{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Sætter ned i trav {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg rider en hest som jeg snart skal til stævne på. Det er en rideskole hest som jeg kun har prøvet omkring tre gange. Jeg skal ride lc2, mit første stævne med galop(altså udover springstævner).
Da jeg skulle øve programmet igennem og vi skulle galopere gad hun ikke, og da jeg endelig fik hende i galop satte hun ned i trav hele tiden. Og da hun så skulle lade være med at galopere. Begyndte hun at galopere. Og selvom jeg gav hende signal til at stoppe stoppede hun først nogle meter senere. Hvad skal jeg gøre? Stævnet er lige om lidt og jeg kan kun nå at øve på en anden hest. Så er der nogle der har nogle tips som man ikke behøver at prøve af??? Please!!!

Kommentarer på:  Sætter ned i trav
  • #1   27. feb Min første tanke: Kan du ikke starte en lavere klasse? Der er efter min mening ingen grund til at starte for højt også få en dårlig oplevelse ud af det smiley Nu ved du på forhånd at galopdelen driller meget og har ydermere hvad jeg forstår ikke mulighed for at øve det på den hest som du skal starte på. Så er det ikke bedre at starte lidt lavere også få en god oplevelse. Nu taler jeg ud fra egen erfaring, men når man er til stævne er situationen altid lidt mere presset, man er måske også mere nervøs og det kan hesten helt sikkert mærke så h*n bliver også mere utryg så ens ridning er tit ikke helt så god som når man er hjemme i trygge rammer. Det kan godt være at du i dig selv rideteknisk er klar til lc2, men nu er ridning en par sport så både hest og rytter skal være klar til det niveau man vælger at starte.
    Der er mange ting der kan være skyld i og mange ting man kan gøre for at forbedre hestens galop, men intet af det er et kvik fix. Det kan skyldes dårlig balance,dårlig tilpasset udstyr, ikke ordentligt muskelsætning, spændninger og når det er rideskole hest så kan det meget vel også skyldes signalforvirring for når flere rider den samme hest er sandsynligheden for at de ikke giver signalerne på helt samme måde meget stor.

Så mit råd: er det muligt så start en lavere klasse. Ja det er sikkert super træls hvis man selv føler sig helt klar til en højere klasse eller hvis man lige havde glædet sig til at rykke et niveau op, men igen det er en par sport og i sidste ende så tror jeg det vil være rarest at starte en klasse man er selvsikker i og ved det her kan jeg for så bliver det en god tur, og som min gamle ride lærer, kan man vel godt kalde hende, siger det handler om at have det sjovt til stævner smiley

• #2   27. feb Jeg ville elske at starte en lavere klasse men vi har meldt mig til og betalt så det er desværre ikke muligt, men ellers tusind tak smiley

• #3   28. feb Hvis det ikke er muligt at ændre din tilmelding til en anden klasse, så er der kun én ting at gøre: fokusér på det, I er gode til og tag det andet som det kommer smiley

Det er let nok at sige - knap så let at udføre, det ved jeg godt. Men det er sådan vi andre gør det smiley - "fake it till You make it" smiley

Galop-delen vil selvfølgelig trække ned, hvis den kikser totalt - men hvis du "shiner" i skridt- og travdelen, så vil det jo trække opad.
    Og så skal du prøve at glemme de andre ryttere, og i stedet konkurrere med dig selv: kan jeg galoppere lidt længere/flottere end jeg plejer på denne hest? Så vil det være en sejr smiley

Og endelig: det kan godt være at du ikke helt får lov til at bestemme gangarten - men du kan i hvert fald sørge for at ride præcist. Lav volterne runde, kom godt ud i hjørnerne og rid efter bogstaverne - dér ligger også nogle points og venter...

• #4   28. feb Tusind tak smiley
    Det vil jeg prøve:D

• #5   28. feb Selvom jeg stadig er lidt nervøs, jeg går på begynderholdet, men jeg gør mit bedste alligevel smiley

• #6   28. feb Det er helt okay at være lidt nervøs - det er de fleste af os smiley

• #7   28. feb smiley

• Hans H
    Hans H Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 3
    #8   19. apr Halløj, min hest den gider simpelthen ikke trave, jeg ved ikke engang hvad man skal kalde det, min chappy gør jeg nærmest baglæns så langsomt går hun. Hun er en skildpadde i heste form.

• #9   19. jul Halløj Hans H, kender det smiley

Kommentér på:
Sætter ned i trav

Annonce