{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
310 visninger | Oprettet:

Pris på handelsundersøgelser nu? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley Hvad giver man for sådan en helt basic handelsundersøgelse uden røntgen idag? Jeg har ikke stået i situationen i flere år og sidst gav jeg omkring de 1500, men priserne kan jo snildt have ændret sig, så nu her hvor jeg står i situationen igen ville jeg lige høre jer der for nyligt har fået det lavet hvad I gav og evt. hvor i landet det var, hvis det har noget at sige? smiley Jeg ved det svinger fra Dyrlæge til dyrlæge, nu er det mere for at få en indikation smiley

Kommentarer på:  Pris på handelsundersøgelser nu?
  • #1   1. dec Jeg solgte hest i juli. Hun blev undersøgt på Ansager uden røntgen, og det gav køber ca 2200 for og tror det er dyreste løsning her i området.

• #2   1. dec Jeg købte hest i sommers og gav 1500 eks moms (+ kørsel). Det var hos hestedyrlægerne Ribe smiley så endte på ca 2000 kr. inkl moms og kørsel.

• #3   1. dec Jeg gav 1999 for 2 mdr siden (Nordjylland)...
    synes det var pisse dyrt!
    Det var lige før det var billigere for mig hvis jeg havde valgt røntgen med , tror i hvert fald jeg ville have følt jeg fik mere for pengene så..

Jeg gav så 1500 kr pr pony incl attest til forsikringen tilbage i juni mdr... havde 2 der skulle have den lavet til forsikringen , om det giver rabat aner jeg ikke... og den dyrlæge havde trods alt 58 km hjem til mig hvor den til de 1999 kr havde 20 km ...
    2 forskellige dyrlæger...

• #4   1. dec Tusind tak for jeres svar! Kan se I alle har givet nogenlunde det samme smiley Den eneste pris jeg har fundet online er et sted der tager 3200 kr excl. røntgen, hvilket jeg synes lød helt vildt.

• #5   1. dec I november 2017 gav jeg 1800 på Fyn.
    Så tænker,hvis man regner med 2000 +/- går man ikke helt galt i byen smiley
    Men ja, der kan være enkelte dyrlæger, der rager noget udrnfor normen - husk dog at tjekke, hvad den enkelte dyrlæge undersøger i en "almindelig handelsundersøgelse", jeg har oplevet, at der gidt kan være mindre variationer.

• #6   1. dec Jeg har sat 2000 af til det, så regner med det ikke er helt ude i hampen smiley

Det er godt du gør mig opmærksom på det med forskellene, det har jeg aldrig tænkt over faktisk. Troede de fulgte en standard-model, men det giver selvfølgelig god mening at der er noget variation fra dyrlæge til dyrlæge smiley

• #7   2. dec Jeg gav 1800 kr. u. røntgen ved Kasernens Hesteklinik i december 2018. smiley

• #8   2. dec Nadia: Jeg har lige bestilt handelsundersøgelse ved dem her til formiddag faktisk! smiley Tak for jeres svar!

• #9   2. dec Rosa - det troede jeg også. Og de følger da også et skema (går jeg ud fra de alle gør), men der er lidt forskel på, vbor meget de mener indgår for at undersøge det enkelte punkt.

• #10   3. dec Vær obs hvis hesten skal forsikres.
    Fik lavet undersøgelse af garvet hestedyrlæge som ikke fandt forholdene egnet til galop i longe på hård bund. Det resulterede i at agria tog forbehold på alle ben.
    Dyrlægen havde aldrig oplevet det, men har hørt om lignende historier siden.

Jeg havde to forskellige heste i undersøgelse sidste efterår. Priser 16-1800.

• #11   3. dec Nu har jeg taget det sikre valg og bestilt en jeg har brugt til det før hvor jeg var yderst tilfreds med vurderingen, men vil helt sikkert være ekstra opmærksom efter hvad I har fortalt mig om at man kan risikere problemer med forsikringen mm. Det har jeg aldrig tænkt over før smiley

Kommentér på:
Pris på handelsundersøgelser nu?

x