{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Træpiller støver - wtd? {{forumTopicSubject}}

Jeg bøvler med at jeg ikke kan få min træpillebund til at stoppe med at støve.

Jeg har forsøgt at vande den dagligt, men det virker lidt som en hovsa løsning som ikke ligefrem hjælper på lang sigt, da det kun er toplaget der bliver vådt. Så lige så snart hesten bevæger sig rundt i boksen kommer det tørre til overfalden.

Men jeg er så blevet anbefalet at putte spåner i. Vil dette hjælpe?

Og er der nogen herinde med andre gode tricks? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpiller støver - wtd?
  • #1   17. maj 2018 Jeg vil skifte pillemærke, jeg havde også nogen som støvede helt vildt og efter jeg har skiftet har jeg overhovedet ikke problmer mere

  • #2   17. maj 2018 Det har jeg desværre ikke mulighed for da det er staldejer som står for indkøb.

    Og det virker lidt som om jeg er den eneste i stalden som har de problemer


  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #4   17. maj 2018 Jeg havde også det problem, pga en meget renlig hest. Jeg vandede pillerne i en trillebør, inden de kom i boksen, og så supplerede jeg med fine spåner. Det dæmpede det lidt, men ikke helt. Jeg er efterfølgende blevet opmærksom på et produkt, som binder støv, som kan bruges i stalden også. Dustex hedder det. Jeg har ikke selv prøvet, da mine heste nu står i løsdrift.

  • #5   17. maj 2018 Jeg vil anbefale dig at vande dem med en vandkande der har en dims på så vandet kommer ud lige som på en bruser. Har altid vandet mine Træpiller og der har det ikke støvet smiley

  • #6   17. maj 2018 Line: Min hoppe er nemlig også helt vild renlig. Men jeg må prøve at blande nogle spåner i og på det hjælper smiley
    Og så må jeg lige se på det der Dustex

    Mig og mine miniature: Jeg vander den allerede nu med en vandkande med hoved på smiley og syntes ikke det hjælper på længere sigt


  • #7   17. maj 2018 Vi vander vores, og det fungerer super. Man kan evt. vande træpillerne, inden man fylder dem ind i boksen. Det har jeg gjort meget tidligere smiley

Kommentér på:
Træpiller støver - wtd?

Annonce