{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Uvejr i dk idag - advarer de forskellige vejrudsigter
  • #1   6. jun De bliver ude, når de først er kommet på døgn, så kommer de først ind igen til efteråret.

• #2   6. jun Jeg tager dem ind

• #3   6. jun De bliver sat ind der hvor min hest står smiley

• #4   6. jun de kommer ind
    nu er mine ikke på døgnfold og kommer det hellere ikke. så det kører som det plejer.

men da de på et tidspunkt kom på døgnfold, kom de faktisk også ind hvis det blev uvejr. man risikere nemlig bare at stå med en totalt snottet hest.

• #5   6. jun Er der nogen af jer der har mærket det her uvejr nu? Det regnede let hos mig i morges, men en time væk hjemmefra var der knas tørt og herre varmt. Og jeg har hverken fået torden eller lyn de sidste par uger, som mange andre regioner har ?? (Sønderjylland, helt vestpå)

Ingen heste her. Så jeg gør ingenting haha. Men hvis jeg havde, blev de ude. Vi har løsdrift, så de vil kunne søge derind hvis det var.

• #6   6. jun her på langeland skulle vi have skybrud/uvejr i dag .men der er vel kommet 1 mm pt
    men det rumler lidt en gang imellem

tænker ikke at vi ligefrem drukner smiley
    men lidt vand i græsset ville da være rart

• #7   6. jun Tager det med ophøjet ro, mine heste har vandtæt hud, og de plejer at blive tørre igen når det igen bliver tørvejr.

Og så er det eneste der er sket: mine heste er blevet rene.

• #8   6. jun her kan I se hvor "uvejret" kommer

https://www.dmi.dk/index.php?id=1

kig et godt stykke ned på siden her man vælge rader og lyn

det ser ud til at det meste af Jylland går frit. mens fyn og sjælland får lidt "sjovt" vejr

• #9   6. jun Jeg tilset min hest lidt mere.
    Og så bliver han på folden.

Jeg tror, at det skal være ekstrem slemt før han foretrækker at komme ind.
    Heldagsregn og jævn blæst i flere dage - så vil man ind.
    Torden? Tjoe...

• #10   6. jun Mine bliver ude. Jeg er langsomt, men sikkert igang med at tømme boksene så stalden kan blive vasket ned og blive malet, hvilket ikke er verdens nemmeste opgave med en baby der ikke sover.

De kan gå i deres skur, hvis de føler for det.

• #11   6. jun Æv Anja. Det var da et dumt link
    Nu nåede jeg lige at glæde mig til regn og så viser DMI at vi får 1 mm nu her og så er det bal forbi. Der kommer bare torden og lynild, men uden noget af det markerne skriger efter hos os.
    Vi vil have vand tak

• #12   6. jun Vand om natten vil vi have, og 20 - 25 grader om dagen med milde briser smiley
    Men nej, enten skal man have jakke på, eller også koger man ..

• #13   6. jun Mine går i løsdrift og bliver ude. Pt er de på en fold uden skur, men med træer til skygge. Selv på folden med skur, bruger de det slet ikke. Kun den side af skuret hvor der er skygge, hvis det er meget varmt. I de her dage hvor det har været varmt her, står de ikke engang i skyggen under træerne. Selvom det regner i stænger, så bliver de ude. De stiller sig bare med måsen i vinden og venter til det holder op med at regne. Men nu er mine 2 gamle madammer også garvede løsdrift heste.

• #14   6. jun Normalt kommer mine ind i tordenvej, da jeg ikke har lyst til at komme ud til en svitset hest... og hvis man tror det ikke er en reel mulighed, så kan jeg fortælle at hele 2 af mine bekendte, har fået dræbt heste på fold af lyn og en anden har fået svitses et par køer. Men det kommer også an på omgivelserne. Her i området er der ikke mange lynnedslag, men alligevel har vi oplevet flere træer blive kløvet af lyn i umiddelbar nærhed af vores bygninger. Så medmindre det er en undseelig lille byge med risiko for et enkelt lyn, så kommer de ind her. Regnen er jeg og hestene ligeglad med, de kan sagtens tåle en ordentlig skylle her om sommeren.

• #15   6. jun Ude - løsdrift - de kan selv vælge smiley

• #16   6. jun Min hoppe går i løsdrift og kommer ikke ind ved uvejr. Ved decideret farligt vejr kommer de selfølgelig ind, meeen lidt regn og torden klarer hun - så går de bare ind i stalden i læ.

• #17   6. jun Men ts, nu mener jeg at du har skrevet at dine folde er flade marker uden læ og ly.
    Så ville jeg se tiden an, og smide dem ind hvis det virkelig bliver voldsomt tordenvejr med lyn.

