{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Equisoft el. Xpand gjord
  • #1   21. jan 2017 Jeg har haft Xpand gjorden med lam til min araber. FANTASTISK gjord. Jeg fik den anbefalet, da min hoppe var ked af at få spændt gjord. Efter at have brugt gjorden kun ganske kort tid blev det 80 % bedre. Desværre er min araber meget kort i gjordlejet og det gjorde at Xpand gjorden (som er ret bred) skarvede hende bag "albuerne" og sled hårene af - hvorfor jeg solgte den. Men har men ikke en hest, der er smal i gjordlejet, så vil jeg give den mine varmeste anbefalinger. Min hest blev i hvert fald meget mere afslappet med gjorden efter vi prøvede Xpand gjorden smiley

• #2   21. jan 2017 Dejligt at høre noget positivt om Xpand gjorden. Det er også den jeg selv hælder mest til, men spørsmålet er så om hun har et bredt nok gjordleje. smiley

• #3   21. jan 2017 Jeg har en x-pand gjord. Den er super god, men jeg har sort medicinsk lam og en skimmel hest. Den smitter helt vildt af, hvilket er super træls...
    Den er også regulerbar 45-55 cm, hvilken jeg ikke kan få den til, men funktionen på hesten er upåklagelig

• #4   21. jan 2017 N&M

De har lavet en "ponymodel" netop til heste der er smalle. smiley

• #5   21. jan 2017 Måske et dumt spørgsmål men hvordan finder jeg ud af om hun er smal? smiley

• #6   21. jan 2017 Equisoft med læder KLART den bedste. Nem at rengøre, og bliver ikke klam som lammet gør, det kan ikke undgås.

• #7   21. jan 2017 Jeg er glad bruger af Equisoft smiley Den fungerer såååå godt. Bruger den på min egen hest, og har brugt den på 3 andre heste også, hvoraf den ene havde gjordkrampe og ellers kastede sig på staldgangen - han har helt fin med equisoft smiley
    Den jeg bruger er med læderbagside, hvilket er super nemt at rengøre smiley Men det er jo super nemt at skifte mellem bagsiderne, som sidder på med velcro smiley

• #8   21. jan 2017 Jeg har en af hver, og må tilstå jeg er mest fan af xpand gjorden. Synes den ligger rigtig godt, og sørger for god plads til forbenene. Min hest der går med xpand gjorden er en meget kort model, men har ikke haft nogen problemer med at han var for smal til den. Den eneste ulempe er dog, at det kan være ret besværligt at tage lammet af ved vask - der er equisoft gjorden til gengæld super praktisk! smiley

• #9   21. jan 2017 Puha synes godtnok det er svært at vælge om det skal være den ene eller den anden gjord. smiley

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 120
    #10   21. jan 2017 Samme som N&M. Den smalle ponygjord fåes kun i de små størrelser, logisk nok, så hvis man har brug for længere end 45 (tror jeg), så er man tvunget til den brede. Genial gjord, men den passer ikke alle heste.

• #11   22. jan 2017 Jeg har købt Xpand til min, dog kan jeg ikke rigtig vurdere effekten af den endnu, da hun har haft mavesår, og derfor fortsat er meget følsom omkring maven. Men den ligger godt, og gnaver ikke.
    Jeg spurgte min sadelmager, om jeg skulle købe en Equisoft eller Xpand, og hun anbefalede Xpand, da der er en del heste, hvor Equisoft'en gnaver på. Jeg har prøvet Equisoft'en, og den gled frem, og gnavede i albuen på hesten. Men det afhænger jo også af hestens bygning, og denne hest var en tøndeformet oldenborger.

• #12   24. jan 2017 Jeg har lige købt en xpand gjord. Og nøøj, den er skøn. Min hest er så meget gladere for at få spændt gjord/sadel, (selvom vi kun har redet med den i 1 ½ uge). Jeg kunne mærke KÆMPE forskel, da jeg lånte en ift. den anden. Meget mere frihed og bevægelighed.

Min hest er en kort, smart model, men dog bred. Han kan umiddelbart sagtens gå med den, og er Rigtig glad for den smiley

Så den får mine varmeste anbefalinger smiley

• #13   24. jan 2017 Jeg har i øvrigt valgt den uden lam, da jeg ved med mig selv, jeg ikke orker at holde det rent. Det er super dejligt, for så er den nem og fin at tørre over hver gang, man har redet. Ingen problemer smiley

• #14   29. jan 2017 Har nu haft lånt en Xpand gjord uden lam, og efter en gang med den gjord på har den gnavet hul ved albuen og lavet nogle store og lidt grimme skavsår... Øv øv.

Mon en med lam ville gøre det samme, eller om Equisoft gjorden uden lam ville gøre det?
    Synes nemlig at Equisoft gjorden er blødere foret selvom det er med læderforing. smiley

• #15   29. jan 2017 Var den med neopren eller læder? Den med lam vil jo stadig gnave, det vil måske bare ikke være tydeligt eller også vil det først vise sig efter noget tid. Så det er faktisk heldigt, at den du har lånt, ikke var med lam.
    Men jeg har hørt flere fortælle om, at Equisoft'en gled frem og gnavede, så jeg tænker, at chancen for at den også vil gøre det med det med din hest er ret stor, når Xpand også har gnavet den.

Er der nogen speciel grund til, at du ønsker at erhverve dig sådan en slags gjord? Hvad går hesten med nu, og gnaver den slags gjord på den?
    Hvis du bruger en sadelmager, så tror jeg, at jeg vil prøve at sende et billede til dem af hesten i fuld figur uden udstyr og i nogle forskellige vinkler, og få dem til at guide dig med gjord valg.
    http://cdn.mysitoo.com/11013/cache/atn1024_mattesgjord.jpg?v=1456400531
    ^Udfra det billede kan det godt tænkes, at den skal bruge en asymmetrisk gjord, men igen vil jeg nok prøve at forhøre mig hos en sadelmager smiley

• #16   29. jan 2017 Den var med læder.
    Ville gerne have en gjord der gav fri bevægelighed og som gjorde hun nemt kunne trække vejret under ridning.

Hun går med en stübben gjord uden elastik, ellers er det bare en ganske almindelig gjord. smiley

profilbillede
Kommentér på:
Equisoft el. Xpand gjord

x