{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

H
H
Emner: 3 Svar: 1

Hjælpe med rideskoler (KBH) {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg ved, jeg har lavet et indlægget om rideskoler i København, men jeg vil bare spørge om, hvis I kender noget til disse rideskoler som ligger tættest på mig:

• Ballerup Rideklub/Rideskole
• Albertslund Ridecenter
• Enggårdens Rideskole (I Smørum)
• Ledøje-Smørum Rideskole

Er der en, som I vil ikke anbefale? Kommer heste på fold? Er undervisere god? Og hvor mange er på hold? Ikke rigtigt vigtigt, men er der enetimer? Osv.

Jeg har tænkte mig, at besøge dem, men jeg vil spørger jer først, hvis I kender noget (:

Tak! - H

Kommentarer på:  Hjælpe med rideskoler (KBH)
  • #1   14. jan Jeg arbejdede på Albertslund for nogle år siden. Rideskole hestene gik på fold fra ca kl. 7 til 12 mener jeg det var. Alle blev tjekket af behandlere efter behov, fik sadelmager, tandlæge, ordentligt foder etc og hestene gik vist undervisning max 2 gange om dagen, hvis jeg husker rigtig og døgn fold på græs, i en måneds tid i sommerferien. Derudover synes jeg at de var gode til at skifte hestene ud, når de blev trætte af rideskole livet.
    Dengang jeg var der, havde vi ikke ene undervisning og der var omkring 10 pladser pr hold, men det er 7 år siden, så om det er lavet om, ved jeg ikke. Jeg var glad for at være der, har både arbejdet der, redet undervisning der i perioder og haft egen hest stående der.

• #2   14. jan Ledøje Smørum rideskole. hestene bliver passet med alt. Der er mange heste og ponyer, så der er noget for enhver uanset niveau og temperament. Der er altid nogen til at hjælpe

• --Celina--
    --Celina-- Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 426
    #3   14. jan Jeg har været til en prøvetime på Ballerup Rideklub. Det er godt nok 11-12 år siden, så meget kan være ændret.

Jeg ankom med min far og blev tildelt en pony. De andre piger på holdet jeg skulle ride på sagde, at de havde ondt af mig over at få den pony og ønskede mig held og lykke. Så var stemningen ligesom lagt. Den var dog sød at sadle op osv. Fra ryggen var det en helt andet historie.
    Det var den mest rideskoletrætte pony, jeg nogensinde har redet på. Den løb KONSTANT ind på midten og stoppede, og den var decideret umulig at få ud på hovslaget igen. Mindst 90% af tiden foregik for mig inde på midten imens jeg kæmpede for at få ponyen ud igen.
    Ridelæreren og de andre på holdet sagde, at jeg bare skulle piske den så hårdt jeg kunne indtil den gik ud på hovslaget. De sagde, at den altid gjorde sådan, hvis ikke man var efter den med pisken konstant.
    Jeg piskede den kun blidt i starten, fordi jeg synes det var ubehageligt at piske ponyen så meget. Så den ignorerede mig selvfølgelig, da den var vant til meget kraftigere slag.
    Men det resulterede i, at ridelæreren og de andre piger på holdet, blev sure og mere aggressive i tonen og råbte, at jeg virkelig bare skulle piske den så hårdt jeg kunne. Så den sidste tid af timen, endte jeg med, at piske den så hårdt mine 10-årige spaghetti arme overhovedet kunne. Ponyen gik så endelig ud på hovslaget, og jeg blev så bedt om, at ramme den med pisken i takt med traven. Det var en vanskelig opgave at holde styr på. Så hver gang jeg glemte det i et par sekunder, så skyndte ponyen sig, at trave ind på midten igen. Og så kunne jeg starte forfra.

Alt i alt var det en meget ubehagelig dag. Jeg havde gået på rideskole siden jeg var 5 år, og jeg var aldrig før blevet bedt om, at slå en pony så hårdt jeg fysisk kunne eller blive talt så aggressivt til. Og jeg følte, jeg var blevet tvunget til at overskride en grænse.

Jeg skulle stadig betale for ridetimen, selvom jeg vitterligt ikke fik noget ud af den, udover at blive frustreret og helt vildt træt i armene.

Jeg gik lige for sjov ind og kiggede på, om de stadig har den pony jeg red på. Det har de sørme. Den var ekstremt skoletræt dengang og havde åbenbart et ry for at være træls at ride på. Den bruges så stadig til rideskoleridning 11-12 år senere. Så de skifter tilsynladende ikke ponyer ud, som ikke egner sig til elever.

Hvordan forholdene ser ud idag, har jeg ingen ide om. Der kan jo være mange ting ændret. Nye ridelærere osv. men ponyen har de stadig...

• #4   14. jan min søn startede også på Ballerup, men holdt op efter 3 mdr. De skiftede ponyer hver måned og undervisning var der ikke meget af. han havde en ung pige, som brugte mere tid på sin telefon end på at hjælpe eleverne ( nybegyndere på 5-7 år) og vi gik ture i skoven ( forældrene trak) selvom der lå is og sne og både heste og mennesker skøjtede rundt. Jeg håber virkelig de har ændret det, men har hørt at det desværre ikke er tilfældet. Som skrevet før anbefaler jeg Ledøje Smørum rideskole. Ikke det mest fancy sted, men rigtigt dejlig atmosfære og mennesker

• #5   15. jan Har været og besøge albertslund i forbindelse med prøve af en springhest.

Det virkede som et godt sted. Dejligt med plads og gode staldforhold og virkelig fin springbane og dressurbaner.

Kommentér på:
Hjælpe med rideskoler (KBH)