{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Elvagården
Elvagården
Følger: 6 Emner: 1 Svar: 1

Spørgsmål om mundkurv {{forumTopicSubject}}

Jeg har en fjordhest der, som mange andre fjordheste, ikke kan holde bikiniformen på døgngræs.
Det er dog den eneste realistiske mulighed jeg har, og derfor har han haft Greenguard mundkurv på i år.

Det har fungeret supergodt. Den sidder godt og han fungerer fint med den. Kan både spise og have socialt samvær med de andre- inkl. gnubning.

Nu er min anden hest dog kommet hjem fra tilridning, og han har en fest med at pille den af.
I går stod han og svingede med den i munden ude på folden, og i morges løb han ligefrem en æresrunde på folden, med den svingende i munden.

Jeg kan se på tidligere tråde rundt på www., at der anbefales at sætte en halsrem på, eller flette i manen (alternativt pandelokken, da fjordhesten har stritman)…. Men hvis der er nogen der hiver i den, så kommer det vel til at gøre ondt?

Hvad gør andre, hvor det ikke er den begrænsede hest, men en makker, der afmonterer?
Er der en mulighed jeg overser, eller er eneste alternativ at dele flokken i 2, hvis jeg ikke skal ende med en syg fjordhest?

Kommentarer på:  Spørgsmål om mundkurv
  • #1   8. jul 2022 Mange har succes med at smøre noget på som smager rigtig grimt det samme hvis der bliver leget med dækkener eller lignende. Der findes mange forskellige bidstop produkter på markedet. Har hørt en del har effekt af og bruge hjortetaksolie, men har så hørt man ikke kan få det længere dog synes jeg fornyeligt at have set det på spray i Matas. Hvis du vælger at smøre noget på skal du være ekstra påpasselig nu hvor mundkurven jo sidder på hovedet så det ikke risikere at komme i øjnene eller lignende smiley

• Elvagården
    Elvagården Tilmeldt:
    jul 2022

Følger: 6 Emner: 1 Svar: 1
    #2   8. jul 2022 Det var nemlig det jeg tænkte
    At bidstop hurtigt ville komme til at irritere øjne eller mund på ham der har det på.
    Og at hjortetaksolie ville komme til at give en generende lugt til ham der har grimen på.

• #3   8. jul 2022 Har du prøvet at observere hvordan den anden piller den af for hvis h*n bruger samme taktik hver gang kan man måske nøjes med at smøre det på lige der. Jeg har aldrig haft lignende problem, men vil da tro det er en begrænset periode man skal smøre det på før h*n ikke giver prøve længere smiley

• #4   8. jul 2022 Hjortetaksolie er giftigt. Så det ville jeg være påpasselig med at bruge.

Jeg har (heldigvis) ikke været generet af at hesten har afmonteret mundkurven, så jeg har ikke noget forslag til at afhjælpe problemet

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 39 Svar: 180
    #5   14. jul 2022 Er det ikke grimen som sidder for løst, siden den er lige til at tage af?

• #6   20. jul 2022 Jeg har haft erfaring med at bruge strips og/eller velcro. Når der går et par dage hvor makkeren finder ud af den ikke kan komme af, oplevede jeg at den fik lov at blive på.

Kommentér på:
Spørgsmål om mundkurv

Annonce