{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Pavo Podo Grow vs Aveve Grow Mix
  • #1   16. dec 2020 Jeg vil ikke anbefale den ene frem for den anden. Men jeg vil anbefale dig, at nærlæse indholdet og se om du ad den vej kan beslutte dig.
    Selv er jeg meget glad for Aveve. Jeg bruger selv deres Mineralmix og All In Soup mash. Min gamle hoppe har aldrig været blødere og mere blank i pelsen, som efter jeg skiftede til Aveve

• #2   16. dec 2020 Jeg har brugt Horselux grow, så jeg jeg er helt i tråd med Sunshine, at man selv skal nærlæse de to produkter, vurder ifht til hvad man fodre med af grovfoder, se på tilgængelighed mht køb, se på pris og selvfølgelig især se på hvilken plag man har.
    Der er stor forskel på at have en mager dv, og en kuglerund oldenborg er min erfaring smiley

Mvh Charlotte

• #3   16. dec 2020 Hvis det er til en unghest/føl skal du være opmærksom på mineral indholdet og forholdet mellem disse især fosfor og kalcium, da dette sikre bedst knogleudvikling og stærke knogler. ligeledes er et højt stivelses indhold ikke at foretrække da det giver høj tilvækst og svage knogler, fordi de vokser for hurtigt. begge opfylder forholdet mellem mineraler men har meget høj stivelse henholdsvis 25 og 26%. det kan du tage med i dine overvejelser. da min var ung holdte jeg mig meget op af denne side http://www.foderinfo.com/fodring-af/fol-plage-og-ungheste/

• #4   17. dec 2020 Jeg ville nok være mere obs på hvilket grovfoder og mineralblanding jeg brugte til mit opdræt. Pas på du ikke fodrer noget grovfoder der er højt i sukker, brug gerne noget fra et sent slæt, da det er højere i protein.

Hurtig vækst bør du som udgangspunkt ikke være bange for, så længe opdrættet er forsynet med calcium og fosfor til knogledannelse. Med noget rigtigt godt græs og græs-hø/ensilage/wrap er de som regel rigeligt forsynet i sommer og efterår. Det kan være en god ide at supplere med ADE-vitamin i foråret (umiddelbart inden udbinding) da vitaminniveauet i grovfoderet er ved at være lavt (naturlige vitaminers holdbarhed 8-10 mdr. efter høst)

Jeg synes du bare skal købe det kraftfoder du selv mener er bedst eller pænest eller hvordan man nu vurderer det. Det skal udgøre under 10 % af samlet ration (kraftfoder+grovfoder), så det har ikke særlig stor fodringsmæssig betydning.

Det er dit grovfoder der betyder noget. Og det er altså ikke nok, at det dufter godt eller at det er paket ind i den rigtige farve folie. Du skal kende næringsindholdet, så du ved, hvilken fordøjelighed du arbejder med.

• #5   23. dec 2020 min på 1 år får Pavo Podo Grow .

Kommentér på:
Pavo Podo Grow vs Aveve Grow Mix

x