchtziel:

Rasse New Forest Pony
Herkunft

England; New Forest, westlich von Southampton
Größe

maximal 148 cm
Farben

alle, außer Schecken, Tiger, Palomino mit blauen Augen, Albinos. Palominos oder sehr helle Füchse mit dunklen Augen sind nur als Wallache und Stuten eintragungsfähig; weiße Abzeichen sollten am Kopf nicht über die Gesichtsfläche und an den Beinen nicht über die Mitte des Vorderwurzelgelenkes (knöcherner Vorstoß des Erbsenbeins) bzw. den Sprunggelenkshöcker hinausgehen.
Gebäude

Kopf:

edler, mittelgroßer, ausdrucksvoller Kopf; breite Stirn; Nasenlinie gerade bis konkav; keine Ramsnase; Auge groß und klar mit dem Ausdruck von Vertrauen, Ruhe und Intelligenz; mittelgroße Ohren

Hals:

Ganaschenfreiheit; leicht gebogen, gut aufgesetzt

Körper:

gut ausgebildeter Widerrist; lange, schräge Schulter; kräftiger Rücken; gut bemuskelte Kruppe; ausreichende Gurtentiefe; oval-rippig

Fundament:

klar ausgebildete Gelenke; kräftige und korrekte, harte, runde Hufe; Röhrbein mittelstark, nicht zu lang gefesselt; Hinterhand gut gewinkelt, muskulös
Bewegungsablauf

raumgreifend, elastisch, mit energischem Schub aus der Hinterhand; keine übertriebene Aktion
Einsatzmöglichkeiten

für alle Freizeit- und Reitsportzwecke von Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen besonders geeignet (Vielseitigkeit, Dressur, Springen, Fahren); vermehrt auch Westernreiten
Besondere Merkmale

gutartig, unkompliziert; guter Futterverwerter; ausgeglichenes Temperament; klug, mutig, lernfreudig, trittsicher, springfreudig, leichtrittig, zuverlässig.

Sonderregelung
Ab dem Jahr 2000 dürfen nur noch Hengste mit maximal 6,25 % Furzey Lodge Golden Wonder-Blutanteil gekört werden; ab dem Jahr 2010 gelten nur Ponys mit nicht mehr als 6,25 % Furzey Lodge Golden Wonder- Blut als New Forest-Ponys.

Jeg forsøger at oversætte til dansk !!

For avl af New Forest pony i Tyskland gælder følgende avl mål:

New Forest pony race
Oprindelse

England, New Forest, vest for Southampton
Størrelse

højst 148 cm
Farver

Alle, undtagen kontrol, tiger, Palomino med blå øjne, Albino. Palominos eller meget lyse ræve med mørke øjne er kun som vallakker og hopper registreret hvide insignier på hovedet bør ikke have den i ansigtet og på benene er ikke på forsiden midten af root node (benet hovedlinjerne i benet ærter) eller anklen eminence ud.
Bygninger

Leder:

fine, medium store, udtryksfulde hoved, bred pande, næse position lige til konkave; ingen Ramsnase; store og klare øjne med et udtryk for tillid, ro og intelligens; mellemstore store ører

Neck:

Ganaschenfreiheit; lidt bøjet, og op

Organ:

veluddannet Withers; lange, skrånende skulder, stærk ryg, god bemuskelte croup; tilstrækkelig dybde bælter, oval-rippig

Institut:

klart uddannet leddene kraftfulde og præcise, hårde, runde hove; Röhrbein medium stærk, ikke for lang shackled; Bagfjerdinger godt vinklet, muskuløs
Bevægelighed

plads, elastisk, med fed idé fra bagfjerdinger, ingen overdreven indsats
Ansøgninger

for alle fritids-og ridning forbindelse med børn, unge og voksne særligt velegnet (alsidighed, dressur, spring, kørsel), også i stigende grad Western ridning
Special Features

godartet, ligetil, god foder udnytter; rolig temperament, klog, modig, lernfreudig opstår, returnerede joyfully, leichtrittig, pålidelige.

TOMS
Fra år 2000, kun hingste med et maksimum på 6,25% Furzey Lodge Golden Wonder blod gekört aktie, fra 2010 gælder kun ponyer med højst 6,25% Furzey Lodge Golden Wonder blod som New Forest ponyer.

??? Er det det samme her i Danmark ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Breeding New Forest mål / Zuchtziel NF

Annonce