{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

travhest skal lære at galopere - tips? {{forumTopicSubject}}

Halløj HG!

For en uge siden var ude og se min venindes part for første gang.
Hende der har hesten har lige købt en travhest der stoppede fordi hun bare ik duede som en travhest. Hun kan dsv ikke ride den pga. en skade, så hun spurgte om jeg ville have part og jeg sagde selvfølgelig ja. Derfor ville jeg prøve at lære den at galopere....
Hesten er kun 6 år og traver kun hurtigere hvis du samler tøjlerne.

Har absolut ingen erfaring med at lære en travhest at galopere, så jeg vil rigtig gerne have tips or råd fra jer!

Lokale historier fra Nibe
Vi giver dig de bedste, lokale historier fra Nibe på VORES Nibe
Kommentarer på:  travhest skal lære at galopere - tips?
  • #1   8. maj Undervisning.

• #2   8. maj Basis, basis og så basis signaler.

Dernæst, jeg kan godt lide at lære hesten mundtlige signaler.
    Så, longe og lære den galopanspring.

Men, før du beder om galopanspring under rytter skal den have en god balance under rytter og I skal begge have styr på basis signaler.

Travere er heste ligesom alle andre, de kan bare trave fantastisk hurtigt. Nogen gange er de så glade for trav, at de ikke ser behovet for galop

• Melissa08
    Melissa08 Tilmeldt:
    mar 2021

Følger: 8 Emner: 7 Svar: 6
    #3   8. maj tusind tak! smiley

• #4   9. maj Min traver lært galopanspring over cavaletti placeret i et hjørne

• #5   9. maj De to travere jeg har lært galopanspring var på græsmark og så lige vippe dem ud af balancen i et hjørne, så de springer i galop. Man kan ikke løbe dem igang, ligesom andre rideheste, for de bliver bare ved at trave hurtigere.

Så det var sådan jeg gjorde, det var ikke særlig kompliceret. Men lær den lige at stoppe først, det er træls at få en væddeløbstrænet hest op i fart, og så ikke kunne stoppe den igen smiley

• Marie L
    Marie L Tilmeldt:
    apr 2021

Svar: 1
    #6   12. jun smiley

• #7   15. jun Få noget god undervisning og arbejd med den i longe så den lærer det både via din stemme, men også når du sidder på den.

Nogle travere har faktisk en dejlig galop når de har fundet balancen.

Købte en traver i 93 som var fra 84. Han blev aflivet i 2014 pga alderdom. Han var en rigtig dejlig hest.

Kommentér på:
travhest skal lære at galopere - tips?

x