{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
197 visninger | Oprettet:

Hovsko?? Boots?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har den her lækker lille pony som jeg gerne vil undgå og skal have sko på, hvilket smeden er enig med mig i...!

Dog er hun noget ømtået på forhovene når vi rider tur , og hun går på grus vej, hun HADER det! På alm asfalt og andet er der ingenting og derfor jeg kraftigt overvejer"hov sko" eller hedder det boots ??

Men jeg har aldrig prøvet dette og har ingen erfaring med hvad jeg skal være opmærksom på inden køb af dem??

Så kunne godt tænke mig og hører fra nogle der evt bruger disse ?

Kommentarer på:  Hovsko?? Boots??
  • #1   14. maj Brug hovfokus.dk, han har styr på det. Jeg kan klart anbefale modellen Scoot Boots. De er lette at få af og på, nemme at rengøre, og de sidder fænomenalt - også i mudder og havbund.

• #2   14. maj Hej Lea. Tak for dit hurtige svar .

Dem du har på billedet ser i hvert fald vildt nemme ud og sætte på. er de også det ?
    Bruger du dem også mest på tur ?

For jeg vil kun skulle bruge mine når vi skal på tur

• #3   14. maj Du kan sende billeder og mål til Søren fra Hovfokus . Det gælder også om at få den rigtige form, hvis din hest har runde eller aflange hove. Han giver dit bedste bud på hvad din hest passer bedst

• #4   14. maj De er super nemme at have med at gøre. De glider lige på, og lukkesystemet er meget enkelt. De er meget taknemmelige i størrelsen. De skal passe perfekt, når hesten er nogenlunde nybeskåret, men der er bevægelighed nok i dem til, at de kan følge hov indtil næste beskæring. Jeg har brugt dem både til tur og bane. De er åbne i balden, så skidt, mudder og vand passerer lige igennem uden at sidde fast i booten.

Men som sagt, brug hovfokus.dk. Scoot Boots passer rigtig godt til den nogenlunde runde hov. Jeg har ikke erfaring med deres pasform til den mere ovale hov. Jeg har brugt mange forskellige boots typer gennem årerne, men disse er dem, der har virket bedst for mig. De er nemme og gnaver ikke.

• #5   14. maj Lea: super, jeg vil da helt klart overveje og tage fat i hovfokus, kan du huske hvad pris du gav? Og fik du til alle 4 eller kun 2 ?

Min pony fik beskåret Hove i lørdags og synes hun virkede en anelse ømtået idag , men det er jo os kun på 2 dagen men her kan du se billede af hendes Hove hvor de er nybeskåret..

Min har en tendens til og blive flade i siderne og så gror de ikke nær så meget fortil ...

• #6   14. maj Hove

• #7   14. maj De ser i hvert fald runde ud! De koster 1500 kr per par og med i prisen er reservedele og ekstra tilbehør.

Jeg filer min egen hests vinger, når hoven flader ud i siderne. Det er typisk for dem med runde hov. Men det skal du ikke kaste dig ud i uden at have snakket med din smed forinden

Kommentér på:
Hovsko?? Boots??