{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Foder med energi - hjælp ..
  • #1   6. okt Vi bruger sorthavre. De får efter behov, det fungerer super godt her

• #2   6. okt Jeg bruger Horselux easy op til og med la klasser. Fra middelsvær og op Horselux plus.

Mvh Charlotte

• #3   6. okt Tjek nordic horse, det eneste foder der er fuldstændig biodynamisk (tror jeg nok det hedder) og udfordres i små mængder

• #4   6. okt Charlotte de to Horselux du nævner har jeg lige læst om, de er til heste i vedligehold, og så kan man tilfører ekstra energi ved behov ?

Jeg har en pony som har brug for ekstra energi !
    Det kan evt også være et koncentreret tilskudsprodukt, som jeg kan putte det det nuværende foder .
    Jeg syntes bare det er en jungle, hvorfor jeg søger råd herinde ..

• #5   6. okt Jeg har lige startet min op på dette produkt, fordi hun den sidste måneds tid har manglet krudt. Hun har været på ekstra b vitamin siden i sommers, så hendes depot burde være fyldt nu hvor de sætter vinterpels.

https://www.ridersdeluxe.dk/products/naf-energ-flydende?utm_medium=cpc&utm_source=googlepla&variant=38712283399&gclid=EAIaIQobChMI9a-F2rny3QIVis13Ch0azAx0EAQYASABEgKABvD_BwE

Jeg ønskede et tilskud som ik er fedende, da hun bestemt ik har brug for det

• #6   6. okt Det er ikke nødvendig med ekstra energi til de to Horselux produkter - jeg kan selvfølgelig kun udtale mig omkring at mine heste går fint på det. Men de mangler bestemt ikke energi, hverken til distrekts-eller landsstævner.
    Hvis hesten kommer til at mangle huld kan man give ekstra fx Horselux fiberpellets eller omegarice, så hesten kan tage på af det fedtholdige foder.

Skulle energimanglen komme pga mangler i vit/min niveauet, hvis man fx ikke har givet dette hen over sommeren, så kunne en kur med st hippolyt microvital måske være et forsøg værd. Sætter hesten stor pels, så kunne en b-vit kur ikke skade og måske hjælpe.

Generelt kan de fleste heste altså fint gå på et helt alm foder, hvis de ikke er galopheste i træning, eller military-/distancehest på højt niveau.
    Grunden til at der er specialfoder til heste på højt niveau er, at de oftest ikke kan æde nok grovfoder til at holde huld, samt skal have ekstra vit/min - deraf meget højt konsentret fedende foder til højtydende heste.

Jeg er så heldig, at mine heste gladeligt æder al det grovfoder de kan få. Så jeg kan booste deres Horselux plus, når de er oppe på MB/INT plan med ekstra vit/min tilskud, men holde dem i fin huld på grovfoder. Energi har de rigelig af, deraf ønsket om ikke at give dem “musli til højtydende heste”, fordi det er hundedyrt og hovedsagelig består af mega meget stivelse.

Mvh Charlotte

• #7   6. okt Horselux Sport

Mvh TT

• #8   6. okt Min pony får nu pavos nature's best, fiberpiller og vitaminer ( vitaminer da han ikke får fuld mængde foder ) hø og wrap fordelt på 3 gange om dagen, + han fortsat er på græs i dagtimerne .

Han er bare lidt til den "sløve " side, men samtidig stor lyst og kunnen i dressuren.
    I første omgang giver jeg ham noget B vitamin, da han sætter vildt meget pels.
    Men jeg er ret sikker på han stadig vil have gavn af noget foder / tilskuds foder med mere energi, end det han får i den nuværende foder.

• #9   7. okt Jamen så kan du sagtens tilsætte Sport. Du behøver bestemt ikke at give så meget som foder anvisningen, men du kan nøjes med at starte på 200g, og øge hvis det er behov. Dette anbefalede foderkonsulenten mig

Mvh TT

• #10   7. okt Equifirst energy serien, de skal dog have en stor mængde hvis du kun vil fodre med det, bruger det selv til min hest, og jeg kan nøjes med 800-900 gram dagligt + vitaminer oveni.

• #11   7. okt Jeg havde kløet mig i nakken og trådt et skridt tilbage.

Har hesten adgang til nok grovfoder af god kvalitet?
    Har hesten altid adgang til rent, lækkert vand?
    Er hestens kondi / grundform passende til det, du laver.
    Af og til, sætter heste så meget pels, at de ikke kan komme af med varmen. Er det ligefrem nødvendigt at klippe og så give dækken på, når du ikke rider?
    Kan hesten tåle stivelse?
    Bør nuværende foderplan dække hestens behov?

Hvis du siger tjek til alt ovenstående, så er svaret vel at øge kraftfoder, evt med mere stivelse
    Hvis du ikke kan svarene på ovenstående, kan forklaringen måske lægge der?

• AMT
    AMT Online Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 120 Svar: 8.937
    #12   7. okt tilføj lidt havre.

• #13   9. okt Min dressurhest på S niveau fik tilført 1200 gram havre dagligt i sit foder ,det hjalp da lidt.

Hun fik også Show Improver (musli) fra Saracen samt Hippolyt Struktur E.

Hendes fuldfoder var så Natur Musli, så hun ikke endte med, at få rigtig-rigtig meget i krybben.

Men det virkede.

Ellers kan du prøve sprøjterne fra Blue Hors hvis du mangler energi her og nu.

Kommentér på:
Foder med energi - hjælp ..