{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Hest skider i wrap og krybbe - what to do? {{forumTopicSubject}}

Min hoppe er inden for den sidste uge begyndt med den dumme vane at hun skider i sit wrap og ind i mellem også krybben. Pt er wrappen placeret under krybben og boksen er indrettet så det faktisk ikke kan ligge andre steder da hun også kommer af med afføring der.

Hun har længe yndet at stå med bagparten op mod krybben uden at det har skabt nogen problemer.

Der er i lørdags kommet en ny hest i den ene naboboks, men problemet var allerede begyndt at komme inden da. Jeg har forsøgt at hænge boksgardin ind til den anden nabo og det har i hvert fald ikke hjulpet. Så jeg tror ærlig talt at problemet er at hun er blevet doven. Hun er hellere ikke særlig madglad når det kommer til foder så tror ikke hun selv syntes det er et stort problem.

Så jeg er simpelthen på herrens mark over hvad jeg kan prøve ud over at ommøblere hendes boks? - så alle forslag er velkomne! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest skider i wrap og krybbe - what to do?
  • #1   7. nov 2018 Hønet hængt op på en af de vægge hun skider mindst ved smiley så ligger ikke høet på jorden i hvert fald. Vi havde en hoppe på stutteriet der gjorde det samme, hun gjorde de ikke noget med andet end at rense krybbe.. smiley

    Mvh TT


  • #2   7. nov 2018 Det har jeg også tænkt på, men problemet er lidt hun nægter at spise wrap når det er i et hønet. Jeg kan knap nok få hende til at spise 6-8 kg dagligt når hun har fri adgang til det det(og hun ikke skider i det) smiley

  • #3   7. nov 2018 Hvad så med en balje med en tung sten i bunden? smiley

    Mvh TT


  • #4   7. nov 2018 Jeg havde enten lagt høet i en haybar eller hængt det op i net/høpose.
    Det andet spiser hun jo slet ikke noget af smiley


  • #5   7. nov 2018 Jeg vil overveje det med baljen. Jeg er dog nervøs for at hun så også bare skider ned i den. Men det er altid et forsøg værd smiley

    Ballonfisken: Hun spiser noget af det + hun oftest skider inden der er natfodret hvor hun får en ny portion hø hen over det gamle. Og inden da har hun begravet lorten med boksbunden. Lidt ligesom en kat ..
    Der eneste jeg ved er hun slet ikke rører det hvis jeg kommer det i et hønet.


  • #6   7. nov 2018 Hvorfor er det så godt at stå med hovedet i det hjørne, der vender væk fra foderet?

    Der har du måske forklaringen?


  • #7   8. nov 2018 Doktor Who: jeg har skab forsøgt at regne ud hvorfor. Mit første bud var at hun var sur over naboen og evt uro fra staldgangen, men det har på ingen måde hjulpet at hænge noget afskærmning op.

    Jeg er stadig af den tro hun vender sig rundt for at få ro samt det er også her hendes vinduer er. Pt er der meget græs på folden så hun er ikke rigtig sulten i boksen, så derfor blev det nedprioriteres i forhold til ro?? Dette er mit bud, men jeg kan ikke rigtig se hvad jeg yderligere kan lave af ændringer.

    Jeg tror nemlig bestemt ikke at problemet ligger i hun har fået ny nabo da hun allerede var begyndt at stå som hun gør inden den kom.


  • #9   8. nov 2018 Hun ønsker sig nok ro, og er måske ikke så glad for sin boks. Da det at tygge er med på at skabe ro, så læg hendes hø der over i en balje hvor hun ønsker at stå med hovedet. Så kan det være det bliver bedre smiley

    Mvh TT


  • #10   8. nov 2018 Kan det være en protest over høet/foderet?
    Hvis vores heste (som elsker mad) får en ny slags hø (fra en anden leverandør eller fra en anden mark), så kan de godt smage forskel, og nogle gange protesterer de over det, hvis de ikke kan lide smagen. Så skider de på høet og lader det ligge. Eller de vender sig om og skider i krybben, hvis de er virkelig sure.
    Når jeg så stædigt fortsætter med at give dem det samme hø, så overgiver de sig efter et stykke tid (når de indser, at der ikke lige kommer andet hø flyvende ned fra himlen) og så er problemet løst hos mig.
    Men det lyder som om, at din hest er kræsen, hvilket jo giver dig ekstra udfordringer med at holde huld på den, hvis den går fra høet.


  • #11   8. nov 2018 Ann: Hun er sindssygt kræsen og samtidig taber hun sig så nemt.

    Hun begyndte faktisk på at skide i høet da jeg i 2 dage måtte give hende hø i stedet for wrap. Men stoppede så egentlig da hun fik wrap igen. Og så er hun så begyndt igen.
    Wrappen er fra samme leverandør og samme kvalitet som det hun plejer at få, men det skulle ikke overraske mig at hun kan smage forskel.
    Men jeg tror jeg prøver at se om jeg ikke kan flytte det i boksen så der er en chance for hun i hvert fald stopper med at skide i krybben. smiley

    Andet wrap får hun i hvert fald ikke smiley


  • #12   8. nov 2018 Hvad med en høhæk, den skal hænge på væggen, tvivler på, at hesten vil skide i sådan en smiley

  • #13   8. nov 2018 Frederikke - nok fordi det giver en meget unormal og belastende spise stilling i længere tid. Jeg ville i hvert fald aldrig bruge noget der hænger højt smiley

    Mvh TT


  • #14   8. nov 2018 Team Tindur, nu var det et forslag til trådstarter, ikke til dig smiley

  • #15   8. nov 2018 Det kan så være.. smiley men jeg vil alligevel gøre en opmærksom på det da der tydeligvis er mange der ikke tænker på dette smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Hest skider i wrap og krybbe - what to do?

Annonce