• #18   6. jun Little John:
    Jeg glæder mig os vildt til vi får læskur , materialerne kom idag smiley

Vores fold er desværre et åbent stykke med faktisk stort set ingen læ af nogen art smiley så derfor jeg nok er lidt pyller ... og så bor vi ved vestkysten så når der blæser hos jer andre er der næsten orkan hos os :-|

Pt er vejret blevet ret meget køligere end tidligere men ingen regn eller torden eller lign endnu... håber det bliver væk smiley

Rart og se så mange forskellige måder vi gør tingene på smiley

Kan dog godt forstå jer med heste der enten går i løsdrift eller har læskur lader hestene blive ude ...

Men jeg synes det er lidt vores ansvar som ejer at lade hestene komme ind når de ingen læ har i form af noget som helst smiley

Men igen det skulle da ikke være første gang at vejret ikke bliver voldsomt selvom de har lovet det smiley

• #19   6. jun Nana :
    Lige præcis ... vores folde er store åbne stykker uden træer eller noget som helst plus ved vestkysten ... så når der os blæser hernede så skal jeg da lige love for det blæser :-|

Ja vi har lige gjort 2 bokse klar i tilfælde af vejret bliver træls , så kan vores 2 opstaldede heste komme ind hvis vejret bliver helt voldsomt...

Den anden morgen hvor der lynede og tordnede var min kæreste ude kl 5 om morgenen og tjekke dem og der stod de bare og kiggede og spiste græs ... de var ikke bange eller noget smiley

• #20   6. jun Ved torden så kommer de ind. Lidt regn gør ikle noget men pisser det ned i flere timer evt sammen med vind kommer de ind.

Jeg har haft hevet heste ind fra døgnfold der rystede og frøs. Fordi vejret havde været elendigt i længere tid og de ikke havde læ.

• #21   6. jun Krikken:
    Ja det er os det der er min bekymring mht at de skal komme til og fryse og specielt her når der virkelig kan bløde og regne samtidig ... og så de ingen læ har smiley

Sidder og ser vejr udsigt og kan se det først kommer ved 22-23 tiden heroppe i Nordjylland ... jeg må tage en fornemmelsen inden vi går i seng smiley

• #22   6. jun Tager dem altid ind

• #23   6. jun ved torden så rydder de helt sikkert ind
    har stået opstaldet et sted hvor den ene havde oplevet det flere gange, både med køer og med heste.
    så mine skal ind, så snart at det begynder

men hestene er nu ligeglad...

• #24   6. jun Så startede de første bulder og lyn hos os så hestene er lige kommet ind på boks smiley

Den ene synes godt nok det var noget mærkeligt noget (men hun har heller aldrig været i stalden før).

• #25   6. jun Vores plejer at få regnjakker på og så er det ligesom det..

• #26   6. jun Her er en god nedbørsradar, som opdateres hver 10'ende minut, altid pålidelig smiley man kan zoome ind og ud på kortet som man lyster smiley
    https://vejr-radar.dk

Førhen brugte jeg DMI radarbillede, men den hjemmeside er til at stikke skråt op hvor solen aldrig skinner, efter de har lavet hjemmesiden "fancy". NOT smiley
    Ellers bruger jeg YR.no for at tjekke vejrudsigten, som holder 98% af tiden smiley
    Nå men ellers går min i løsdrift året rundt og har skur. Nu hvor det er så varmt så får hun ik regndækken på. Er det kold strid vind med regn, så får hun regndækken på, da det ældre myr ikke kan holde varmen ellers smiley

• #27   6. jun PS, det kom en ordentlig bulderbrag af et tordenskyld med det der lignede et skybrud for knap to timer her i Græsted (Nordsjælland) smiley men det var også tiltrængt efter to dages hede smiley så er sikker på at hestene danser regndans smiley naboens heste stod på græs hos mig, mens det stod på, som har let ly på folden og ellers kan de trække dem hjem, hvor de har skur ( de er igang med at indgræsse dem), så pt kommer de hjem og står stadig smiley men de var pisse ligeglad med det vejr mens det stod på, de havde jo græs for Søren da smiley de kommer fra en fold uden græs...

• #28   9. jun Horsemanship - mine trives bedst ude - så de kan se hvad der foregår - lukker jeg dem på stald nytårsaften eller i tordenvejret - så har de splittet stalden totalt - jeg lærte det på den hårde måde - hvor stalden måtte genopbygges netop pga tordenvejret og at hestene ikke kunne se hvad der foregik - vi har levende læ-hegn - og der vil hestene langt hellere stå end i en lukket stald

• #29   10. jun Mine er ude uanset vejr og vind

• Bette V
    Bette V Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 2
    #30   13. jun Min gamle hest skal ind og æde og hygge sig. Læs fise husleje af

• Tine B
    Tine B Tilmeldt:
    dec 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #31   13. jun Hvis du er så meget i tvivl så ta´ dem ind. Det er da noget lettere at gøre det nu og ikke når det er "sort" nat.

• #32   14. jun Tine: det er et opslag der er nogle dage gammel og drejer sig ikke om specifikt igår smiley

Kommentér på:
Uvejr i dk idag - advarer de forskellige vejrudsigter