{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Kandar til tykhovedet hest {{forumTopicSubject}}

Jeg købte for noget tid siden et nyt kandar str. Cob til Fønne, men det var alt for småt i pande og næsebåndet.

Hvilket mærke kan I anbefale der passer en lidt bred hovedet hest, dog kort i kindstykkerne?

Har sat noget sammen til ham af andre hovedtøjer, men ville nu nok gerne have et samlet kandar hovedtøj der bare passer smiley

Kommentarer på:  Kandar til tykhovedet hest
  • #1   5. mar SD kan man vist købe i dele, så man lige netop kan sammensætte det efter de lidt specielle behov smiley Det kan man i hvert fald med deres trenser, så mon ikke at man også kan med deres kandar smiley

• #2   5. mar Jeg har en kandar i str. Full, som jeg skal have solgt, netop fordi den har super korte kindstykker - den er ikke så dyr, så send mig en pb, hvis du er interesseret smiley
    Men ellers kan man købe kindstykker seperat nogle steder

• #3   6. mar Jeg har været nødt til at sætte sammen Full og X-Full for at det skal passe Rocky.. smiley han har et kort men bredt hovede, især omkring mulen smiley

Mvh TT

• #4   6. mar Min kandar har fået nyt pandebånd og et andet næsebånd.

Jeg har en stor forkærlighed til rundsyet, så der er min kandar selvfølgelig også - meeen jeg synes at det bliver lidt voldsomt med både kindstykker og næsebånd i rundsyet, så mit næsebånd er i "fladt". Jeg synes ikke at det misklæder kandaren på nogen måder, og den ligner heller ikke noget "hjemmestrikket".

profilbillede
  • #5   6. mar Tak for jeres svar!
    Er der nogen der kender til Schockemöhle kandar?

https://ryttersridesport.dk/vare/schockemohle-venice-kandar/

Synes desværre den er dyrere end jeg har lyst til at give, men hvis man nu bare ikke kan finde andet der passer, så kunne man jo give sig selv en forsinket fødselsdagsgave.

Nu har jeg hørt så meget dårligt om SD, så er ikke sikker på jeg vil have sådan en. Men kunne selvfølgelig gå ind og gramse på en trense i en butik...

• #6   6. mar Hvis jeg var dig, så ville jeg lige kigge på DBA, der er mange fine kandar'er til salg, som ikke ser ud til at have været brugt særligt meget.

PS jeg har en SD trense, og jeg synes at den er OK til prisen. Den er ikke "vokset" og er stadig pæn at se på.

• #7   6. mar Jeg har SD trenser til begge de store, og jeg køber dem fordi jeg ikke behandler mit udstyr ordentligt - aka det skal være til at købe nyt, når det gamle er for mishandlet smiley

Jeg ses sjældent med en pudseklud i hånden, og mine trenser hænger ude i min kolde stald året rundt....

Og jeg må indrømme, at jeg synes SD trenserne klarer det forbløffende godt ifht til andre trenser i samme prisleje jeg har haft smiley

Jeg har lige været i Herning og “gramse” på en Passier trense og en OS kandar - og ja det er da klart mere lækre end SD smiley Men prisen er også klart meget højere.

Den dag vi får bygget mit opvarmede sadelrum, der kunne jeg måske overveje noget dyrere seletøj.....på den anden side kan jeg med det billige jo også følgeligt med i trends smiley

Mvh Charlotte

• #8   6. mar Hehe, Charlotte, ja mine ting kommer skam også til at hænge ude i min kolde stald. Synes gerne de skulle kunne holde til det, forudsat at man selvfølgelig vedligeholder bare lidt en gang i mellem. Når jeg på et tidspunkt får min Macel Samba sadel, så kommer den altså også ud - har sgutte plads til at have sadelrum indenfor smiley

Jeg havde for nogle år siden en Stübben trense, den var altså bare uopslidelig og holdt sig lækker. Men synes ikke de er til at opdrive i kandar str. cob. måske udlandet...

• #9   6. mar Jeg har selv været meget negativ omkring SD's læderkvalitet MEN! jeg har gramset lidt på de nye modeller, og wow de er lækre! specielt de trenser som fremstår som "speciel edition"
    Evt skal du købe løse trensedele i en større størrelse? Fx er det nemt at købe pandebånd et nummer større, og næsebåndet kan ofte også udskiftes smiley Så du sammensætter din egen trense

Kommentér på:
Kandar til tykhovedet hest

x