{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

Få hest til at drikke mere vand? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hest der pt er gået fra at drikke en halv vandbalje(30 liter ca) dagligt når hun er på boks til at hun næsten intet drikker.

Derudover rører de nærmest hellere ikke vandet på folden. De er i sidste uge kommet på en ny græsfold, hvor der selvfølgelig er vand i græsset.

Jeg er dog bekymret for om hun får nok væske. Mit spørgsmål er om jeg kan gøre noget for at øge hendes vandindtag bare en smule ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få hest til at drikke mere vand?
  • #1   18. okt 2018 Her er to ting jeg har hørt nævnt før ifht at få heste til at drikke/indtage mere væske.
    - Nogen heste synes det er mere interessant hvis der er æblemost i vandet.
    - Tilføre salt i fodret for at øge følelsen af tørst.
    - Giv slobber/mash


  • #2   18. okt 2018 kunne det tænkes at det bare er fordi der ikke er behovet

    vi har haft en varm sommer det har vi ikke mere


  • #3   18. okt 2018 Mine to heste går på hver deres fold pga den ene er easykeeper, og den anden bare skal have alt han kan æde.

    Pinot som går på et nedgnavet vandrefold drikker vand både ude og inde.
    Caspian drikker måske 10-12 l om dagen, til gengæld har han mega meget græs og mælkebøtter, og tisser som om han drak 50 l om dagen. Så der må være rigelig væske i græsset.

    Mvh Charlotte


  • #5   18. okt 2018 Hun går på græs fra kl. 6 til ca kl 17, så det er jo en del timer smiley
    Men det er nok bare fordi der er meget vand i græsset pt.

    Jeg må forsøge mig med mash med vand i, for selv lige aktivt at gøre noget. Og så håbe på det udligner sig lidt når værdien af næring mv i græsset falder ?? Hun spiser nemlig hellere ikke sit wrap.


  • #6   18. okt 2018 Mine drak ikke meget vand her sidst på sommeren, så jeg begyndte at tilsætte salt. Pludselig stod Rocky med fire stolper i stedet for ben. Dyrlægen kom, og sagde at jeg skulle fjerne salt og saltsten, og se an. Da det var over indtag af salt der kunne have udløst det. Fire dage efter var han fit for fight igen.. Bare en lille advarsel.
    Ville hellere give noget mash smiley

    Mvh TT


  • #7   18. okt 2018 TT: Hun har fri adgang til saltsten så jeg vil ikke tilsætte salt smiley men tænker jeg klarer det med en gang mash, jeg er jo alligevel deroppe dagligt ??

  • #8   18. okt 2018 Kig på din hest.
    Hvis den har fugtige slimhinder, tisser normalt, og ikke påfaldende mørkegul urin, er glad og veloplagt, så tror jeg simpelthen ikke på, at den mangler væske.

    Så, se på din hest.
    Stol mere på dine øjne end din vandbalje.


  • #9   18. okt 2018 Vil også sige kig på hesten, hvis du kan mærke den har forandret sig, måske er mere dvask eller lignende. Eller hvis huden står op når du hiver i den, så skal du gøre noget. Men ellers plejer de nu fint at kunne styre selv hvor meget de har brug for at drikke. Min hest drikker fx væsentligt mere om vinteren end mens der fx er græs. Så tror græsset har meget stor indflydelse. Og den lille mængde vand du kan give ved mash tvivler jeg alligevel på vil ændre det helt store hvis det er smiley det er jo måske max 1 liter ud af de 25 den måske bør indtage. Det er jo ingenting smiley

  • #10   18. okt 2018 mine to gør det samme
    de har to store baljer ude på folden, som de normalt har tømt. nu sker der stor set ikke en dyt
    inden har de en vandkop så her kan jeg ikke se hvor meget de drikker.
    men især min hoppe har også lidt med at hun ikke gider at spise sit hø. især når hun lige kommer ind.
    men hos mig er det især halmen som er synderen. for de æder rigtig meget af det


Kommentér på:
Få hest til at drikke mere vand?

Annonce