{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
439 visninger | Oprettet:

Sara A
Sara A
Følger: 30 Emner: 5 Svar: 10

Er jeg klar til mere? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har længe tænkt over om jeg er klar til mere end bare rideskole undervisning. Jeg føler mig klar men det kan man jo sagtens sige. Jeg vil gerne vide om i synes man er klar til en part hvis man er som mig. Jeg har redet alle slags heste. Var bla. Med til at tilride en pony da jeg var 11 år gammel. Rider pt. Har redet ungheste. Gamle heste. “Dovne” heste og heste med krudt omme bag i. Springer imellem 50-80cm rider lc-lb øvelser men ikke stævner. Har redet siden jeg var omkring de 7 år gammel. Jeg har redet kraftige og stærke hesteracer. Små og spinkle heste. Lige pt rider jeg en nytiltrådte pony. Men jeg ved ikke om andre folk synes jeg er klar nok.

Kommentarer på:  Er jeg klar til mere?
  • #1   2. dec Du lyder som en velovervejet 13-årig pige, der føler at du trænger til mere udfordring end det ugentlige rideskolehold, hvilket jeg sagtens kan forstå. Sådan et punkt når de fleste der har gået eller går på rideskole nok på et tidspunkt smiley Jeg tænker det ville være en god idé for dig med en part, hvis du finder en privatejet pony, der er bedre uddannet og redet end rideskolehestene er. Sådan vil du klart få mest ud af det og jeg er sikker på det kan modne dig en hel del som rytter smiley Selv gjorde jeg det i omvendt rækkefølge og fik min første pony som 13-årig og derefter part på en stor hest, og jeg tror helt klart at det havde været godt for mig at have haft en part inden jeg fik min egen, da det var en ret stor omvæltning at komme direkte fra et rideskolehold og over til et dyr der var 100% mit ansvar.

• Sara A
    Sara A Tilmeldt:
    jan 2018

#2   2. dec Rosa. Tusinde tak, er super enig. Vil rigtig gerne have mere udfordring. Betyder dog at jeg må finde mig et job da mine forældre ikke vil betale mere til min ridning end min ugentlige undervisning hvilket jeg gerne vil holde fast i. Ved du om avisuddeler er det vær?

• Doktor Who
    Doktor Who Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 23 Følgere: 18 Emner: 15 Svar: 2.741
    #3   2. dec Hvis du ikke synes at avisuddeler eller fx privat rengøring er det værd, så er du ikke klar...

• #4   2. dec Det vil være en rigtig go ide med en part. Prøv om du kan finde en på et sted med andre ryttere, så du ikke er helt alene. Jeg tænker godt du kan finde en part, der koster ca det samme som, at gå til ridning. Så skal du kun ud og finde job til, at modtage undervisning, for det får du brug for. Men ene undervisning behøver du nok kun 30 min af, da det er så koncentreret, pr uge. Måske du endda kender en der kan undervise billigt?
    Du kommer til, at lære mere på 6 mrd, end du har lært siden du startede med, at ride.

• #5   2. dec Hvis du bare er obs på dem, er avis uddeler fint. Jeg ved ForbrugerKontakt helst vil betale deres ungarbejdere lidt som muligt, så man skal lige have styr på de betaler dig nok. Da jeg gik som avis/reklameuddeler gav de mig i starten for 1 times arbejde pr gang, selvom ruten tog 2. Det er dog nogle år siden, så ved ikke hvordan det ser ud nu

• #6   2. dec Min forlovede (på 24 år på det tidspunkt) gik med aviser som levevej i en kort periode. Om det er det værd - ja, hvis du gerne vil have part, så er det vel smiley For ham, var det det værd, fordi vi skulle jo have mad på bordet..

Så længe du er opmærksom på om rutens længde passer på det, der er opgivet, så du får det rigtige i løn, så er det fint.

• #7   3. dec Nu ved jeg ikke om det har ændret sig, men da jeg havde din alder hvor mange af mine venner og veninder begyndte at gå med aviser for blivomdeler.dk, der fik jeg simpelthen ikke lov af mine forældre til det samme, da alle jeg kendte blev snydt i løn og generelt havde rigtig unfair forhold. Jeg kan huske at en af mine veninder fik job som rengøringshjælp på McDonalds, som hun var rigtig glad for! Så hvis jeg var dig ville jeg også søge sådan noget, bare husk at du ikke må betjene en kasse før du er 15 tror jeg nok smiley Men prøv at søg rengøring, oprydning mm. på Burger King, McD, bagere eller hvad der nu lige er i nærheden af dig. Du kan også lave opslag diverse steder med børnepasning.

• #8   3. dec Kan klart anbefale McD eller lign. i stedet for avisomdeler. De tager røven så groft på deres medarbejdere, og det er ikke altid de vil lave det sådan at rute og tid passer sammen.

• Sara A
    Sara A Tilmeldt:
    jan 2018

#9   3. dec jeg tror dsv ikke jeg er gammel nok til at arbejde på mcD er kun 13 år gammel.

• #10   3. dec Jeg har en veninde der gjorde rent på McD som 13-årig nogle timer om ugen, som jeg også skrev tidligere, og hun gik bare derned med en uopfordret ansøgning og blev så kaldt til samtale, men jeg ved selvfølgelig ikke om reglerne har ændret sig siden dengang smiley Det der typisk er problemet ved at få job i din alder er at ifølge lovgivningen skal man være 15 år for at man må håndtere penge og derved betjene folk, men som sagt så er jeg sikker på der er mange steder der godt vil ansætte en ung pige til at hjælpe med rengøring fx. Du kan evt. også slå annoncer op hvor du gør rent privat hos folk eller passer deres børn smiley

Kommentér på:
Er jeg klar til mere?

x