{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Ride stor hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG Sagen er den, at jeg godt kunne tænke mig at prøve at ride en stor (dressur) hest. Jeg har redet islænder de sidste 8 år (og har selv 2), og jeg synes det kunne være spændende at prøve en stor hest. Jeg har prøvet at google lidt rundt, men synes det er svært at finde ud af om det er muligt, og jeg kender desværre ikke nogen der har store heste. Jeg vil jo ikke bare prøve at ride en tur på en almindelig hest (det kan jeg gøre på de fjordheste, som mine heste står på fold med), men prøve en hest der ligeså følsom som en islænder og har grundridningen på plads, men som så bare er større og 3-gænger. Gerne med noget undervisning. Nogen der kan sige noget om mulighederne for det (på Sjælland)?

Kommentarer på:  Ride stor hest
  • #1   13. mar Selvfølgelig er det muligt.

Du kan overveje en bedre rideskole.
    Eller lav et opslag efter en partshest?
    -fx via lokal hesterelateret Facebook gruppe?

• #2   13. mar Tak for dit svar Det skal ikke være en part, jeg vil bare prøve en enkelt gang, jeg har jo mine egne to heste. Men kender du evt. en rideskole der kunne være en mulighed?

• #3   13. mar Lav en annonce om hvad du søger, og hvorfor
    Eller kontakt div. rideskoler.
    Hvor henne på Sjælland er du?

• --Celina--
    --Celina-- Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 9 Følgere: 2 Svar: 123
    #4   13. mar Så du er altså ved at komme til fornuft, Annika xD

• Gingerella
    Gingerella Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 275
    #5   13. mar En dygtig underviser (selvstændig eller på rideskole) har måske en hest, der er godt uddannet, som du kan prøve

Jeg har selv fået undervisning i klassisk dressur på en lusitano og en PRE, der var højt uddannede - de tilhørte min daværende underviser, som er selvstændig, og hun ejede kun de to og en enkelt anden hest selv. Hun underviste langt flest ryttere på deres egne heste, så hendes egne red hun selv og brugte lidt til elever.

Det kan anbefales at prøve! Jeg har redet 90 % islænder og haflinger igennem min ridekarriere, men det var sjovt at prøve de store heste, den sommer jeg fik dressurundervisning. Jeg har dog ikke fortrudt mit valg af hestetype fra tidligere

Jeg red også en irsk hunter (jagt/springhest) i en uges tid på en rideferie for nogle år siden - det var så en HELT anden oplevelse igen! Slet ikke dårligt

• #6   13. mar Thomine: Jeg er fra københavn/amager Jeg kender bare ikke nogen rideskoler, og jeg ved ikke lige hvilket forum jeg skulle lave annoncen i.

Celina: Aldrig Vil bare prøve jo...

Gingerella: Det er lige som du beskriver på PRE og Lusitano, at jeg godt kunne tænke mig at prøve! Jeg har jo bare kun kontakter i islænderverdenen, så ved ikke hvor jeg skulle finde en privat underviser der har det jeg søger Tror nemlig også det kunne være sjovt og anderledes og prøve, selvom jeg aldrig ville bytte mine islændere for noget

• Gingerella
    Gingerella Tilmeldt:
    dec 2007

#7   13. mar Jeg kan desværre ikke hjælpe med kontakt, for jeg boede i Frankrig, da jeg fik undervisning. Skal også siges, at jeg red hos underviseren i 5-6 mdr. - man skal nok være ekstraheldig for at finde en, der vil lade en ride deres hest en enkelt gang.

Men prøv da at smække en annonce op herinde på HG og se, om nogen reagerer

• #8   13. mar Ja det kan jeg godt se, det lød ellers fedt Kan ikke oprette annonce, er desværre ikke VIP bruger

• Gingerella
    Gingerella Tilmeldt:
    dec 2007

#9   13. mar Nå for søren, jeg vidste ikke, at systemet var sådan.

Måske kunne du tage på dyrskue og snakke med PRE-/lusitano-folket der? Eller til Store Hestedag, eller hvad der nu ellers findes?

Eller spare sammen til en rideferie i Portugal

• #10   13. mar Ja, det lidt øv

Men god idé med store hestedag, faktisk! Jeg håber på at tage min lille hoppe med til september, så kunne det være jeg lige kunne finde nogen dér

Rideferie i Portugal lyder også ekstremt skønt - men så vil jeg nok alligevel hellere til island

• Gingerella
    Gingerella Tilmeldt:
    dec 2007

#11   13. mar Det kan jeg godt forstå

• #12   13. mar Hvis det bare er en enkelt gang, må du da gerne prøve min.

Hun er på LA niveau i dressur, og let for hjælperne. Hvis det kunne have interesse. Hun står i Ubby på Vestsjælland

• #13   14. mar Jeg tror at hvis du skal have mest ud af det, så skal du finde en privatejet hest. Med en rideskolehest vil du ikke opleve samme følsomhed osv. så vil helt klart anbefale dig at høre dig ad i din heste-omgangskreds om du kender nogen, der kender nogen, der har en stor hest du kan prøve

• #14   14. mar Rosa.: Det tænker jeg også, men min hesteomgangskreds er bare mest islændere, og de få jeg kender der ikke har islændere har fjordheste eller andre skovturshestetyper

• #15   14. mar Hmm, kan du ikke høre nogen du kender, om de kender en der har en stor hest?

Kommentér på:
Ride stor hest