{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
323 visninger | Oprettet:

Sara A
Sara A
Følger: 30 Emner: 4 Svar: 7

Opstaldning nær tilst Sabro Brabrand eller Århus! {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle hestehoveder!
Jeg tænkte på om i kendte nogle gode og lidt billige opstaldningssteder nær tilst Århus Sabro eller Brabrand. Helst tilst da det er tættet på hvor jeg bor. Det behøver ikke at være fancy eller ligne en million, men bare godt for hestene og rytteren. Jeg håber i vil hjælpe mig og min veninde!
Tak på forhånd??

Kommentarer på:  Opstaldning nær tilst Sabro Brabrand eller Århus!
  • #1   2. apr Der er Langdamgård ved Gitte Thoft lige uden for Tilst (mundelstrup)

Jeg havde hest der ude i 4 måneder sidste år det var jeg ret glad for! søde mennesker, god stemning, generelt et dejligt sted.

Ellers er der Stengården også lige uden for Tilst, dog den anden vej.
    Der er fuldpas, god stemning og søde mennesker. Og lækker natur!

• #2   2. apr Hvad med Ryttergaarden i Brabrand? smiley

• Sara A
    Sara A Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 30 Emner: 4 Svar: 7
    #3   2. apr SimoneW det er et super sted. Men pengene er det ikke.??

• #4   3. apr Jeg har stået hos Gitte på lamgdamsgård og været rigtig glad for det, men hendes gård står til salg nu derfor køre hun hvist mere med selvpasnings ordning nu, så derfor valgte jeg at flytte da jeg ikke kunne få det til at hænge sammen med mit arbejde. Men priserne er gode og rimelige og der er virkelig nogle søde mennesker i stalden. Jeg var også ude og kigge på Stengaard hestepensinion som ligger i det område også, det virker som et fantastisk sted med hestevelfærd i top og søde mennesker der har stedet?? jeg ville klart vælge at stå der hvis jeg skulle flytte ud i det område igen, jeg valgte noget i Skanderborg i stedet da det ligger meget tættere på mit arbejde. Men du kan finde dem på Facebook hvis du søger på Stengaard hestepension.
    der er også et mindre sted i Sabro som hedder stald fredslund, det er også et dejligt sted, jeg har stået der kort men ville ikke vælge at stå der igen da jeg havde en ret uheldig oplevelse med det i sommers. Jeg fik ikke de rigtige informationer inden jeg flyttede ind og stod med en oplevelse af at være blevet lovet wrap ad libitum i vintermånederne, men det blev lavet om i samme sekund som jeg rykkede hesten ind, derudover var vi kun to i stalden der kunne se nødvendigheden i at give vores heste ekstra hø i løbet af sommeren da der på grund af tørken ikke var græs nok til hestene, så vi stod alene med at indgå i en ordning hvor vi kunne tage dem ind og give dem noget ekstra. Vi blev mødt med manglende forståelse for det og derudover stod min hest med rigtig mange skræmmer og blev halt på folden fordi hendes sultne store oldenborg vallak angreb min hest umotiveret, den aggressive adfærd steg i takt med at hestene blev mere og mere sultne og græsset tørrede mere og mere ud. Der var ikke mulighed for at de kunne gå opdelt. min hest tabte sig også rigtig meget i den periode desværre, derfor valgte jeg at flytte til sidst da jeg ikke kunne stå inde for dem måde at holde hest på.

• #5   3. apr Jeg kan til gengæld anbefale stald Fredslund i Skivholme. Staldejer er fleksibel og til at snakke med hvis man har nogle problemer. Eks har min hest tidligere været forfangen hvilket vi har løst ved at hun har et mindre foldstykke med adgang til læ-skur og automatisk vanding og staldejer giver hø om morgenen i slowfeeder og vi har ordning på stedet med at hjælpe hinanden så hun igen får fyldt op i løbet af eftermiddagen, således hun i sommerperioden stort set har hø ad libitum. Hvor de andre heste går på græs. Så vi er generelt en flok der hjælper hinanden og jeg oplever at vi har medindflydelse på hvordan vi fodre. Normalt er der wrap eller hø ad libitum på fold i eks slowfeedernet eller kasser om vinteren - men grundet tørken blev dette ændret i år da det var meget dyrt at skaffe hø i store nok mængder og derfor valgte vi at fordele hø-rationerne. Så jeg kan kun anbefale Stald Fredslund og gode erfaringer herfra og står der stadig smiley det er en hyggelig mindre stald. 20x40 ridebane og der er desuden mulighed for løsdrift.

• #6   4. apr Jeg skriver jo netop også at det er et dejligt sted, og jeg skal da ikke kunne sige om jeg bare har været uheldig og om det er et enkeltstående tilfælde.

• #7   6. apr der er også sabro rideklub, de har pæne bokse dog et lidt dårligt ridehus

Kommentér på:
Opstaldning nær tilst Sabro Brabrand eller Århus!