{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Regndækken eller overgang dækken
  • #1   11. okt Det handler rigtig meget om at se og mærke på hesten.

Min unge ridehest går pt med 50 gram, hvor min gamle pt går med et sted mellem 150 og 200 gram.

Den gamle er meget! kuldeskær. Ingen af dem er klippet og har nærmest stadig sommerpels smiley

• #2   11. okt Ja ok selvfølgelig.
    Min plejer og danner meget vinterpels, men i år har hun ikke særlig meget. Og jeg flytter hende snart til en løsdrift stald. Så vil gerne begynde og giv hende dækken på. smiley

• #3   11. okt Min har stadig regn dækken på. Det er første år den går ude så længe (plejer at komme på boks fra midt september) der var lige en kort periode med vedvarende regn hvor hun nåede at blive kold, da jeg ikke havde lagt dækken på endnu. Så fik hun en enkelt nat på boks og har klaret sig fint efterfølgende

• #4   11. okt Har lifte skiftet til 100g om natten fra 50g regndækken, da han begyndte at blive kølig og natten. Her til formiddag var han dog ikke varm under de 100g, så han fik lov at beholde det på.

• #5   11. okt Fuldklippet for 1,5 uge siden og går med 100g smiley

• Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #6   11. okt At hun ikke har sat så meget pels som hun plejer, tyder jo på at hun ikke fryser - det er jo faktisk heller ikke specielt koldt endnu, nattemperaturen når ikke meget under 10 grader.

Når hun samtidig skal rykkes i løsdrift, ville jeg vælge at vente så længe som muligt med dækken, så du har nogle håndtag at skrue på senere - med mindre du selvfølgelig planlægger at klippe...

• #7   16. okt Begge vores går med 50 g regndækken. Den ene er en spansk hoppe hentet herop i sommers, og den anden er en ældre dv. Begge er lige lune nok under dækkenerne (specielt når de kommer ind og stå)

Jeg ville vente med at smide dækken på din så længe som muligt. Hvis den fungerer godt uden dækken nu smiley

• #8   17. okt Mine går i løsdrift og har 100-150 gram på. Er ikke klippet

• #9   20. okt mine to går med regndækner nu. de er 21 og 26år så holder godt øje med dem
    ingen af dem er klippet, men kunne mærke at de begge var kolde når de kom ind ved 19 tiden, Så valgte jeg at give dem dækner på

det er jo koldt sidst på dagen

Kommentér på:
Regndækken eller overgang dækken

x